Sardellpølse . . .

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Sardellpølse . . .

Indlæg#1 » 7. maj 2019, 16:53

Inspireret af det gode resultat med mine Leberwurst og mine knæ ikke var alt for ømme - gigt - gik jeg i gang med en omgang Sardellpølse - det var et af min bardoms yndlings pålæg, til gengæld har jeg fået lige nok af Spegepølse så når jeg laver en slags fermenteret tørret pølse blir' det ikke Sønderjysk men gerne med Italiensk islæt . . .

Sardellpølse-4692.jpg
Det blev til 4,5 kg - det burde dække behovet for en tid . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Sardellpølse . . .

Indlæg#2 » 7. maj 2019, 17:35

hw-web skrev:gik jeg i gang med en omgang Sardellpølse - det var et af min bardoms yndlings pålæg
Ja - sardellen er jo også en dejlig pålægspølse. Den udmærker sig jo ved at være meget finhakket og delvis skærefast.
hw-web skrev:så når jeg laver en slags fermenteret tørret pølse blir' det ikke Sønderjysk men gerne med Italiensk islæt . . .
Jeg kan slippe katten ud af sækken - min næste komposition i pølseopskrifter bliver netop en Salame Italiano.
Jeg husker fra tid tilbage et en af de anerkendte producenter havde en italiensk salami. Den var umiddelbart som en salami, men den havde en anderledes struktur som jeg forestiller mig skyldes en halvvarm til varm røgning.

Når jeg forhåbentlig er lykkedes med opskriften vil den indgå i min opskriftsamling sammen med de nyeste ændrede opskrifter, og som noget nyt vil samlingen så kunne købes på et micro SD kort sammen med en USB adapter.
Så kan hobbypølsemagerne uden en CD læser også være med, og tillige vil der være plads på kortet til egne mapper med notater og opskrifter.

Hvis jeg lykkes vil I høre nærmere.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#3 » 7. maj 2019, 18:01

lyder godt, venter i spænding .. .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 7. maj 2019, 18:47

Også en af mine yndlingspølser. De ser dejlige ud... :P
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 7. maj 2019, 20:46

Jeg er helt vild med Sardellpølse, har du en god opskrift?
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#6 » 8. maj 2019, 12:14

Hej - opskriften kommer her - håber jeg - Nogle ka' sikkert kende formatet, jeg var ikke sikker på om jeg måtte oploade som regneark, men som sagt dem som ka' genkende kan jo bare selv sætte i et tomt :-)

Sardellleverpølse-hw-01.pdf
(41.05 KiB) Downloadet 80 gange
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 9. maj 2019, 17:19

hw-web skrev:Hej - opskriften kommer her - håber jeg - Nogle ka' sikkert kende formatet, jeg var ikke sikker på om jeg måtte oploade som regneark, men som sagt dem som ka' genkende kan jo bare selv sætte i et tomt :-)

Sardellleverpølse-hw-01.pdf

Jo, tak formatet er genkendt. Takker mange gange.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"