Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pulled pork debut
Grillguru mester
Grillguru mester

Alder: 51
Geografisk sted: Vejle/Jerlev
Nå så kom dagen hvor der skulles prøves kræfter med den legendariske ret Pulled Pork....

først en nakkekam med Chefens rub
Billede

Sådan ser performeren ud med JBI's geniale "ekstension"
Billede

Jeg lagde nogle så fliser på højkant og bag dem briketterne iblandet Hicory som var gennemblødte og ovenpå nogle genbrugsbrikketer

Billede

Lidt problemer med at holde temp. nede selv om både over og underspjæld var lukkede, men jeg tror lige den nye forlænger skal bruges nogle gange inden den er helt tæt, ligesom en ny grill :)
Billede
Men når det ikke helt vil som det skal.... så må der en forstøver med vand til, jeg tog stegen ud (ligesom chefen) imens jeg kølede briketterne ned med forstøveren, virkede nogenlunde
Billede

Nå men efter 6½ time var vi på 95 grader i kerne temp. og så således ud
Billede
Decifreres med et par gafler, mør som bare....
Billede

Dertil lidt flødestuvede kartofler, og et stykke flute, INGEN grønsager, Rigtige vikinger spiser masser af kød, og lige et glas dejligt Mateus rosé.. nåhr ja måske 2 [smilie=pdt_aliboronz_20.gif]
Billede
Smagte fortrinligt, men næste gang vil jeg prøve med noget brystflæsk, nakkestegen var måske lige mager nok, men smagte rigtig godt.
Imens vi ventede fik vi lige ryddet og repareret drivhuset, og den ene af husets misser (Simba) hyggede sig gevaldigt
Billede

Rigtige Weberfreaks har brændsår, og elsker det :-)

Titel:
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Brugeravatar

Alder: 41
Geografisk sted: Haslev
Det er et fucking problem at holde varmen stangen, det er ligesom om at grillen bare vil varme som fanden var inde i den.... :twisted:

MEN MEN MEN .....jeg måtte jo interval stege min pulled pork og den blev faktisk rigtig god, selv Fru Madsen som ellers er meget kritisk syntes den smagte godt..... :D

Jeg kan se at du lavede den rub som jeg også brugte, hvad siger du til den..... :?: :?:

Titel:
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Helsinge
Citat:
Decifreres med et par gafler, mør som bare....

Decifreres betyder : tyde kodeskrift

Profil My GrillGalleri  

Titel:
Deaktiveret bruger

Alder: 45
Geografisk sted: Århus
Hej Sonnym.

Det ser rigtig lækket ud.
En måde at holde temperaturen nede kunne være (som foreslået af Meyer) at ligge nogle sten på kulristen, og kullet oven på stenene (der er jo plads nok).
Sætte en kant rundt med flere sten, og på risten ovenover stille et vandfad. Vandfadet er nok det mest effektive for en lav og konstant temperatur, se evt. denne: http://www.virtualweberbullet.com/brisket2.html

I øvrigt kan alle opskrifterne på virtualbullet bruges med forlængeren, og de bruger stort set vandfad til samtlige opskrifter.

Titel:
Grillguru mester
Grillguru mester

Alder: 51
Geografisk sted: Vejle/Jerlev
Chefen skrev:
Det er et fucking problem at holde varmen stangen, det er ligesom om at grillen bare vil varme som fanden var inde i den.... :twisted:

MEN MEN MEN .....jeg måtte jo interval stege min pulled pork og den blev faktisk rigtig god, selv Fru Madsen som ellers er meget kritisk syntes den smagte godt..... :D

Jeg kan se at du lavede den rub som jeg også brugte, hvad siger du til den..... :?: :?:

Jeg synes den var rigtig god.... god kombination af sødme og aroma.
Det med temperaturen er virkelig svært, jeg havde alt lukket men alligevel steg den op på 150 grader, men jeg tror nok at jeg skal prøve med færre briketter næste gang.

Man bliver jo stædig.... det skal sku' (undskyld) kunne fungere.... basta :evil:

Som JBI beskriver kan man prøve at lægge nogle sten på risten.... det havde jeg, og ligeledes et fad fyldt med vand :? , men jeg er frisk på en ny test i nærmeste fremtid.

Det ser ud til JBI har fundet noget med de der mursten, og han skrev jo at det fungerede perfekt, han kunne holde 120 grader konstant....

Rigtige Weberfreaks har brændsår, og elsker det :-)

Titel:
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Stationen i Stakroge
Startede min op for en times tid siden...

Stort set samme setup og opskrift som denne her.

Har også startet med alt for mange briketter, vandforstøver hver 15min

Håber det bliver bedre når de er ved at brænde ud så jeg kan efter fylde med meget færre briketter.

Profil My GrillGalleri  

Titel:
Deaktiveret bruger

Alder: 45
Geografisk sted: Århus
topgun skrev:
Startede min op for en times tid siden...

Stort set samme setup og opskrift som denne her.

Har også startet med alt for mange briketter, vandforstøver hver 15min

Håber det bliver bedre når de er ved at brænde ud så jeg kan efter fylde med meget færre briketter.

Har du fade med vand i?

Husk at hver gang du løfter låget tilfører du en enorm mægnde luft til briketterne, som skal bruges før temp. begynder at falde igen.

Prøv at lukke spjældene helt, og hold øje om temperaturen begynder at falde i løbet af 15-20 min.

Et par fade med vand vil hjælpe meget!

Titel:
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Stationen i Stakroge
Har fyldt kul og aroma træ i min ene kulbakke, og så sat alufade på resten af arealet med vand i.

Jeg har lukket bundspjælet helt og todspjældet er min temperatur sensor sat igenne, (har ikke måler i låget) ellers er den også lukket så meget den kan.

Nu efter 1,5 time kan jeg også se at temperaturen stiger langsommere.

Jeg er gået over til at bruge haveslange med en forstøver mudstykke på (laver meget fin tåge)

Så køler jeg grillen indvendigt og også lidt over kullene.
Imens kødet står ved siden af.

Om en time eller to tror jeg at jeg kan droppe interval stegning/køling og så bare påfylde et par kul i timen....

Det er ment som testrun i dag, da vi næste weekend får besøg af min Svigerinde og svoger.
Han laver til dagligt mad til Margrethe og Henrik (Dem der der ingen efternavn har men har en masse store huse rundt omkring i Ddanmark), men jeg plejer nu kan imponere ham med mad laver over åben ild :)
Så i dag skal jeg helst lære hvad jeg ikke skal gøre på Lørdag :)

Profil My GrillGalleri  

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time