Forslag til meget nem mad

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Forslag til meget nem mad

Indlæg#1 » 27. jun 2007, 18:32

I denne weekend, skal vi til Gråsten fodbold cup med vores ældste dreng på 10 år.
Vi forældre skal ligge i telt/camping vogn der, men det er MEGET primitivt husker jeg fra sidste år. Det er en mark, med nogle enkelte strøm halløjsaer. ( Først til mølle princippet, var det sidste år !!!)
Har man en lampe i campingvognen tændt og tænder for kaffemaskinen, ryger sikringen..... så.... det er ret primitivt.
Der er (så vidt jeg husker) ingen køkkenfaciliteter ( udover dem vi har i vognen)... så man tør jo næsten ikke tænde for vandet, som jo også køre på el, af "frygt" for sikringen springer - endnu engang....!!!!

Så der skal tænkes meget praktisk med hensyn til madlavningen( aftensmaden), som jo gerne skulle være noget grill halløj med tilbehør !!! Og så er det så jeg har brug for, nogle gode ideer til noget nemt og enkelt, uden for meget tilberedning..... :idea: :idea:
Da hver familie sørger for mad til sig selv, er det "kun" mad til 3 jeg skal sørge for.

/ Karina

Ps.. Håber sgu godt nok vejret bliver bedre i weekenden :wink:

Meyer
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Medister med løgkartofler og salat

Indlæg#2 » 27. jun 2007, 18:50

Små kartofler med lidt løg ringe, salt, peber samt lidt olivenolie pakket i dobbelt foile, ca. 4 - 6 kartofler i hver pakke. Dem kan du lave hjemmefra.

Salaten gør du klar hjemmefra, og opbevarer den i en plastskål med låg.

Medisteren kommer du i stegeholderen, prikkerhuller med en tandstik, sg så på grillen i ca. 1/2 time. Hvis du kan li´ lidt røg så tilsæt lidt bøgespåner.

Så behøver du faktisk ikke at lave noget, andet end at tænde grillen, og lægge kartoffelpakkerne og medisteren på.

Kartoflerne skal på 15 min. før medisteren.
Med venlig hilsen

-Meyer

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#3 » 27. jun 2007, 19:00

Du kunne også lave en lasagne hjemmefra, den kan stå i køleskabet og skal have 35 min på inddirekte......hertil serverer du flütes m. soltørrede tomater og tomatsalat..... :D
Anders

Emneforfatter
Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 27. jun 2007, 19:03

Genialt.... så kan det næsten ikke gøres nemmere :lol: Det tror jeg vi satser på fredag. Så tror jeg jeg laver rigelig salat, så vi har til lørdag, og så må jeg se hvad jeg kan finde på lørdag..... Nogle ideer ???

/ Karina

Emneforfatter
Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#5 » 27. jun 2007, 19:06

Chef, lasagne var også en god ide..... meeeen.... har du nogensinde set et campingkøleskab indeni ????? Vores er ikke breddere end en pakke pålæg kan ligger der - på den smalle led !!! Så der kan umulig være bare et lille fad med lasagne.Så det dutter nok ikke.....øv øv!!

/ Karina

Emneforfatter
Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 27. jun 2007, 22:20

Havde ideen med medister mv. oppe at vende herhjemme.... meeeen det faldt ikke i god jord!!! SUK !!! Det ender sgu nok "bare" med en flanksteak, som sædvanlig!!!! Nem, da den bare kan smides på grillen. tror jeg putter den i en pose med noget (hvidløgs) marinade hjemmefra ( så kan den jo også være i køleskabet :lol: ), og så på grillen om aftenen sammen med "Meyers kartofler". Så mangler jeg bare en ide til lørdag, da Chefens ide med lasagne ikke rigtig kunne lade sig gøre.... desværre !

/ Karina

mzr
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 27. jun 2007, 23:54

Det ender sgu nok "bare" med en flanksteak, som sædvanlig

Det er nu heller ikke så dårligt...

sammen med "Meyers kartofler

Og han kommer ikke til at savne dem

medister mv. oppe

Medister er ret besværlig at opbevare korrekt. max +2 grader for at sidste salgsdato er ok, ellers 1 døgn ved +5..

Det ender sgu nok "bare" med

Ellers ikke andet for end at lave lidt pulled pork, her en af dagende... Pak det i folie sammen med lidt æble juice og smid det i fryseren. Varm det på grillen i folien, så skal man være kender for at vide at det ikke er frisktlavet..
// Rico

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#8 » 28. jun 2007, 00:31

Vi har tit burgere med til stranden.
En pose med de formede hakkebøffer
En pose med løg i skiver
En pose med tomater i skiver osv. osv.
En flaske ketchup og noget dressing.
Det er rigtig nemt og kan snildt ligge i en køleboks.

Nå, ja - husk burger boller
Robert

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#9 » 28. jun 2007, 04:49

Hvis du har brug for køleplads, en stor flamingokasse med låg, fyldt med is fra fiskehandleren (billigt), så har du god kølekapacitet til f eks chefens lasagne íde, plus drikkevarer. Sådan en kasse knust is holder i 4-5 dage selv i hedebølge.
Og pulled pork er altid en god ting at 'ha med til genopvarmning :-)

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 28. jun 2007, 09:37

En hel grillet svinemørbrad (marineret) kunne også være et bud.

Fylder ikke meget, lækkert og let at grillen uden det store udstyr.
Med venlig hilsen

hansen

Emneforfatter
Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 28. jun 2007, 17:35

Tror vi tager en grillet svinemørbrad med noget bacon om, om lørdagen, og så resterne af fredagens salat, evt med nogle halve kartofler på grillen. Tak for rådende... nu er familens mad tio Gråsten cup reddet :lol:

/ Karina

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#12 » 28. jun 2007, 19:01

mzr skrev:
Det ender sgu nok "bare" med en flanksteak, som sædvanlig

Det er nu heller ikke så dårligt...

sammen med "Meyers kartofler

Og han kommer ikke til at savne dem

medister mv. oppe

Medister er ret besværlig at opbevare korrekt. max +2 grader for at sidste salgsdato er ok, ellers 1 døgn ved +5..

Det ender sgu nok "bare" med

Ellers ikke andet for end at lave lidt pulled pork, her en af dagende... Pak det i folie sammen med lidt æble juice og smid det i fryseren. Varm det på grillen i folien, så skal man være kender for at vide at det ikke er frisktlavet..

Hey mzr det kan godt være jeg spørger dumt men hvordan kan du citere flere i samme svar ????
Den skøre kok med den skøre hjemmeside
http://www.EddyTheMadChef.dk
BilledeBillede
Mit ynglings legetøj
Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb
Marst 2009 1 Smokey Mountain Cooker™ 57

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#13 » 28. jun 2007, 19:12

Han kopierer teksten manuelt og lavet tags selv.

Feks Parateser skal erstates af firkantede paranteser. AltGr + 8 og AltGr + 9

(QUOTE="Eddy")Jeg kan grille(/QUOTE) giver følgende med []

Eddy skrev:Jeg kan grille

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#14 » 28. jun 2007, 19:15

topgun skrev:Han kopierer teksten manuelt og lavet tags selv.

(QUOTE="Eddy")Jeg kan grille(/QUOTE) giver følgende med []

Altså sådan her

Hold kæft hvor bliver jeg dygtig Takker :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#15 » 28. jun 2007, 19:18

I øvrigt kan du nemt lave dine egne køle elementer af tømte mælkekartoner som skyldes og fyldes med vand(Det er efterhånden svært at finde fiskehandlere)
Robert

mzr
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 28. jun 2007, 19:38

Hey mzr det kan godt være jeg spørger dumt men hvordan kan du citere flere i samme svar ????

Jeg vælger noget og trykker citer valgte...

Så skriver jeg kommentar neden under..

Markeret noget andet... f.eks. topgun...

Og trykker citer valgte igen...

Men ja, man kan også gøre som topgun siger..
// Rico

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#17 » 28. jun 2007, 20:18

mzr skrev:

Jeg vælger noget og trykker citer valgte...

Så skriver jeg kommentar neden under..

Markeret noget andet... f.eks. topgun...

Og trykker citer valgte igen...

Men ja, man kan også gøre som topgun siger..

Okay det forstod jeg så ikke men jeg er jo også kun kok, men jeg fik fat topgun´s forklaring :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Tilbage til "Hjælp til maden..."