Jeg har brugt Freds opskrift og fremgangsmåde og den findes her. Jeg har lavet en halv portion, dvs. brugt 1250 g mel.
Remoncen til chokoladetrekanterne er lavet af 100 g margarine, 100 g sukker samt lidt mandelessens, da jeg var løber tør for marcipan.
Jeg har brugt almindelig bagemargarine og det gik forholdsvis nemt. Det vigtigeste er bare at holde dejen kold, for så er den nemmere at arbejde med.
Dejen trykket ud på bordet og margarinen fordelt.

Dejen pakket rundt om margarinen og klar til udrulning.

Her er dejen udrullet og foldet første gang. Wienerbrødsdej skal foldes 1x3, 1x3 og igen 1x3 ifølge Fred the Baker man.

Her ligger en dejfirkant klar med en klat creme. Med en våd finger fugtes kanten forsigtigt. Dejen skal kun lige klistre og ikke sejle i vand. Nu foldes hjørnerne sammen og kanterne klemmes. Jeg har desværre ikke et billdet at dette. Jeg var alene hjemme og så skal der altså vaskes hænder tit, så kameraet ikke svines til.

Her er jeg ved at lave en chokoladetrekant. En god klat remonce er smurt ud på halvdelen og 2 cm fra kanten. Ovenpå remoncen spredes en klat creme. Igen fugtes kanten let, dejen foldet og trykkes sammen med fingerspidserne.

Her er bagværket på grille, færdigt og lige klar til at tage af. Desværre lækkede trekanten lidt, men den blev god alligevel.

Så blev det tid til en omgang fastelavnsboller/chokoladeboller og spandauere.

En gang pynt hjælper altid. Bagværket gør sig meget bedre med en gang glasur. Husk at bruge varmt vand, så løber glasuren ikke. Her spandauere og chokoladeboller.

To trekanter lige klar til servering.

Og som rosinen i pølseenden - fastelavnsbollerne. De er lavet på nogle af chokoladebollerne, altså bagt med creme i midten. De er flækket og fyldt med en flødecreme - flødeskum blandet i creme. Det søder flødesummet og gør det mere lækkert. Jeg har ca. brugt 1/4 l piskefløde og ½ brev creme (og ja jeg sprang her over hvor gærdet var lavest)

Mums det var godt og jeg kender to arbejdsplader i morgen, der kommer til at nyde godt af wienerbrødet.