Holmer83 skrev:Hehe ja det opdage jeg først bagefter
Torp Hedehusene skrev:Ser rigtig lækkert ud og farven er meget flot, men husk "snippen" på pølsehornene skal vende ned ad.![]()
.
nikwax skrev:Hej,
tager lige denne op igen da jeg for første gang skulle forsøge mig som bager den anden dag. Lad mig starte med at sige jeg ved intet om bagning overhovedet men tænkte det er med at komme igang og lære det så
jeg lavede freds bløddej i røremaskine med følgende:
2,5 dl vand
50 g gær
45 g sukker
1 æg
5 g salt
600 g mel
100g flydende margarine
opløste gør i vand, tilsatte alt andet og i ræremaskine i 10 min, hæver 15 min, former boller, hviler 5 min, trykker flade og sesam frø på, hviler i 60 min under plastik, i ovnen 210 grader på en bageplade med papir (ja ja ved godt jeg får tæsk får at bruge en ovn, men den var nærmest)
resultatet var nogle temmelig flade og kompakte boller, som ikke ligefrem ligner dem i viser billeder afhusk jeg er bager newbie når i griner
anyway nogle gode bud på hvad det er jeg gør galt?
tager lige denne op igen da jeg for første gang skulle forsøge mig som bager den anden dag. Lad mig starte med at sige jeg ved intet om bagning overhovedet men tænkte det er med at komme igang og lære det så
2,5 dl vand
50 g gær
45 g sukker
1 æg
5 g salt
600 g mel
100g flydende margarine
opløste gør i vand, tilsatte alt andet og i ræremaskine i 10 min, hæver 15 min, former boller, hviler 5 min, trykker flade og sesam frø på, hviler i 60 min under plastik, i ovnen 210 grader på en bageplade med papir (ja ja ved godt jeg får tæsk får at bruge en ovn, men den var nærmest)
resultatet var nogle temmelig flade og kompakte boller, som ikke ligefrem ligner dem i viser billeder afhusk jeg er bager newbie når i griner
2,5 dl vand
50 g gær
45 g sukker
1 æg
5 g salt
600 g mel
100g flydende margarine
BS_Sweden skrev:Nogen der vil med på Crazy Daisy på lørdag, studietur selvfølgelig. Så vi rigtig kan få fornemmelsen af ungpige bryster til når vi bager
Tilbage til "Opskrifter & billeder"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster