Problemer med vacuumpakker.. Dårlige poser?

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...

Emneforfatter
MarkHerskind
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Problemer med vacuumpakker.. Dårlige poser?

Indlæg#1 » 27. maj 2020, 14:54

Hej..

Jeg har en MagicVac vacuumpakker.. Jeg synes tit jeg oplever at den ikke virker ordentligt...

Når jeg forsøger at vacuumpakke sker der ofte at maskinen går i gang, men der bliver ikke suget luft ud af posen... Når jeg stopper maskinen, kan jeg tydeligt høre at der lukkes luft ind, og der har altså været vacuum i kammeret... Hvis jeg flytter lidt på posen og prøver et par gange, plejer det til sidst at lykkes...

Nogen der har erfaring med dette?
Er der noget galt med min vacuumpakker eller er det dårlige poser? Evt har et link til nogle gode poser...

På forhånd tak
Mark

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Problemer med vacuumpakker.. Dårlige poser?

Indlæg#2 » 28. maj 2020, 09:07

MarkHerskind skrev: noget galt med min vacuumpakker eller er det dårlige poser?
Hej Mark. Jeg tror ikke at poserne har skylden. Som jeg forstår det så bliver de samme poser jo ind imellem suget tomme og lukket korrekt. Altså må du have rillede vakuum poser sådan som det kræves. Glatte vakuumposer kan ikke anvendes i din vakuum pakker.

Jeg er ret sikker på at fejlen ligger i hvordan posen ligger i vakuum pakkeren når du vakuum pakker.

Hele posens åbning skal ligge indenfor sugekammerets afgrænsning som er den sorte skum-pakning.
Åbningen behøver kun at være 3-4 mm. indenfor afgrænsningen, og skal ligge helt uden folder.

I højre side af sugekammeret ser du et rør. Det er der luften suges ud, og det må ikke være dækket af posen. Hvis det dækkes og lukker for udsugning registrerer maskinen tilstrækkeligt undertryk uden at posen har kunnet suges tom.

Et tips - Det letter anbringelsen af posen uden at risikere folder ved at posen ligger lige ud for svejse baren. Ved tynde pakninger opnår jeg det ved at bruge et underlag, f.eks. et spækbræt. Selv den midste fold i svejselinien kan over tid trække luft ind.

Sidst - jeg har i årevis brugt poser fra http://www.foodcare.dk og aldrig haft problemer med poserne. Desuden er firmaet dansk med fin service, og svarer direkte ved telefonkontakt.

PS Mark - lad os høre hvad du finder ud af. Det kan andre brugere have nytte af at høre.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"