Maksimum forberedelse af pulled pork til fødselsdag

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
marj
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Maksimum forberedelse af pulled pork til fødselsdag

Indlæg#1 » 16. jun 2015, 09:18

Hej alle,

Min kæreste har fødselsdag fredag i næste uge. I den forbindelse har hun bestilt pulled pork til gæsterne (5 mænd, 4 kvinder og 1 barn). Mit problem er, at jeg i dagene op til hendes fødselsdag og på selve dagen, har lange dage på arbejdet. Derfor har jeg forsøgt, at lave en plan hvor det hele kan forberedes i den kommende weekend. Jeg vil dog gerne have jeres feedback på om planen holder vand.

Når vi typisk laver pulled pork her i huset, så er det i kvalimads variation. Derfor har jeg tænkt, at jeg i den kommende weekend kunne lægge nakkefiletterne (2 stk. á 2,2 kg) i saltlagen og når de har ligget der i 12 timer, så ryger de en tur i sous viden. Her tænker jeg, at give dem 72 grader i 24 timer.
Når nakkefileterne er færdige i badekaret, så ryger de en tur på grillen i 1-2 timer. Herefter bliver de pulled og kødet kommer i fryseren.

På selve fødselsdagen vil jeg fyre op i grillen og komme det optøede kød i en grillbakke med lidt æblejuice og så ellers blot lune det.

Mht. coleslaw'en så har jeg overvejet om jeg kan rive gulerødder og snitte hvidkålen i weekenden og så blot vakuumere det.

Hvad tænker i til min plan - holder den vand?
/marj

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Maksimum forberedelse af pulled pork til fødselsdag

Indlæg#2 » 16. jun 2015, 17:27

Jeg vil foreslå dig noget helt helt andet...

I weekenden laver du pulled pork på normal vis.

Når stegene er 94 i centrum pakker du dem godt i alufolie og lægger dem i fryseren (når de lige har kølet lidt af)

På selve dagen tager du dem frosne og lægger i ovnen ved 130 grader i 3-4 timer før der skal spises. Når de er 88 eller mere er de klar til servering.

Stort set som frisklavet.

Coleslaw: Jeg ville finde tiden til at lave det samme dag.
Rema 1000 har iøvrigt "sliders" - mini burgerboller - i denne uge.

Start evt festen med pulled pork i tarteletter. Alm tarteletsovs med pulled pork. Det er gudespise.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Emneforfatter
marj
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 19. jun 2015, 21:49

Tak for input. Jeg kaster mig over projektet straks imorgen tidlig.

Jeg har set at pulled pork ofte også bliver nævnt sammen med en vinegear sauce, men jeg har ikke kunne finde opskriften. Er det en du kender Guru?
/marj

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 19. jun 2015, 22:02

CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Emneforfatter
marj