Jeg holder lige en lille Weber pause

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Meyer
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Jeg holder lige en lille Weber pause

Indlæg#1 » 19. nov 2006, 19:53

Hej,

Som nogle måske har bemærket, har jeg ikke været så aktiv det seneste stykke tid, det skyldes meget arbejde og måske er jeg lidt "træt" af grillet mad. Istedet er jeg begyndt at lave nye og gl. retter på mit gas komfur. Igår lavede jeg f.eks. vildtgryde m/ kartoffelmos, og idag havtaskekæber m/ penne og safran sauce.

Det er ikke fordi jeg ikke vil grille mere, jeg skal bare prøve noget andet.

Så er der også lige det med arbejdet, jeg skal nå både til England, Kina og Indien inden jul, så...........

Go´ grill :fart:

-Meyer

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#2 » 20. nov 2006, 00:04

Kender det (næsten) godt!
Jeg er også meget hjemme i lejligheden på 3 sal, og faktisk nyder jeg det lille køkken hvor alting kun er 1 skridt fra rækkevidde! Og med en stegepose samt det man har lært fra grillen kommer man langt. Meeeeen, sommerhuset råber højt efter et par dage så må grill(erne) igang igen.

'Go vind med alle rejserne!

m v h
thorsten
a k a kamado

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 20. nov 2006, 09:15

Meyer,

jeg tror vi alle kender det..... og det er altså også sæson for vinterretter, det skal man bestemt ikke glemme.....

mange hilsner

Kitty

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 20. nov 2006, 15:10

Til gengæld kommer vi til at savne dine mange gode tips, ideer og opskrifter, men det kan være, at du kommer til (grill)hægterne igen når julen er overstået og foråret igen titter frem [smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif] .

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 20. nov 2006, 15:22

øhhhhh håber sandelig da ikke at Meyer dropper "os".... håber da at hans råd er lige så "tætte på" som de plejer at være.....

forresten, hvis man har lyst til at udvikle vinterretter på weberen, så vil jeg godt anbefale at man brasierer osv. i weberen, synes det giver lidt ekstra til stegen at den har stået og simret i mange timer og fået tilsat lidt røgsmag.....

venlig hilsen

Kitty

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 22. nov 2006, 17:41

Så er det dig vel undt Meyer.... Hvis du skal nå alle de steder inden jul...

Rigtig god pause.

[smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif]
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Emneforfatter
Meyer
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 23. nov 2006, 22:25

Tak skal I have.
Jeg er lige kommet hjem fra England, og rejser til Kina på søndag, og derfra videre til Indien.

Men, jeg har lavet mange "vinter-retter" på min Weber, ved at bruge gl. støbejernsgryder eller pander. De skal have samme stegetider som i en ovn, men Weberen giver dem lige et ektra "pift".

Specielt vildtgryde med lidt røg er en "Herrespise"

Jeg er tilbage midt i december og vender frygtelig tilbage med kinesiske og indisk inspirede retter på grill.

Go´ grill

-Meyer

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 24. nov 2006, 08:48

God rejse - det er lidt af en tur!
Med venlig hilsen

hansen

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Når du alligevel er i indien.....

Indlæg#9 » 24. nov 2006, 09:55

Der findes i indien en spændende "smoker/grill" eller hvad man vil-- en Tandoor ovn. Den er lidt ligesom en kamado og dog alligevel helt for sig selv---- overvejer at bygge en i sommerhushaven.

En tandoor .. eller tandoori kan være stor nok til en hel ko, eller precis stor nok til en flok spyd. Check it out!!

go rejse
mvh
thorsten
a k a kamado

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Når du alligevel er i indien.....

Indlæg#10 » 24. nov 2006, 13:23

kamado skrev:Der findes i indien en spændende "smoker/grill" eller hvad man vil-- en Tandoor ovn. Den er lidt ligesom en kamado og dog alligevel helt for sig selv---- overvejer at bygge en i sommerhushaven.

En tandoor .. eller tandoori kan være stor nok til en hel ko, eller precis stor nok til en flok spyd. Check it out!!

go rejse
mvh
thorsten
a k a kamado

Sådan en vil jeg så gerne have... :D kan man virkelig bygge den selv ??
Tina

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

byg selv tandoor

Indlæg#11 » 24. nov 2006, 17:37

Yes man kan, har lige fundet et link, prøv at chekke det, ret underholdende tilmed, han fortæller om alle de fejl han oplevede undervejs, :shock:

http://piers.thompson.users.btopenworld.com/index.html

mvh
thorsten
a k a kamado

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#12 » 25. nov 2006, 09:06

Idag skal vi så til Julefrokost med mit arbejde.

Vi holder altid julefrokost med påhæng, og tager på "kroferie".

Denne gang er det Mogenstrup Kro ved Næstved.

Lidt god mad, dans, sjov og ballade. Derefter et hotelværelse til alle, så ingen behøver at holde igen og tænke på promillen.

Søndag mødes vi alle til brunch inden vi tager afsked.

Så vi er først online igen søndag over middag - pas godt på jer selv indtil da...
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#13 » 25. nov 2006, 09:33

Rigtig god fornøjelse og mor jer godt!! :)

Brugeravatar

ruca
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 25. nov 2006, 16:46

Bare det var mig. God fornøjelse [smilie=bluecolorz5_pdt_12.gif]
[smilie=bluecolorz5_pdt_12.gif]
Med venlig hilsen
Ruca

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 25. nov 2006, 16:51

også god weekend fra mig.... det er dejligt at blive vartet lidt op engang imellem....

mange hilsner

Kitty

Tilbage til "Hjælp til maden..."