Guruen holder foredrag imorgen...

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Guruen holder foredrag imorgen...

Indlæg#1 » 8. aug 2007, 20:38

Jeg er inviteret til at komme og tale til Rotary's møde i Hillerød imorgen.

Emnet:

Weberguru.dk - den gode historie

Historien om det fantastiske forum Weberguru.dk, som på få år har kæmpet sig til titlen som Danmarks bedste grillside.

Jeg glæder mig helt vildt.

Rygterne siger at der er 40-50 mennesker der har tilmeldt sig.

Foredraget er på 45 minutter.

...

Jeg elsker at holde foredrag. I mit job afholder jeg ca. 1-2 foredrag pr. måned, så jeg har øvelsen.

Største oplevelse var at tale for næsten 800 mennesker i 60 minutter. Det giver hård på brystet.

Glæder mig helt vildt til imorgen.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#2 » 8. aug 2007, 20:43

Flot. Held og lykke med det :-$

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#3 » 8. aug 2007, 20:45

Ja, jeg regner med at vi i weekenden pludselig er 50 brugere mere her på siden...
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#4 » 8. aug 2007, 20:50

Jeg bruger også enhver lejlighed til at reklamere for os.
Har du noget overblik over hvor mange "kikkere" som kommer ind på siden? Folk som ikke er medlem men bare bruger opskrifter m.m.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#5 » 8. aug 2007, 20:53

Ja, jeg har en omfattende omgang statistik.

Prøv at se den nye der er lagt ud i højre side hvis du klikker på forum i toppen af menuen.

Der kan du se hvor mange reg-brugere og hvor mange gæster der har været inde dagligt.
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#6 » 8. aug 2007, 21:07

wow. Det kan jeg godt se. Der er mange som lige er forbi. Vi må da også ligge ret højt på diverse søge maskiner. Med så mange hits.

/Thomas
Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#7 » 8. aug 2007, 21:10

Hvis vi taler hits (1 opskrift med 10 billeder er 11 hits) er der over 6 millioner om måneden.

Billede

Vildt, ik?
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#8 » 8. aug 2007, 21:37

jo. Hvor meget trafik generere siden? Med så mange besøg og alle de billeder må det da være en del.

/Thomas
Billede

Brugeravatar

donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 8. aug 2007, 22:03

Pøj pøj med det.......ifølge tallene er det jo næsten en historie der fortæller sig selv.
2012 Weber Genesis S-330 med rotisseri

Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 8. aug 2007, 22:23

Haha, jeg har været til helbredsundersøgelse i dag, og da lægen (naturligvis) kommenterede min rygning og mine madvaner kom vi lidt ind på PAH'er. (PolyAromatiske Hydrocarboner).
Det endte de med jeg fik anbefalet grillguru.dk til ham, og han skrev grundigt ned :-)

Mvh.
Mureren
(der faktisk er miljøchef til dagligt)
Mvh.
Mureren

Weber Summit E470 2011 (ombyttet til ny i 2015 pga. rust!)

planten
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 8. aug 2007, 22:58

Ja held og lykke med i morgen

du kan godt prale lidt det er en fremragende side
WeberQ 300 er fremtiden

Kirkebakken Klarup et godt sted at være

Billede

Tjek www.3-kant.dk

Hilsen Heine Klarup Far til Frederikke Josefine og Mathilde

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#12 » 9. aug 2007, 06:56

Hej Morfmir

Siden trækker "kun" 110GB om måneden.
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Kong Mundvand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 9. aug 2007, 06:56

Bare gi´dem hele repertoiret!
Kong Mundvand

"En sulten mave lader sig ikke spise af med ord og billeder"

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#14 » 9. aug 2007, 07:24

Pøj Pøj med foredraget :D - det er simpelthen den bedste side der findes i Danmark - Glæsel go home :lol: og som de siger i XL-reklamen - "det er top dollar" [smilie=pdt_aliboronz_15.gif]
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#15 » 9. aug 2007, 08:39

God fornøjelse fra os begge
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#16 » 9. aug 2007, 08:41

Ja god arbejdslyst, men marketings afdelingen skal jo også arbejde selvom det er fredag :D
Den skøre kok med den skøre hjemmeside
http://www.EddyTheMadChef.dk
BilledeBillede
Mit ynglings legetøj
Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb
Marst 2009 1 Smokey Mountain Cooker™ 57

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 9. aug 2007, 09:05

Håber, at det går godt - vi glæder os til at høre hvordan det gik, og som den gode foredragsholder lægger du vel slides ud på siden :D
Med venlig hilsen

hansen

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#18 » 9. aug 2007, 09:12

Nåååh nåååh kære Guru....skal du i træning som logebror.... :lol: :lol: pøj med det min ven....
Anders

junior5
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#19 » 9. aug 2007, 09:42

Held og lykke med dit foredrag.

Jeg fortæller selv vidt og bredt, til alt og alle om grillguru, den mest vidunderlige grill side.
Nogle griner og tror jeg er tosset :( andre syntes det lyder spændende og vil kigge ind på siden
junior5

Q 200
Smokey joe
One-Touch Gold 57 cm
Patton gasgrill

Michael Dahl Thomsen
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#20 » 10. aug 2007, 20:29

-
Senest rettet af Michael Dahl Thomsen 24. feb 2008, 21:06, rettet i alt 1 gang.

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#21 » 10. aug 2007, 21:23

Michael Dahl Thomsen skrev:Hvordan gik det, tog du dem med storm??

Han sidder stadig i logen med stor cigar og en whisky :lol: og er nu blevet broder :lol:

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#22 » 10. aug 2007, 21:48

EddyTheMadChef skrev:
Michael Dahl Thomsen skrev:Hvordan gik det, tog du dem med storm??

Han sidder stadig i logen med stor cigar og en whisky :lol: og er nu blevet broder :lol:

Jaaaaa da, ellers var der jo ingen mening i at holde prædiken....han stræber efter at blive logebror.....et privilegie som jeg personligt har takket nej til mere end en gang..... :mrgreen:
Anders

Michael Dahl Thomsen
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#23 » 10. aug 2007, 21:51

-
Senest rettet af Michael Dahl Thomsen 24. feb 2008, 21:12, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#24 » 10. aug 2007, 21:54

Michael Dahl Thomsen skrev:Ja undskyld min uvidenhed, men hvad indebærer det egentligt ??

Er det en flok gutter der sidder og klapper hinanden på ryggen samtidig med at de vil gøre alt for at fremme en loge brors forretning ??

Jeg kan ikke udtrykke det bedre end du gør Michael.....specielt Rotary er en flok rygklappere. Anderledes er det med frimurerne...de er en flok rygklappere med moral og stil....men stadig med hovedvægten på at hjælpe sine brødre og mele sin egen kage i sidste ende....ikke lige noget for Chefen... :evil:
Anders

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#25 » 10. aug 2007, 22:01

Chefen skrev:
Michael Dahl Thomsen skrev:Ja undskyld min uvidenhed, men hvad indebærer det egentligt ??

Er det en flok gutter der sidder og klapper hinanden på ryggen samtidig med at de vil gøre alt for at fremme en loge brors forretning ??

Jeg kan ikke udtrykke det bedre end du gør Michael.....specielt Rotary er en flok rygklappere. Anderledes er det med frimurerne...de er en flok rygklappere med moral og stil....men stadig med hovedvægten på at hjælpe sine brødre og mele sin egen kage i sidste ende....ikke lige noget for Chefen... :evil:

Nu skal vi ikke tale dårligt om Rotary det kan jo være at efter guruéns foredrag at vi får 50 nye brødre her inde :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#26 » 10. aug 2007, 22:04

EddyTheMadChef skrev:Nu skal vi ikke tale dårligt om Rotary det kan jo være at efter guruéns foredrag at vi får 50 nye brodere her inde :D

Det vil jeg skide på, jeg siger min mening og så kan man lide den eller lade være....jeg syntes det er en flok forkølede hippier med et stort kontaktbehov..... 8)
Anders

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#27 » 10. aug 2007, 22:36

Chefen skrev:
EddyTheMadChef skrev:Nu skal vi ikke tale dårligt om Rotary det kan jo være at efter guruéns foredrag at vi får 50 nye brodere her inde :D

Det vil jeg skide på, jeg siger min mening og så kan man lide den eller lade være....jeg syntes det er en flok forkølede hippier med et stort kontaktbehov..... 8)

Så så :lol: du vil altså ikke have 50 nye brødre :lol: du kan da også få mig som pap bror jeg kan da godt bruge en bror med stort kørekort :lol:

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#28 » 11. aug 2007, 07:46

Hej allesammen

Foredraget gik rigtig rigtig rigtig godt.

Bare rolig - jeg kan se på gennemsnitsalderen at der nok går ca. 20 år inden jeg inviteres... :-)

Men en flok rigtig søde mennesker, som ALLE havde en Weber-grill på terrassen.

Håber at se mange af dem herinde som brugere.
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#29 » 11. aug 2007, 08:17

Weberguru skrev:Hej allesammen

Foredraget gik rigtig rigtig rigtig godt.

Bare rolig - jeg kan se på gennemsnitsalderen at der nok går ca. 20 år inden jeg inviteres... :-)

Men en flok rigtig søde mennesker, som ALLE havde en Weber-grill på terrassen.

Håber at se mange af dem herinde som brugere.

Glæder mig at det gik godt i det "fine" selskab.....håber da også at vi ser nogle af dem som brugere herinde....velkomne skal de være... :wink:
Anders

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 11. aug 2007, 10:48

Undskyld jeg blander mig i jeres "fine og vel dokumenteret" debat om loger. Jeg kender ikke mere til Rotary end Michael & Chefen og kan/vil derfor ikke kommentere på det. Anderledes er det med frimurerne, her har chefen ret, der er stil over frimurerne, men den del om at det er rygklappere med hovedvægten på at mele sin egen kage i sidste ende er helt helt forkert. Det er godt nok ikke det værste jeg har hørt om logen, men alligevel ikke særligt pænt og absolut ikke sandt!!!

Ha' en pragtfuld weekend til alle her på Weberguru.

Hej fra
Morten
Medlem af Den danske frimurerorden ;o)

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#31 » 11. aug 2007, 12:45

Det er måske også lige på ret at nævne at rotary er en af hovedkræfterne bag udryddelsen af Polio. De er også en af de største organisatorerer af udvekslingsår for teenagere som gerne vil have et år i udlandet. De sender hvert år flere frivillige hjælpere ud i verden end f.eks. læger uden grænser og de lægger store summer penge til opbygning af skoler og lignende i ulande.
Jeg er ikke selv medlem, men i og med at jeg har familiemedlemmer som er aktive hos dem, har jeg haft adgang til adskillige møder, foredrag og arrangementer. Der er ikke mere rygklapperi til de møder end på det lokale fodboldklub (både op banen og tribunen). Rotary er om at hjælpe andre ved hjælp af de netværk de opbygger - så fremning af netværkets krafter er selvfølgelig en del af dagsordenen. Det er bare ikke på rygklapper niveau, for det fremmer sgu ingenting andet end folks eget EGO . I modsætning til frimurerne, så er der ikke så meget hemmelighedskrammeri i Rotary. Du har fri adgang til at læse en masse om dem, se møde referater og lignende på deres hjemmesider. f.eks. www.rotarynyt.dk
Hvis jeg en dag blev tilbudt en plads hos rotary ville jeg tage det som en ære - om jeg ville melde mig ind kom dog an på om jeg selv mente jeg havde noget at bidrage med på det tidspunkt i mit liv.

PS: jeg har intet imod frimurerne og kender for lidt til dem til at kunne udtale mig om dem - dette primært grundet deres hemmelighedskrammerier.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#32 » 11. aug 2007, 15:30

Et rigtigt godt indlæg KimuSan.

KimuSan^ skrev:dette primært grundet deres hemmelighedskrammerier.

jeg burde måske ikke, men der er altså en kæmpe forskel på hemmelighedskrammerier og hemmelighedskræmmerier

Jeg går ud fra, at du mener det sidste.

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#33 » 11. aug 2007, 16:02

det har du nok ret i. stavning har jeg aldrig været en ørn til.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#34 » 11. aug 2007, 21:28

Bredal skrev:Undskyld jeg blander mig i jeres "fine og vel dokumenteret" debat om loger. Jeg kender ikke mere til Rotary end Michael & Chefen og kan/vil derfor ikke kommentere på det. Anderledes er det med frimurerne, her har chefen ret, der er stil over frimurerne, men den del om at det er rygklappere med hovedvægten på at mele sin egen kage i sidste ende er helt helt forkert. Det er godt nok ikke det værste jeg har hørt om logen, men alligevel ikke særligt pænt og absolut ikke sandt!!!

Hej fra
Morten

Hej Morten
Jeg kan se at du er Medlem af Den danske frimurerorden så kan du vel fortælle os hvad man så laver :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#35 » 11. aug 2007, 21:37

Bredal skrev:Undskyld jeg blander mig i jeres "fine og vel dokumenteret" debat om loger. Jeg kender ikke mere til Rotary end Michael & Chefen og kan/vil derfor ikke kommentere på det. Anderledes er det med frimurerne, her har chefen ret, der er stil over frimurerne, men den del om at det er rygklappere med hovedvægten på at mele sin egen kage i sidste ende er helt helt forkert. Det er godt nok ikke det værste jeg har hørt om logen, men alligevel ikke særligt pænt og absolut ikke sandt!!!

Hej fra
Morten

Det skal du ikke undskylde Morten, det er altid rart når nogen der ved noget om tingene blander sig. Jeg kender som tidligere ikke ret meget til frimurerne, dog har jeg en god bekendt som er frimurer og det er jo ikke det vilde han fortæller, men alligevel kan jeg fornemme at det drejer sig om prestige og magt. Jeg ved da også at der bliver udført en del socialt arbejde, holdt hemmelige møder i kjole og hvidt osv.osv.osv.

Min pointe er at det umiddelbart ser ud som om at mange af de ting medlemmerne gør , bliver gjort for at opnå højere status og respekt blandt de andre frimurer.

Jeg tager muligvis fejl og hvis der findes en der kan overbevise mig om det modsatte er jeg lydhør.... :wink:
Anders

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 12. aug 2007, 11:09

Desværre kan jeg ikke fortælle om ritualerne i en frimureloge, dette ikke fordi der sker ting og sager der ikke kan tåle at se dagens lys, men slet og ret fordi det vil ødelægge oplevelsen for en person der står foran optagelse i ordenen. Det er desværre en alm. opfattelse den som chefen har af frimureriet, men den er helt forkert! Det drejer sig ikke om prestige og magt men om personlighedsudvikling. DDFO yder en masse bidrag til værdige trængene, men det er ikke noget man reklamere om, da vi i DDFO mener at man ikke bør bryste sig af de gode ting man gør men gøre dem i stilhed, sådan modtageren af evt. hjælp ikke på nogen måde skal føle sig i taknemligheds gæld til ordenen eller enkelte brødre. At vi har kjolesæt på er blot vort arbejdstøj, på den måde er alle ens klædt og man kan på den måde ikke kende forskel på slagtersvenden eller direktøren. Jeg kunne fortsætte i timevis med at skrive alt det gode der ved frimureriet, men da dette jo er et forum for grill elskere så må jeg hellere stoppe. Jeg synes dog at hvis der er nogen der er blevet mere nysgerrige så besøg ordenens hjemmeside på www.ddfo.dk eller send mig en PM.

Inden jeg slutter helt vil jeg gerne lige sige tak til Kimusan for oplysningerne omkring Rotary, rart at få udviget sin horisont.

Hej fra
Morten

Tilbage til "Snik snak"