Fra BT idag: Chefen har solgt for mange pølsestoppere...

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Fra BT idag: Chefen har solgt for mange pølsestoppere...

Indlæg#1 » 7. jul 2007, 08:06

Manglende grill-vejr truer salget af pølser

3,1 kilo pølser - velbekomme. Så meget satte en gennemsnitlig dansker sidste år til livs. Manglen på godt grillvejr truer dog med at skade dette års pølsesalg.

Danskerne er glade for pølser. Så glade, at vi sidste år fyldte mere end 16,5 millioner kilo pølser ned i indkøbsvognene.

Det svarer til, at hver eneste dansker i gennemsnit spiste 3,1 kilo pølser - eller godt 44 almindelige grillpølser med en vægt på 70 gram.

Pølsebranchen er dog en smule skeptisk, når det gælder dette års pølsesalg. Det dårlige sommervejr betyder nemlig ikke kun mudder på Roskilde Festivalen og nedslåede kornmarker i Sydjylland. Regn er også ensbetydende med, at kuglegrillen bliver stående i garagen. Og uden grill - ingen pølser.

- De, der er rigtig herre over, hvordan det kommer til at gå med sæsonen, er vejrguderne, siger salgsdirektør i Tulip Kasper Lenbroch.

Det er ikke kun vejret, som driller årets pølsesalg. Sommeren 2007 er nemlig også et dårligt pølsevejr på et andet vigtigt parameter. Salget af pølser stiger nemlig i forbindelse med fodboldslutrunder, men denne sommer er der hverken EM eller VM.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#2 » 7. jul 2007, 08:07

Regn er også ensbetydende med, at kuglegrillen bliver stående i garagen.

Hvad er det for en journalist... !!! Amatør. Det er jo netop derfor kuglegrillen blev opfundet.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Kong Mundvand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 7. jul 2007, 08:36

Der er nu ikke noget som at sidde under halvtaget med en stille pils, pølse
på grillen, og så bare nyde vejret uanset om det regner.

Billede

Billede
Kong Mundvand

"En sulten mave lader sig ikke spise af med ord og billeder"

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 7. jul 2007, 09:13

Pølse på grill - nam-nam :D

Billede

Fanø 2003
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 7. jul 2007, 09:49

Vi fik da også pølser i går - Dog ikke hjemmelavede men fra en gårdbutik...
Måske den famøse pølsebranche ikke tæller den slags og da slet ikke de hjemmelavede med ??
Tina

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 7. jul 2007, 10:02

Jeg må indrømme jeg har en del af skylden i det faldene pølsesalg, efter jeg har fået min kuglegrill for 1½ mdr. siden er det ikke blevet til mange pølser, det er ligesom kuglegrill og pølser ikke passer sammen, nu har jeg jo muligheden for at lave alle mulige lækre retter over kullene, hvorfor så nøjes med en pølse.... Næææ det bliver til alt muligt andet den anden dag lykkedes det mig at lave en islagkage, vildt underligt men den smagte smadder godt.

Nå det var bare min indrømmelse og undskyld til pølseproducenterne men jeg kan ikke gøre for det.

God weekend til alle

Hej fra
Morten

Tilbage til "Snik snak"