Se hvad jeg har købt idag....

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

sofus´far
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Se hvad jeg har købt idag....

Indlæg#951 » 13. maj 2013, 20:34

har også en iphone 5 den siger det samme men prøver lige i browser
Big Green Egg XL
Rookie Team Barbecue Masters
BEST OF THE WEST TRÆKUL TIL AFHENTNING I SPENTRUP (8 km nord for Randers).
ELLER TIL LEVERING PÅ RUTEN MELLEM RANDERS OG NIMTOFTE

sofus´far
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#952 » 13. maj 2013, 20:38

nope virker heller ikke i browser...
har smidt et billede op i gg facebook gruppe
Big Green Egg XL
Rookie Team Barbecue Masters
BEST OF THE WEST TRÆKUL TIL AFHENTNING I SPENTRUP (8 km nord for Randers).
ELLER TIL LEVERING PÅ RUTEN MELLEM RANDERS OG NIMTOFTE

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#953 » 16. maj 2013, 11:15

Så blev der lidt til mig. Det skulle gerne hjælpe lidt på billedekvaliteten... :lol:
Vedhæftede filer
test 1 003.JPG
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#954 » 16. maj 2013, 11:54

Nu er jeg jo ret glad for sousvide, men tør alligevel ikke påstå at et Sousvide kar hjælper på billedkvalitet :)

Tillykke med begge dele.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Grimling
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#955 » 16. maj 2013, 13:04

Faldt lige over et rigtigt godt tilbud i Citti igår.

SAM_0759.JPG

Ascona 350€

SAM_0758.JPG

City gas 111€

SAM_0757.JPG

SAM_0756.JPG

SAM_0760.JPG

Brugeravatar

tonkan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#956 » 17. maj 2013, 00:45

Hej Grimling hvis det hos citti i Tyskland du har handlet skal du være opmærksom på gastrykket som i Tyskland er 0,5 bar mod 0,3 bar i Danmark
det kan have indflydelse temp i grillen
Mvh
Jan
Weber Performer (2010) med Rotisserie (2012)
Outdoorchef Montreux 570 ‎(2012)

jim
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#957 » 17. maj 2013, 06:24

Vil det sige at der er et andet tryk i gasflaskerne, hvis man bytter i en grænsebutik?

Brugeravatar

Toom
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#958 » 17. maj 2013, 07:44

jim skrev:Vil det sige at der er et andet tryk i gasflaskerne, hvis man bytter i en grænsebutik?

Nej.. men regulatoren må i Danmark kun give 0.3 Bar

--
Tom

Brugeravatar

Kizz the cock
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#959 » 17. maj 2013, 17:44

De har taget min røv !!!!

Jeg var hos slagteren i Kaas hvor jeg købte noget meget flot hakket oksekød ( 1 kg. 85.00 kr. 7 % )

Ok, fint nok, men så ville jeg glæde min hund med et okseben, da hun ikke har prøvet det før.

Nu kommer det.... 2 ben 65.25 :shock:

DSCN9675.JPG

Men en meget glad lille hund.

DSCN9678.JPG
Chef de friture

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#960 » 17. maj 2013, 22:12

kizz> jeg skal tænke på dig næste gang jeg er forbi min egen slagter.... der plejer de at have en kasse med hundeben, hvor de koster gratis..... den søde hund skal da ikke snydes for ben, når din slagter tager sådan en hamper pris
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#961 » 18. maj 2013, 15:38

skaal-um skrev:Så blev der lidt til mig. Det skulle gerne hjælpe lidt på billedekvaliteten... :lol:

Hej Finn

Godt køb af begge dele - Steba http://www.skiftselv.dk/sous-vide-koger ... 1-precise/ gør arbejdet med lille kar til mindre familie, vi er glade for vores herhjemme!
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#962 » 18. maj 2013, 16:27

Vil bare lige dele glæden af komme hjem fra supermarked med 5.4 kg US Black Angus Strip til 1000.- lige ud. !!

Slagteren havde sympati for jeg ikke kunne bruge de allerede opskårne stykker da de lige faldt under "pålægsgrænsen" (540 g for 2 bøffe, de skal jo min op på 600g)

Da han ikke skulle skære mere ud, måtte jeg jo så tage en hel steg til "fornuftig pris". Efter lidt forhandling endte vi på 1000kr. :-)

Kan sgu godt lide, at man ind i mellem stadig kan slå en handel af i dagligvarebutikkerne!

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#963 » 18. maj 2013, 18:55

prorege skrev:
skaal-um skrev:Så blev der lidt til mig. Det skulle gerne hjælpe lidt på billedekvaliteten... :lol:

Hej Finn

Godt køb af begge dele - Steba http://www.skiftselv.dk/sous-vide-koger ... 1-precise/ gør arbejdet med lille kar til mindre familie, vi er glade for vores herhjemme!

Det var da også fordi jeg havde hørt din mening at jeg købte Stebaen og den har haft sin dåb. Den er også både nemmere end Sous Vide masteren og pænere at have stående :P
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#964 » 19. maj 2013, 19:38

Der kom et par pakker i Fredags til mig :)

Jeg er begyndt at kigge på en test af vakuumpakkere ligesom den har jeg lavet af sousvide maskiner. Så det kommer en dag :)

DSG_9144.JPG
Døren blev smækket og nede i gangen stod der 2 papkasser.

DSG_9145.JPG
De blev pakket ud. I den lille var der en Speed Vakuum fra vakuumpakker.dk. Købt af bjærge, men nærmest selvandtændte inden jeg nåede at bruge den. Nu er den tilbage fra reperation. I den anden pakke var der lidt af hvert fra sousvide.dk

DSG_9147.JPG
En Vacmaster kammer pakker, en del poser og så en bog om sous vide. Nu er det vist på tide at jeg får læst lidt på om jeg gør det rigtigt, eller om tibbil har ret i at det kun dur til seje stykker kød :)

DSG_9148.JPG
Den fylder lidt :)

DSG_9149.JPG
Den har en port til eksterne beholdere, men desværre har de deres eget opfundet stik som ikke paser til den jeg har. Så det skal nok lige modificeres lidt

DSG_9150.JPG
Poser skal der også til. De er heldigvis billige. 20-40 øre pr. stik så vidt jeg husker.

DSG_9151.JPG
Sous vide biblen. Desværre er der ikke et eneste foto i den og kogebøger uden fotoes til hver opskrift plejer ikke rigtigt at blive brugt i længden herhjemme.

DSG_9152.JPG
Speedvakuum har et par fordele fremfor min Sousvide supreme vakuum pakker. Større vakuumkammer og så sidder suge studsen ude i vendste side istedet for i midten hvilket er meget smartere end det umiddelbart lyser til.

DSG_9153.JPG
Men den fylder også "lidt" mere end min nuværende Sousvide Supreme vakuumpakker

DSG_9154.JPG
Der er da plads til lidt kød i den.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Krivib
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#965 » 20. maj 2013, 09:02

Efter en dejlig grillweekend på Liseberg i Gøteborg måtte jeg lige ind i IcaMaxi og proviantere på vej hjem 8)
Vedhæftede filer
2013-05-20 08.56.17.jpg
Venlig hilsen

Kristian
Komfurbanker af guds nåde!

Brugeravatar

Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#966 » 20. maj 2013, 19:56

Vi var en tur på Ledreborg Livsstilsmesse idag Hustruen og jeg.
Vi fik en sludder med Dennis fra Barbeque-Masters og fik sat ansigt på Skaalum, hyggeligt at hilse på jer.
Fruen var imponeret over lerkrukkerne (Kamado) og mente hun skulle have kendt til den inden hun bestemte sig for vi også skulle have gasgrill :-) Så der ryger sgu nok sådan en i sortimentet til næste år :-)
Ellers blev der købt rubs af Dennis til MEGET favorabel pris, samt diverse gode olivenolier ved andre stande, samt et par jernskulpturer som ikke kunne være med på billedet. Så alt i alt en rigtig god dag, bortset fra at jeg ikke var mand nok til, da jeg mødte Thomas Uhrskov derude (Ham fra TV2 Fri), og slæbe ham ud i skoven og grave ham ned.

IMG_0626.jpg
IMG_0626.jpg (409.25 KiB) Vist 4672 gange
Søren Nancke
Nogle Webere (Gas og Kul/Briketter), Sundwind Gasgrill, En røgovn, Gryder, pander, drivhus og bålsted.

Brugeravatar

SimonP
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#967 » 21. maj 2013, 15:43

Et stk. pølsestopper fra beeketal, 3 liters udgaven. + opskrifts cd fra PB!

Så nu skal der laves pølser i stor stil, og første omgang blev en portion spegepølser. Og det gik da også meget nemmere og hurtigere end det plejer, så er bestemt godt tilfreds!

En stor tak til PB Helsinge for at levere opskrifter mm. Det er sgu lækkert når fagfolk gider hjælpe os amatører igang!
Vedhæftede filer
image.jpg
Mvh

SimonP
-- -- -- -- -- -- --

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#968 » 21. maj 2013, 17:34

Nancke skrev:Vi var en tur på Ledreborg Livsstilsmesse idag Hustruen og jeg.
Vi fik en sludder med Dennis fra Barbeque-Masters og fik sat ansigt på Skaalum, hyggeligt at hilse på jer.
Fruen var imponeret over lerkrukkerne (Kamado) og mente hun skulle have kendt til den inden hun bestemte sig for vi også skulle have gasgrill :-) Så der ryger sgu nok sådan en i sortimentet til næste år :-)
Ellers blev der købt rubs af Dennis til MEGET favorabel pris, samt diverse gode olivenolier ved andre stande, samt et par jernskulpturer som ikke kunne være med på billedet. Så alt i alt en rigtig god dag, bortset fra at jeg ikke var mand nok til, da jeg mødte Thomas Uhrskov derude (Ham fra TV2 Fri), og slæbe ham ud i skoven og grave ham ned.

IMG_0626.jpg

Prøv at blande den pig wing rub fra Don marco i en klat hellmans Mayo næste gang i skal have fritter :savl2:

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#969 » 22. maj 2013, 14:27

DSC_0001.JPG

Fandt disse 2 dele i Inco Århus, til en god pris :-D
Så de måtte da lige med hjem til min Safire grill.

Brugeravatar

Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#970 » 22. maj 2013, 14:36

Sofus far skrev:
Nancke skrev:Vi var en tur på Ledreborg Livsstilsmesse idag Hustruen og jeg.

IMG_0626.jpg

Prøv at blande den pig wing rub fra Don marco i en klat hellmans Mayo næste gang i skal have fritter :savl2:

Det prøver vi :-)
Søren Nancke
Nogle Webere (Gas og Kul/Briketter), Sundwind Gasgrill, En røgovn, Gryder, pander, drivhus og bålsted.

skuffen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#971 » 22. maj 2013, 15:42

topgun skrev:Der kom et par pakker i Fredags til mig :)

Jeg er begyndt at kigge på en test af vakuumpakkere ligesom den har jeg lavet af sousvide maskiner. Så det kommer en dag :)

Jeg har selv den speedvacuum og er egentlig OK tilfreds. Dog kunne jeg godt tænke mig nogle manuelle options. Fx kan det ske at der er en lomme med luft som man kan selv kan presse lidt rundt så det bliver suget ud, men det er sjældent at jeg kan nå det før maskinen svejser. Dette ville være dejligt at man selv skulle trykke "svejs".

Brugeravatar

tonkan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#972 » 22. maj 2013, 18:33

En smokenator og en stor dåse butt rup
Vedhæftede filer
DSC00137.jpg
Weber Performer (2010) med Rotisserie (2012)
Outdoorchef Montreux 570 ‎(2012)

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#973 » 22. maj 2013, 22:16

Kameraet gør lidt.. glasset gør alt.
Napoleon Pro 500
Traeger Ironwood 885
LIDL Sousvide

Brugeravatar

Toom
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#974 » 22. maj 2013, 23:01

melvis skrev:

Ja.... og den bedste kok er ham med de bedste gryder ;-)

--
Tom

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#975 » 22. maj 2013, 23:20

Toom skrev:
melvis skrev:

--
Tom

Helt enig med melvis (det tror jeg de fleste semi-seriøse fotografer er)

Et godt billede er efter min mening:
75% fotografens evner til at spotte et motiv.
20% objektiv.
5% kamera.

En god fotograf kan tage fantastiske billeder med et mobilkamera. En dårlig fotograf kan ikke tage et godt billede selv med det dyreste Hasselblad mellemformat kamera på markedet.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#976 » 23. maj 2013, 00:05

Morten L skrev:
Toom skrev:
melvis skrev:

--
Tom

20% objektiv.
5% kamera.

En god fotograf kan tage fantastiske billeder med et mobilkamera. En dårlig fotograf kan ikke tage et godt billede selv med det dyreste Hasselblad mellemformat kamera på markedet.

Definér godt billede! Der findes teknisk dårlige billeder som er gode p.g.a. fantastisk motivvinkel eller opfindsomhed. Der findes fantastiske motiver som er dårlige p.g.a. dårlig teknik.
Billedet er det samlede resultat af fotografens evne til at vinkle motiv, hans viden om lys, farver, skygge, den teknik der er til rådighed, og billedproportioner. Det er MINDST 95%.
Teknik, eller kamera og optik samlet, udgør maks 5%. Et dyrt kamera giver måske flere muligheder, men det hjælper fedt hvis ikke man forstår grundbegreber inden for fotografi. EV (Exposure Value) kombination af blænde/lukkertid/ISO samt farvetemperatur er teknik. Motiv, vinkling, lyslægning og udsnit er hjerne.
Metaforen med mobilkameraet er korrekt. Sådan er det.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#977 » 23. maj 2013, 07:24

lractbird skrev:
Morten L skrev:
Toom skrev:
melvis skrev:

--
Tom

20% objektiv.
5% kamera.

Definér godt billede! Der findes teknisk dårlige billeder som er gode p.g.a. fantastisk motivvinkel eller opfindsomhed. Der findes fantastiske motiver som er dårlige p.g.a. dårlig teknik.
Billedet er det samlede resultat af fotografens evne til at vinkle motiv, hans viden om lys, farver, skygge, den teknik der er til rådighed, og billedproportioner. Det er MINDST 95%.
Teknik, eller kamera og optik samlet, udgør maks 5%. Et dyrt kamera giver måske flere muligheder, men det hjælper fedt hvis ikke man forstår grundbegreber inden for fotografi. EV (Exposure Value) kombination af blænde/lukkertid/ISO samt farvetemperatur er teknik. Motiv, vinkling, lyslægning og udsnit er hjerne.
Metaforen med mobilkameraet er korrekt. Sådan er det.

Et godt billede er et godt motiv fanget i det rigtige øjeblik.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#978 » 23. maj 2013, 07:25

20% objektiv.
5% kamera.

En god fotograf kan tage fantastiske billeder med et mobilkamera. En dårlig fotograf kan ikke tage et godt billede selv med det dyreste Hasselblad mellemformat kamera på markedet.[/quote]

Procentfordelingen er afhængig af hvad du fotograferer. I min verden hvor jeg fotograferer fugle er objektivet det mest vigtige næsten. Jeg har 2 semiprof kameraeer og tager lige gode billeder med begge når den store kanon er monteret.

40% Fotograf
40% Objektiv
20% Kamera

Men korrekt med fotografens evne til at se motivet og tænke kreativt.
Jeg har 4-5 sider fuglebilleder liggende her:

http://www.naturephotos.dk/NaturePhotos ... =268&sort=
Søren Nancke

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#979 » 23. maj 2013, 09:48

Nancke skrev:Procentfordelingen er afhængig af hvad du fotograferer. I min verden hvor jeg fotograferer fugle er objektivet det mest vigtige næsten. Jeg har 2 semiprof kameraeer og tager lige gode billeder med begge når den store kanon er monteret.

40% Fotograf
40% Objektiv
20% Kamera

Nancke, dine billeder er fantastiske. Som gammel fotohandler og fotograf er det en komplet nydelse at se så gode fuglefotos. Men jeg giver mig ikke på de 95% fotograf. Jeg er ret god til at fotografere, tog mine første billeder i 1958 som 10 årig, og dengang var der ingen automatik eller indbygget lysmåling. Og jeg har af og til forsøgt at tage nogle fuglefotos. Og jeg når ikke dig til sokkeholderne på dét felt. Du er kommet tæt på fugle som pr. natur er sindsygt sky. Det er klart at i dit tilfælde betyder objektivet virkelig meget. Men hvis ikke du vidste meget om fuglene og ikke havde sat dig grundigt ind i din teknik og var dygtig til at styre den, så havde du ALDRIG kunnet tage de billeder du har.

Alle andre her på GG - gå ind og se Nanckes billeder. De er virkeligt flotte. Den med kronhjorten der fejer med grenen er et eksempel på at du ved hvad du har med at gøre - det der skal være skarpt er skarpt, og det der skal vise bevægelse gør netop det. Dygtigt!
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#980 » 23. maj 2013, 12:50

Grillpl. 1.JPG

Grillpl. 2.JPG

Blue Mountain grillplade 38+39 cm, glat på den ene side og riflet på den anden. 349 kr i Silvan.
FINN

Brugeravatar

Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#981 » 23. maj 2013, 17:03

lractbird skrev:
Nancke skrev:Procentfordelingen er afhængig af hvad du fotograferer. I min verden hvor jeg fotograferer fugle er objektivet det mest vigtige næsten. Jeg har 2 semiprof kameraeer og tager lige gode billeder med begge når den store kanon er monteret.

40% Fotograf
40% Objektiv
20% Kamera

Nancke, dine billeder er fantastiske. Som gammel fotohandler og fotograf er det en komplet nydelse at se så gode fuglefotos. Men jeg giver mig ikke på de 95% fotograf. Jeg er ret god til at fotografere, tog mine første billeder i 1958 som 10 årig, og dengang var der ingen automatik eller indbygget lysmåling. Og jeg har af og til forsøgt at tage nogle fuglefotos. Og jeg når ikke dig til sokkeholderne på dét felt. Du er kommet tæt på fugle som pr. natur er sindsygt sky. Det er klart at i dit tilfælde betyder objektivet virkelig meget. Men hvis ikke du vidste meget om fuglene og ikke havde sat dig grundigt ind i din teknik og var dygtig til at styre den, så havde du ALDRIG kunnet tage de billeder du har.

Alle andre her på GG - gå ind og se Nanckes billeder. De er virkeligt flotte. Den med kronhjorten der fejer med grenen er et eksempel på at du ved hvad du har med at gøre - det der skal være skarpt er skarpt, og det der skal vise bevægelse gør netop det. Dygtigt!

Tak for de pæne ord lractbird.
Søren Nancke

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#982 » 25. maj 2013, 07:29

kitchenaid-foodprocessor-775eob.jpg

En ny foodprocessor .1%¤
1500,- i Kvickly
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G
OutdoorChef City
OutdoorChef MiniChef
OutdoorChef Ascona
OutdoorChef Classic
Outdoorchef CompactChef

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#983 » 29. maj 2013, 14:37

Så kom den min nye gaskuglegrill (l) (L)

Siden jeg så den første gang i starten af året har jeg godt nok været lun på denne fætter

DSC_0009.JPG

DSC_0011.JPG

Jeg har jo Asconaen, men efter 4 år, syntes jeg det var på tide at "opgradere" .1%¤

Den har 2 side borde, som kan lukkes ned eller op efter behag, og da låget lukker skråt bagud har man 2 hele bordsider :-D

DSC_0013.JPG

DSC_0014.JPG

Gastænderen er anderledes, batteriet sidder under panelet

DSC_0016.JPG

Og man skruer her gassen til fuld skrue, og trykker ned på knappen så tænder gnisten, så ikke flere ødelagte gummidutter :-D selv om det så kun er sket en gang for mig, efter ca 3 års brug

DSC_0015.JPG

Man kan placere en 5 l gasflaske inden i grillen, eller sætte en 10 l bag grillen

DSC_0020.JPG

Tilkoblingen til gasflasken er også ændret, nu skal man dreje på en knap

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

Og håndtaget er flyttet hen foran grillen og har et behageligt soft gummigreb, som også gør grillen lidt "lavere"

DSC_0022.JPG

Desuden har den 6 hjul, hvor af 2 kan låses

DSC_0001.JPG

Nøøøøj hvor jeg glæder mig til at tage den i brug i morgen .1%¤

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#984 » 29. maj 2013, 14:49

Den ser spændende ud. Det med bordene, var en af grundene til, at jeg i sin tid valgte Montreux i stedet for Ascona, nemlig at man kan bruge begge borde. Den har et elegant design. Held og lykke med den :-) :-)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#985 » 29. maj 2013, 15:04

angus skrev:Den ser spændende ud. Det med bordene, var en af grundene til, at jeg i sin tid valgte Montreux i stedet for Ascona, nemlig at man kan bruge begge borde. Den har et elegant design. Held og lykke med den :-) :-)

Tak Inge [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]
Ja i det seneste årstid har jeg for alvor savnet side borde, og jeg synes så også grillen er meget elegant i sit udseende.
Der er godt nok sket mange gode nye tiltag både mht tænding, og andet.
Den anden (Asconaen ) kan da nok holde mange år endnu, men jeg syntes det var på tide at skifte den ud nu.
Så den sætter jeg billigt til salg. Så en anden kan få glæde af den.

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#986 » 29. maj 2013, 15:24

Det er knageme en flot grill Jette Bjærge, og så er det ikke engang gas! :lol: :lol: :lol:
Sorry, ku' ikk' la' vær'.

De har da tænkt ud af skabet da de designede den der. Håber den bliver lis'så stor en fornøjelse at bruge som den er at se på!
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#987 » 29. maj 2013, 15:52

Super flot design og dejlig størrelse på borderne. :-)

Stort tillykke med den og ingen tvivl om, at den vil blive brugt flittig. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#988 » 29. maj 2013, 19:39

lractbird skrev:Det er knageme en flot grill Jette Bjærge, og så er det ikke engang gas! :lol: :lol: :lol:
Sorry, ku' ikk' la' vær'.

De har da tænkt ud af skabet da de designede den der. Håber den bliver lis'så stor en fornøjelse at bruge som den er at se på!

Tak Carl [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Ja jeg har jo brugt min Asconagrill rigtig meget igennem 4 år.
Og selv om jeg vist har hele pakken, hvad grill angår, så skal der jo lidt fornyelse til ind i mellem, og jeg tror denne udgave af gaskuglegrillen bliver lige så populær som "den gamle" :-D
Jeg er vild med designet på denne udgave, og mon ikke der snart popper et par menuer op på GG, med mad lavet på den :-D

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#989 » 29. maj 2013, 19:42

Fred skrev:Super flot design og dejlig størrelse på borderne. :-)

Stort tillykke med den og ingen tvivl om, at den vil blive brugt flittig. .1%¤

Tak Frederik [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Ja de side borde passer til en hel plade boller eller andet på vej i grillen .1%¤
Og så synes jeg den er super flot at have stående på terrassen :-D
Selve grillen inden i, ligner jo den anden 100% ..............denne er bare helt ren og fin ....lige nu :lol:

Holmer83
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#990 » 29. maj 2013, 20:20

Så kom min 2-i-1 ring pakke fra fredstone :)
Uhh glæder mig til at lave pizza .1%¤
2013-05-29 20.15.14.jpg
Med Venlig Hilsen
Torben.

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#991 » 29. maj 2013, 20:29

Holmer83 skrev:Så kom min 2-i-1 ring pakke fra fredstone :)
Uhh glæder mig til at lave pizza .1%¤
2013-05-29 20.15.14.jpg

Hej Torben :-)

Ja, og lad os så se nogle pizzaer. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#992 » 29. maj 2013, 22:11

Fred> har du prøvet ringen på en Outdoorchef?? Tror der kunne komme en "ond" pizzamaskine ud af det .1%¤
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#993 » 4. jun 2013, 07:51

Så blev der shoppet lidt nyt legetøj
2013-06-03 18.36.56.jpg

Har kigget på den et stykke tid, og skal da have fundet ud af om en el-grill virkelig kan bruges til noget [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#994 » 4. jun 2013, 12:41

Så kom der bbq sauce og krydderier hjem usa.
Vedhæftede filer
zachs.jpg
poppas.jpg
sauce.jpg
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#995 » 4. jun 2013, 13:10

Speedi skrev:Så blev der shoppet lidt nyt legetøj
2013-06-03 18.36.56.jpg

Har kigget på den et stykke tid, og skal da have fundet ud af om en el-grill virkelig kan bruges til noget [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Det glæder jeg mig til at høre mere om .1%¤

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#996 » 4. jun 2013, 13:20

Igår var jeg en smut forbi http://www.barbecue-masters.com sammen med en ven og måtte da lige have denne sten med hjem til mig selv :-D

DSC_0001.JPG

DSC_0003.JPG

Den glæder jeg mig til at få prøvet af .1%¤

Brugeravatar

martinmic
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#997 » 4. jun 2013, 20:25

Har lige været en tur i Berlin, og pludselig var det her kommet med hjem:
IMG_2300.JPG
Martin

Weber Spirit E-320 Premium 2012 med rotisserie

Brugeravatar

hupfeld
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#998 » 5. jun 2013, 08:01

Jeg måtte lige forbi Silvan i går ved middags tid, for at se på deres "Late-night tilbud" som de solgte ml. kl.18.30-21.00
kl.11.56 blev jeg 3599.40 Kr. fattiger. Men en stor gasgrill riger :-D
Billede

Udpakket ser den så sådan ud

Billede

Botnakken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#999 » 5. jun 2013, 23:18

Jeg var heldigvis så letsindig at deltage i et pizza kursus i Esbjerg d. 11/5 - det gav rigtig meget.
Desværre betød det også at jeg måtte indse at mange af mine bageproblemer skyldtes min Kitchenaid røremaskine.

Og med en dum skulder var det jo en god anledning til at forvise Kitchenaid'en til det andet køkken og få en Bjørn Teddy
Så oppps ... der smuttede en bjørn i indkøbskurven.

Det er indiskutabelt den bedste undskyldning jeg endnu har haft for nyt grej ;-)
Så kan Kitchenaiden forsætte som universal maskine som farshakker, pasta maskine og meget andet i det andet køkken

En anden bruger havde henvist til ebay, hvor Thermapen termometre var på tilbud ... så der smuttede sørme også et ned i indkøbskurven.
Dejligt at kunne måte temp. efter kun 4 sek,
Vedhæftede filer
termometer.jpg
Et termometer med 4 sek. reaktionstid til at checke stegen
bjørn.jpg
Bjørnen kom faktisk allerede i fredags - en dag efter bestilling
Den har været flittigt brugt siden
/Anders
Alle har ret til 2 fede køkkener.....
.... og et grill køkken

Primo Oval XL, Auplex mini kamado, CB T-47GS
Støbejerns riste og plader/pander samt andet gammel jern
Rygeovn, bålsted o.m.a.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#1000 » 7. jun 2013, 12:52

Var løbet tør for Nitrit salt og var træt af tiggergang hos slagteren... Så 25 kg af det og 25 kg normalt salt.. og ellers igang med at lave omkring 7 kilo bacon.

rsz_foto.jpg
Med venlig hilsen,
Thomas

Tilbage til "Snik snak"