katte elsker

Indsend fotos af dit kære kæledyr...

Emneforfatter
claus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

katte elsker

Indlæg#1 » 18. jul 2006, 00:53

ja så skete der det at kærsten forelsket sig at få en kat..
så kunne da godt lige bruge lidt råd fra en katte kender..hvad koster det at havde kat ca??er det eller er det ikke synd for katte at holdes indendøre.er der nogen bestemte racer man skal holde sig fra hvis det skal være en indekat??hun har forelsket sig i tantens kats killinger,og det er en blandening af skovkatte og gårdkatte.nogen der ved hvad det er for nogen fættere??

ja måske man skulle prøve at poste det her indlæg i et katteforum..men nu prøver jeg lige her :-)
må da være et par katte elsker eller to her

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#2 » 18. jul 2006, 01:16

Vi har 3 katte og de er 100 % indekatte- før havd vi også en blue russian og hun blev kørt ned fordi hun var ude kat.

Du skal tænke på at hun katte kommer i løbetid ( og det larmer ) mens han katte godt kan finde på at sidde og hyle efter damer i vinduet.

Mht til pris er det vel indkøb af dyret, kattetoilet, kradsebrædt og lidt legetøj - Dyret kan variere fra 0- alt for mange tusinde.
Et kattetoilet koster cirka 200 - hvis man vælger et af de gode med låg og filter som tager lugten.
Et killinge kradseræ koster 200-500 kr.
Sådan en lille fætter skal også have ormekur og lidt vaccination, måske en neutralisering. og selvfølgelig øremærkning og her varierer priserne meget. Et par tusinde for den store tur.
En pose god kattegrus koster 50 kr og holder i en måned - en dåse vådfoder holder i 3 dage og koster 8 kr. Tørfoder til 14 dage koster cirka 30 kr.
Hvis man husker at lege med den og stimulere den så er det ikke synd at holde den indendøre.
En skovkat er en langhåret kat, lidt stor i det og en selvstændig race men kærlig og loyal og en gårdkat er vist bare en kat :roll:

Held og lykke med beslutningen - de er nu søde sådan nogle små uldne totter :D
Tina

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

.

Indlæg#3 » 18. jul 2006, 17:17

Vi har 2 indekatte, her fanget i fars og mors seng:

Billede

Begge fra "brugtkatsforhandleren" Inges Kattehjem i Ejby (De er vildt professionelle).

En kat koster 500,-, men så har de fået det store dyrlægetjek, øremærke, ormekur m.v. Der er også garanti på dyret og en masse gide råd med på vejen.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en tur derud.

Vi bruger den gule Biokat kattegrus, som koster 80,- for 20 liter. Der er til ca. 1 mdr for 2 voksne katte.

Foder køber vi Royal Canin i 10 kg poser. Der er til 166 dage til én kat på ca. 4 kg. En pose koster ca. 350,-400. Det giver 2-3 kr. pr. dag i foder. Du må endelig ikke spare de par kroner det koster at købe ordentlig foder. Da en indekat ikke får de rigtige vitaminer m.v er det rigtige foder ekstremt vigtigt. Giv endelig ikke din kat Whiskas, blot fordi mærket er kendt. Det er skod-foder.

Legetøj er vigtigt - især kradsetræet. Køb også nogle af dem i pap. De elsker dem.

Vi har hørt, at hankatte egner sig bedst som indekatte. Men ring til Inges kattehjem og hør: De har nummer Tlf.: 44 85 35 55, Telefontid: Man - fredag kl. 10-17

http://www.inges-kattehjem.dk

Der ligger også meget dejlig information online.

Efter min mening bør i gi' så dejligt et dyr en chance til. I virker som en god familie...
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

LHB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hva' med en British Shorthair

Indlæg#4 » 19. jul 2006, 11:13

Vi har 2 stk. British Shorthair. En blå hun og en chokoladefarvet han.

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående. Til foder bruger vi Royal Canin og i kattebakken bruger vi Extreme Classic. Vi handler for det meste stort ind på zooplus.de da det er billigt og nemt (de tager visa). På posthuset får vi så lov til at komme bag skranken, når vi henter kattegruset, da man som mimimum kun kan bestille 2x15 kg. :D

Jeg har aldrig regnet på hvad det koster pr. dag. Har man dyr, så har man også et ansvar - og det ka' vist ikke gøres op i kroner og ører - selv om man bliver lidt tør i halsen, når regningen fra dyrehospitalet skal betales.....

Mvh

lhb
Senest rettet af LHB 6. jun 2007, 22:50, rettet i alt 1 gang.
Er det sort, skal det have 2 minutter mindre....

Emneforfatter
claus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#5 » 14. dec 2006, 18:46

her skal da os lige komme et billede af vores kat kenzi

Billede
Billede

Donna
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 27. dec 2006, 18:44

Jeg vil lige tilføje, at grunden til at Wiskas er et skodmærke er, at der er meget salt i, og det bliver katte afhængige af. Derfor vil en kat, der har prøvet Wiskas foretrække det, frem for andre foddertyper - men den er jo blevet narkoman, det stakkels kræ...

Man kan se på mængden af "input" og "output" for at se, om et fodder er godt. Jo mindre "output" i forhold til "input" jo bedre er fodderet. (da katten udnytter en større grad af fodderet.) Et godt fodder betyder også, at katten spiser mindre i kvantum, da den kan udnytte fodderet bedre.

Og husk: Giv ikke katten mælk - det giver dårlig mave! (det er en mis-forståelse :wink: at katte har godt af mælk)

Frisk vand og tørfodder er en rigtig god løsning (giver katten gode bisser, da tørfodderet virker lidt som en tandbørste) Katte har lige som hunde godt af at bruge tænderne - da de ikke gnaver så meget som hunde, så stimuleres tænderne bedst ved tørfodder. Du kan risikere, at tænderne bliver løse (pardentose) hvis den kun får våd kost og ikke bruger sine tænder...

pøj, pøj med projektet...
Livet er for kort til skodmad!

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 4. jan 2007, 10:26

Jeg har længe haft Whiskas mistænkt for, at dekom noget vanedannende i deres foder. Min gamle hankat kunne læse, det var jeg sikker på. Han mijavede HØJT!!! når sådan en dåse en sjælden gang blev taget frem.
Men det er meget interessat det du skriver om "indtægter"/"Udgifter", det var jeg ikke klar over, og jeg har da haft kattepoter om mig, hele mit liv.
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Jeg elsker også kat

Indlæg#8 » 4. jan 2007, 19:21

Hej Alle

Jeg elsker også kat... Men det er bare så svært at få sprød svær på den med alt det pels:-)

/Thomas

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#9 » 4. jan 2007, 19:34

Jeg har modsat mig at vil skulle have dyr igen (vi havde en dalmatiner hund og det var temmelig krævende).
Men i min barndom havde vi mange katte. De var vilde udekatte der blev tamme, de
"adopterede" os vel--
Sidste år havde vi mange mus på grund af ombygning af sommerhuset.
Ikke iår, fordi -gæt engang- ikke mindre end 5 katte har "adopteret " os :shock:
Så der er bare ikke mus nogen steder! Desuden fodrer vi kattene fast, oprindelig
har det nok været lugten fra grillen der tiltrak dem.
Mange gange hvis vi ikke er her nogle dage har de ikke engang spist det tørfoder op
som vi har lagt ud til dem..! De vil nok hellere fange noget lækkert, levende.
Selvom de er her omkring er de ikke tamme, men de kan da finde ud af at tigge og
udtrykke sig; ikke mindst underholde, alligevel!
Billede

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Re: Jeg elsker også kat

Indlæg#10 » 4. jan 2007, 19:54

morfmir skrev:Hej Alle
Jeg elsker også kat... Men det er bare så svært at få sprød svær på den med alt det pels:-)

/Thomas

Det kender jeg godt.
Forleden fangede jeg denne kat i nærheden af Barsebäck.
Hvordan skal den tilberedes?

Billede
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#11 » 4. jan 2007, 21:30

Hej
Jeg tror den er bedst sprængt :-)

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Olbaid
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 5. jan 2007, 17:15

morfmir skrev:Hej
Jeg tror den er bedst sprængt :-)

/Thomas

Med et 200 gr sprænglegme og godt med sprængsnor... "Giv agt... der sprænges..." :$

Mvh/Erik

Bay
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 11. feb 2007, 17:40

[font=Arial] [/font] [B]

Hej

Her er Vores kat pjevsen

Billede

mvh Bay

Kreiner
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

...og katte er så renlige...!Bvadr!

Indlæg#14 » 12. feb 2007, 10:59

Når din kæreste i diskussionen for og imod en kat bagynder på vendinger som "men katte er så renlige!", "katte er så nemme" og lignende, så pas på...

Den hoppede jeg på for en del år siden, da vi hentede en lille lådden sag på en bondegård i omegnen. Der var noget skovkat i ham og så noget andet (vistnok også en - eller flere - slags kat).

Han fik "klippet nødderne" - neutraliseret hedder det vist - og han bor nu hos os på 13. år, en grå vamset sag, der på sin helt egen måde kan fylde en hel stue uden egentlig at blive bemærket. (Han skal stadig på sjov med "vennerne", men han kommer som regel pænt tidligt hjem, og han er aldrig så forslået, da han jo ikke skal være med, når damekattene skal fordeles...)

Andre gange er man konstant ved at stå på hovedet over den satans kat, når han med usvigelig sikkerhed kan få bragt sig ind i den bane, man har taget for at bevæge sig fra et sted til et andet. Jeg er stadig spændt på, hvornår jeg slår en dobbelt salto over kræet, når jeg kommer med en glohed steg på brættet ude fra grillen.

Og katte er så renlige... goddav, min bare! Mage til svineøre skal man lede længe efter. Arealet omkring hans madskål (det er med vilje, at jeg ikke skriver området, men arealet, der typisk er noget større end et område) ligner mest Verdun under første verdenskrig, når han har spist. Vel at mærke, når han har spist noget af det, han kan lide (og det er bestemt ikke Whiskas!!!)

Katte er så nemme... Jamen, nu be'r jeg Dem... Her i huset spiser vi næsten alt, men den regel gælder ikke husets kat. Han er simpelthen så kræsen, så det halve kunne gøre det. Og det, der var sagen i den ene uge, kan sagtens være totalt yt den næste. Eller fra dag til dag.

Jo. katte er nemme.

Men kan han blive håndfodret, så glider næsten alt ned. Så napper han såmænd også gerne et stykke hvidkål, der har været på grillen...

På den måde bliver en kat hurtigt en del af familien med alt, hvad det indebærer, og ungerne er helt tossede med den kat - og han ved det...

Men det betyder da, at de samme unger en gang imellem kan finde til Præstø, og at det nok er katten og grillen, der trækker mest, det blæser vi på, og hygger os, når de er her (heldigvis ret ofte).

Så hop du bare med på den med at få en kat. Du skal bare være opmærksom på, at det ikke kun er et spørgsmål om at betale for indkøb af katten, indkøb af kattemad (som kræet ikke gider æde), dyrlægeregninger, kattegrus og hvad ved jeg...

Når du har gjort dig det klart, så glæd dig til altid at have sådan et lille nyt familiemedlem, der er mere besværligt en børn nogensinde kan blive, men som kan skabe hygge i et helt hjem bare ved at ligge og sove...

Men renlig? eller nem? Glem det...!

vh
john k-

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: ...og katte er så renlige...!Bvadr!

Indlæg#15 » 12. feb 2007, 16:41

Kreiner skrev:Men renlig? eller nem? Glem det...!

vh
john k-

Hehe. Tak for dagens griner. :lol:
.../holmer

knoltot
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 12. feb 2007, 21:13

Billede
dette må værer din kat john k :D :D
M.V.H
Thomas Jørgensen

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#17 » 12. feb 2007, 21:22

Jaaah, i viser jo alle jeres misser frem, dette er et billede af min hustru, Fru Madsens mis... :D

Billede

/Anders

knoltot
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 12. feb 2007, 21:44

:shock: :lol: :lol: det sku god humor
M.V.H

Thomas Jørgensen

Balzan
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 12. feb 2007, 23:33

Kære Chef.

Næste gang du skal til Bornholm, så skal jeg nok gi' missen "mælk".

Balzan
jeg er ikke stolt af at være Nordjyde, jeg er taknemmelig.

Kreiner
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 14. feb 2007, 09:32

Hej Knoltot...

Der er ting i denne kats livsstil, vi sagtens kan genkende hos vores.

Men vores kat er en god dansk bondekat, der racemæssigt formentlig er samlet i en eller anden form for kompromis i en demokratisk nedsat komité.

Den afbillede kat er uden tvivl en amerikansk kat, der med sit - typisk amerikanske - kæmpekorpus har sat sig til rette foran TV'et med en Budweiser.
Budweiser, der på mange måder minder om sex i en kano (Fucking close to water).

I øvrigt tror jeg, at jeg kan stedfæste katten yderligere. Den kommer formentlig fra det såkaldte "Bible belt", muligvis Virginia eller en af nabostaterne. Det er en Bud Light...

Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge billeder ind på dette site, så jeg kan dokumentere, at vores kat har et helt anderledes og typisk dansk forhold til øl...

vh
john k-

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#21 » 14. feb 2007, 11:02

Jeg fik lige, i disse "missetider", lyst til at viser jer en våd mis, fuck den grim... :lol:

Billede

/Anders

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 14. feb 2007, 20:47

Mon ikke det er derfor årstiderne er som de er? Så grimme misser er på toppen hvor det bliver tidligt mørkt? :wink:

Men den er godt nok ynkelig at se på..... hehe
.../holmer

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#23 » 14. feb 2007, 21:07

holmer skrev:Mon ikke det er derfor årstiderne er som de er? Så grimme misser er på toppen hvor det bliver tidligt mørkt? :wink:

Men den er godt nok ynkelig at se på..... hehe

Ja men det er også tiden hvor Fru Madsen barberer sin mis, lad mig lige understrege at dette her ikke er for sarte sjæle.... :oops:

Billede

Det eneste der PLAGER mig at hun bruger min skraber til at barbere missen.... 8)

/Anders

Steffen v.
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 16. feb 2007, 11:37

Haha

Vi må heller have den her med også.

Spank din Mis :shock:
http://www.vix.dk/v/46219

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#25 » 16. feb 2007, 22:47

I guder... Flippet klip. Hvad sker der for den mis? :roll:

:P
.../holmer

newyorkerbyheart
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#26 » 13. apr 2007, 21:00

Som ny herinde vil jeg lige vise Jer vores lille prinsesse - vi har desværre kun een - jeg vil SÅ gerne have en kat mere, men kæresten siger "nej" :cry:
Vedhæftede filer
mis3.jpg
mis3.jpg (13.54 KiB) Vist 2995 gange
mis2.jpg
mis2.jpg (18.99 KiB) Vist 2996 gange
mis.jpg
mis.jpg (16.84 KiB) Vist 2997 gange
Kig forbi min madblog hvor der er MASSER af opskrifter, mad osv. :-)
http://www.newyorkerbyheart.blogspot.com

Misund ikke andre deres lykke, du kender ikke deres sorger........

newyorkerbyheart
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#27 » 13. apr 2007, 21:04

I får lige et par stykker mere......... :oops:
Vedhæftede filer
mis5.jpg
mis5.jpg (12.18 KiB) Vist 2991 gange
mis4.jpg
mis4.jpg (22.34 KiB) Vist 2991 gange
mis9.jpg
mis9.jpg (22.87 KiB) Vist 2991 gange
Kig forbi min madblog hvor der er MASSER af opskrifter, mad osv. :-)
http://www.newyorkerbyheart.blogspot.com

Misund ikke andre deres lykke, du kender ikke deres sorger........

Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."