Udekøkken ?

Interessant information til alle med hus og have
Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Udekøkken ?

Indlæg#1 » 17. jul 2006, 08:30

Hejsa :P

Ville lige smide nogle billeder op af mit udekøkken :!: Ha ha sån opfatter jeg det nu ikke :P

For ca 15 år siden lavede jeg et arbejdsbord ude i vores gård, og da jeg er ivrig lystfisker, kom der da også ret hurtigt en håndvask op, for alt andet lige, var det jo noget nemmere at rense fiskene ude i gården, end inde i køkkenet :P

Billede

For nyligt lagde jeg nye fliser i gården og satte nyt stakit op, og så syntes jeg også at arbejdsbordet trængte til at blive udskiftet, og det blev det.

Det er såmænd bare lavet i terassebrædder (de kraftigste af dem) og passet til, som vi ville have det, så der er ikke så meget hokus pokus idet.

Billede

Venstre side af bordet har jeg indvendigt gjort vandtæt, så der kan jeg opbevare mine briketter (fik købt 15 poser på tilbud i Helsinge til 59.- kr)

Billede

Døren ud til gården, her glemte jeg lige at spørge fruen hvad hun syntes om at jeg hængte stegepanderne der, Puhaaaa, nå der er vist ok nu :P

Billede

Og så lige et closeup af håndvasken :P Som i kan se mangler jeg lige at montere lidt forhæng :P

Billede

Og her er det færdige resultat

Når der står en kasse med fuglebad midt i det hele, skyldes det ganske enkelt et lille kompromi, jeg måtte lave, for her står et mega grimt brønddæksel der er hævet 15 cn over jorden, så løsningen blev et hyggeligt lille fuglebad :P
Senest rettet af Ludvigsen 29. jul 2006, 08:26, rettet i alt 2 gange.
De bedste hilsner
Ludvigsen

3 urtepotter, en fiskestang, masser af ukrudt mellem fliserne, 2 rustne baljer, 1 tom ølkasse, 5 mursten. 1 raket-afyrings-rampe

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#2 » 17. jul 2006, 09:35

Det er da en fin hjørne du har fået lavet der. Og det ser ud til, det er en rigtig hyggekrog om morgenen.

Dejligt I gider smide billeder op, så vi andre kan få lidt ideer. 8)
.../holmer

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#3 » 17. jul 2006, 10:17

Tak for billederne :D Det ser super lækket ud.
Tina

bbs
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 19. jul 2006, 22:29

Ja hvor ser det hyggeligt ud og altid dejligt med lidt inspiration!

Og den der med stegepander osv lige inden for døren var nok ikke gået her.... :wink:

Dorthe
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Udekøkkener

Indlæg#5 » 21. jul 2006, 15:31

Jeg har så en af de lidt mere ydmyge modeller, da vi ikke er så gode til at bygge:-)

BR

DortheBillede
BR Dorthe

Møller
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

"UDEKØKKEN"

Indlæg#6 » 22. jul 2006, 10:53

Jeg forsøger at bygge en flytbar model, den vejer pt. over 100kg og er ikke færdig endnu, mangler lige de sidste inspirationer til indretningen :roll:

Billede
Møller

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

.

Indlæg#7 » 22. jul 2006, 13:02

Hvem er det der står over i skammekrogen?
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Møller
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: .

Indlæg#8 » 22. jul 2006, 13:10

Weberguru skrev:Hvem er det der står over i skammekrogen?

Hvis det er den grå, er det nr2. OTS 57 :lol:
Møller

HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 29. jul 2006, 09:58

Ih - Jeg SKAL bare have lavet mig et udekøkken i løbet af det næste år! 8)

Lader i redskaber osv være ude hele tiden? Hvad med om vinteren?

Dejlige billeder i alle har sat ind, lad os få nogle flere! :P
Mvh

-Helle

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 29. jul 2006, 10:54

Mine redskaber er ude hele sommeren, om vinteren har jeg tænkt mig at finde en bedre plads til dem, dog ikke for langt væk, de skal jo bruges om vinteren også :P
De bedste hilsner
Ludvigsen

3 urtepotter, en fiskestang, masser af ukrudt mellem fliserne, 2 rustne baljer, 1 tom ølkasse, 5 mursten. 1 raket-afyrings-rampe

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#11 » 29. jul 2006, 21:56

Jeg har et rum til alle mine sager, det er en del af tilbygningen til huset som åbenbart har været brugt som skur - det er vel 12 kvm og der skal være et lækkert udekøkken en gang.... Lige nu er der bare en stål reol med grilltilbehør og et bord.
Tina

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 30. jul 2006, 09:13

Super flotte billeder - jeg bliver nødt til at se, om ikke et bygge-ude-køkken kunne være et vinterprojekt her i huset, så hvis der er andre der har nogle billeder til inspiration ville det være alletiders.

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#13 » 28. aug 2006, 09:38

Hejsa... :P

Har lige fået sat en hylde op i mit "udekøkken" og beslutted mig for at få fat i en gasplade, så man lige kan varme "noget"

I eftermiddag sætter jeg stikkontakt op derude, og så er det vist ved at være komplet :P

Billede

Det jeg mangler nu er lidt overdækning her til vinter, har set på nogle markiser, men de er temmelig dyre, dem jeg har set koster mellem 8 og 10.000 kr, er der nogen som har forbindelse til noget billigere ?
Den skal være ca 2 x 3 meter.
De bedste hilsner
Ludvigsen

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#14 » 28. aug 2006, 13:13

Hej Ludvig.
Jeg er ikke markiseekspert! Men jeg er ikke sikker på at den vil kunne holde til reg, sne og slud. Hvis du ruller den ud, og den bliver våd (her taler vi stadig om markisen!!! ingen sjofle tanker her!) vil du ikke kun rulle den tilbage før den er tør. Og som det ser ud netop nu, med regn regn og masser af regn, vil jeg frygte den mørner i løbet af vinteren.
Jeg ville vælge en anden og mere holdbar løsning, men jeg ved ikke lige hvad det skulle være. Umiddelbart faldt tankerne på et fast halvtag, men det kommer til at genere jeres vinduer...

Så det er lidt af en opgave, du har givet der, og iøvrigt er det et super hyggeligt hjørne I der har....

[smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif]
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#15 » 28. aug 2006, 13:36

Hej Missemus

Ja det er nettop problemet (vinduet) for jeg har naturligvis overvejet en mere fast løsning, men ikke kun vinduet også minimum 2 stolper vil irretere mig grænseløst, da de vil komme til at stå midt i gården, medmindre man trækker halvtaget helt ud til stakittet, hvilket jeg dog tror vil skæmme det hele.

Men jeg må igang med at undersøge det med markisen noget mere, for måske kan man få en markise med kraftig plast og ikke stof ?
Ja det må undersøges :P
De bedste hilsner
Ludvigsen

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#16 » 28. aug 2006, 13:56

Ludvigsen skrev:Hej Missemus

Ja det er nettop problemet (vinduet) for jeg har naturligvis overvejet en mere fast løsning, men ikke kun vinduet også minimum 2 stolper vil irretere mig grænseløst, da de vil komme til at stå midt i gården, medmindre man trækker halvtaget helt ud til stakittet, hvilket jeg dog tror vil skæmme det hele.

Men jeg må igang med at undersøge det med markisen noget mere, for måske kan man få en markise med kraftig plast og ikke stof ?
Ja det må undersøges :P

Du behøver jo ikke nødvendigvis 2 lodrette stolper ude i gården. Det kunne f.eks fremstilles med 2 stk. galv. eller malede rør der starter 1m op lodret fra soklen og kører skråt ud til enden af taget.
Hvis du er interesseret, kan jeg da hurtig lave en pris på sådan en lille konstruktion. Evt. kunne man vælge plast-trapezplader som tag for at få så meget lys som muligt ind af vinduet.
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#17 » 28. aug 2006, 15:11

Hej jbi
Ja det var jo en løsning !
Kan godt se hvad du mener. men ville det ikke kræve en temmelig kraftig konstruktion i det yderste venstre hjørne ?
Jeg havde forestillet mig at taget skulle starte fra muren ved gårdøren og ud mod stakittet (med fald den vej) Det vil sige at et jernrør eller andet skal gå fra ca nedløbsrøret 1 m oppe og så ud på ca 3m

Hvor meget fald vil du tro der skal være, har lige været ude og måle, og hvis vinduet skal kunne åbne, kan der kun blive et fald på ca 20 cn over de 2.5 meter
Måske kan der blive lidt mere, for tagrenden skal jo væk på det stykke, så den kan jo komme helt op til tagpladerne, og så fortsætte derud af.
De bedste hilsner
Ludvigsen

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#18 » 28. aug 2006, 15:22

om nødvendigt behøves der ikke overhovedet at være et fald, men det er naturligvis det bedste/letteste.
Kan du ikke tage nogle billeder hvor man kan se hele bygningen?
Billede Billede

JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#19 » 28. aug 2006, 15:43

Hej jbi
Når du ser det første billed, ville jeg have taget til at starte lige ovenover køkkenvinduet, og med fald til venstre ud mod nedløbsrøret, der er ca 2.5 m

Billede

Breden på taget skal være på ca 3 m, lidt forbi køkkendøren ca 1 m

Billede

Det bedste, og det pæneste ville jo nok være at støbe en rigtig pæn stolpe metal eller andet, ude i yderste venstre hjørne, da jeg tror spænviden bliver for meget, uden en meget kraftig konstruktion

Billede

Ikke at det der skal op vejer så forfærdelig meget, men til vinter med sne osv....... !
De bedste hilsner
Ludvigsen

Nulle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 28. aug 2006, 18:30

Hvis du går tilbage til din idé med en markise så har Jysk Sengetøjslager (eller hedder de ikke kun Jysk nu?) en markise på 3,5 x 2,5 til kr. 600,00 uden motor/kr. 1.100,00 med motor. Den er grøn/hvidstribet og virker som om den er lavet i noget syntetmateriale af en eller anden slags.

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#21 » 28. aug 2006, 18:53

Nulle skrev:Hvis du går tilbage til din idé med en markise så har Jysk Sengetøjslager (eller hedder de ikke kun Jysk nu?) en markise på 3,5 x 2,5 til kr. 600,00 uden motor/kr. 1.100,00 med motor. Den er grøn/hvidstribet og virker som om den er lavet i noget syntetmateriale af en eller anden slags.

hvis det kan laves for kr. 600,- er det jo næsten at få penge for at lave det. Hvis du ønsker det, vil jeg stadig gerne lave et uforpligtende tilbud.
Sig til, og vi kan lige snakke sammen i telefonen om udformningen. (jeg skal nok stå inde for beregningerne om det kan holde til snemasserne... 8) )
Billede Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#22 » 28. aug 2006, 22:00

Hej jbi

Takker for tilbudet, og inputtet, men problemet er ikke at få lavet den omtalte konstruktion.
Hvis jeg vælger at lave en fast overdækning, vil det uden tvivl blive med en eller anden form for stolpe, på det svageste led, nemlig det yderste venstre hjørne, det eneste hjørne der ikke kan få støtte fra huset, ideen med at lave en konstruktion fra væggen og 3 m ud er ok, men jeg tror den vil irretere mig mere end end stolpe, da den omtalte konstruktion vil spærre mere end en stolpe.
Jeg tror at det pæneste resultat jeg kan få ville være med en rund eller firkantet blank metal stolpe.
Men kan man få en markise med noget kraftigt plast matriale, som ikke behøver at være tørt for at blive rullet sammen, er det klart nr 1 !
Jeg må lige gå i tænkeboks og undersøge mulighedérne igen.....
De bedste hilsner
Ludvigsen

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#23 » 31. aug 2006, 11:21

Har vist fundet en god løsning som ikke skæmmer gården så meget :P

Var nede i byen og så i et nybyggeri, at man havde lavet carporte, hvor tagkonstruktionen var lavet af "I" jern, det er godt nok en kraftig dimmention, men den kan jo skjules med træbeklædning.

"I" jernet bliver støbt op til muren, samt fastgjort til muren, så bliver der svejset en udlægger på, på ca 2,5 m

Og hermed er problemet løst :P
De bedste hilsner
Ludvigsen

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#24 » 1. okt 2006, 17:13

Nå mit ude-køkken projekt, er gået i stå ihvertfald for i år.

Det er måske også det bedste at man lige tænker sig godt om, og ser vinteren over.

Så jeg har måtte finde på en løsning her til vinter, og det bliver så i rummet hvor min røgovn står
Jeg har måtte sætte lidt vandfaste plader op, og det er ikke så godt når jeg skal ryge, men nu må jeg se hvordan det løber af.

Her lige nogle billeder af mit "vinterhi"

Billede

Billede

Billede

Billede
De bedste hilsner
Ludvigsen

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#25 » 1. okt 2006, 20:13

Det minder lidt om vores vinterhi - vi er bare ikke-rygere!! :D Vi har et stort velventileret rum, som tidl. blev brugt til 250 tons korn - det bliver nu brugt til 3 grills + 1 hot-wok. Billeder følger når vi bliver lidt dygtigere til det.

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#26 » 1. okt 2006, 23:00

Hej Angus

Ha ha, jeg ville bare lige vise mit nye askebæger !
De bedste hilsner
Ludvigsen

jettejensen1
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#27 » 2. okt 2006, 01:45

Sådan et et askebæer må jeg bare ha/ønske mig. det er bare for sejt.
Hvor for man fat i sådan et????
Gode grill hilsner Jette

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#28 » 2. okt 2006, 06:51

Hej Jettejensen1

Askebægret er et jeg forsøgsvis har købt hjem fra en producent i Sverige.

Hvis folk er interesseret, så køber jeg da gerne et par kasser hjem...
KCBS certified BBQ judge

jettejensen1
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#29 » 2. okt 2006, 07:51

Det kunne jeg godt værer meget interseret i. Alt efter hvad prisen er kunne jeg godt aftag 3-4 stykker. Det er alletiders gave ide til os der er lever og ånder for vore grillmad.
Gode grill hilsner
Jette

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#30 » 2. okt 2006, 08:38

Hejsa

Det er bare så sejt det askebæger :P

Havde det dog meget dårligt med at der ikke står weber på det, men det gør der nu :P
Vedhæftede filer
askebæger.jpg
askebæger.jpg (124.89 KiB) Vist 4911 gange
askebæger.jpg
askebæger.jpg (124.89 KiB) Vist 4928 gange
De bedste hilsner
Ludvigsen

jettejensen1
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#31 » 2. okt 2006, 10:01

Uha Uha det bliver bedre og bedre.
Det må absolut blive årets julegave
Gode grill hilsner
Jette

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#32 » 3. okt 2006, 21:10

også mig også mig... Det er bare for sødt det askebæger. Og os med lasterne.... hm hm... behøvs vi sige mere.

Hvordan fik du skrevet Weber på????

missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Ludvigsen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#33 » 3. okt 2006, 21:18

Hej missemus

Ha ha det var nemt, et logo fra nettet, og lidt gammeldags gennemsigtigt plastik med klæb på den ene side :P
De bedste hilsner
Ludvigsen

jettejensen1
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#34 » 3. okt 2006, 22:50

Hej Ludvigsen.
Det var en rigtig smart ide, med det logo.
Nu håber jeg, at der kan blive muglighed for at skaffe dem.
Min veninde fik det lige at se, og hun blev helt vild i varmen.
Gode grill hilsner
Jette

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#35 » 4. okt 2006, 06:33

Med sådan et askebæger kan man populært sige at "Rygerne ikke bruger låget...".

Jeg har d.d. tilskrevet producenten for at få tilsendt 50-100 stk.

Nu må vi se - ellers skal fars bil en tur til Sverige...
KCBS certified BBQ judge

jettejensen1
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#36 » 4. okt 2006, 07:53

DET HAR DU RET I
Men når man nu har denne last.
Så kan man da næsten ikke leve uden, sådan et sejt grill askebærer.
Og jeg må sige at Ludvigsen er kreativ, med weber logoet.
Har du evt, en ide om hvad det kommer til at koste pr. stk.
Hvis det bliver til noget.
Gode grill hilsner
Jette

Trisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 30. nov 2006, 18:19

Hej Guru

Hvordan er det gået med de lækre askebægre fra vores naboland?....Nu er vi jo i gang med julegaveindkøbene :D

Hilsen Trisse

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

askebæger

Indlæg#38 » 30. nov 2006, 21:25

Hejsa

Desværre har butikken i Sverige ikke lyst til at sælge et parti til Danmark.

De mener - ligesom alle os andre - at ideen er sjov.

De har askebægret som "gadget" på deres hylder sammen med havegrillen.

Så vi må desværre til Sverige for at købe dem. Men hvem ved - måske fylder vi bilen med askebægre næste gang vi er "hinsidan..."
KCBS certified BBQ judge

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#39 » 1. dec 2006, 11:29

Så må du lade os det vide Guru...
Jeg må eje sådan et!!!! også selvom du ikke mener jeg bruger låget [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#40 » 25. dec 2006, 16:34

Har du en adresse på den biks, Guru? Jeg skal igennem Sverige når vi skal "hjem", så hvis det lå i nærheden af ruten......
.../holmer

petern
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#41 » 14. maj 2007, 14:15

Det er bare alletiders med de fine fotos,man sidder og får en masse gode ideer

MVH
Peter

Tilbage til "Hus og have"