Prisgaranti i Bauhaus - eller hvad mener I?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Forddriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Prisgaranti i Bauhaus - eller hvad mener I?

Indlæg#1 » 13. apr 2008, 19:41

Hej

Jeg var i går lørdag den 12. april i Bauhaus Aalborg for at købe en Weber Q300. Den stod i varehuset med et STORT skilt på hvor der stod "pris 2889,00" og da Silvan havde den i kataloget til 2795,00 menter jeg at jeg var berettiget til at anvende deres 12% garanti.
Da jeg kom til kassen blev jeg imidlertid klogere, for der blev der oplyst at Bauhaus allerede havde mærket grillen ned til 2795,00 i deres edb system, og jeg derfor ikke kunne bruge prisgarantien.
Da jeg gjorde opmærksom på, at der faktisk stod et stort skilt i forretningen med prisen 2889,00 var ekspedienten og hans "chef" helt ligeglade. Det var ikke deres problem, at haveafdelingen ikke havde fjernet skiltet, og de kunne ikke hjælpe mig, når hovedkontoret havde mærket prisen ned.

Hvad mener I om den fortolkning?

Nu har jeg fået reklameavisen fra Bauhaus der gælder fra mandag den 14/4 og her koster en Weber Q300.........kr. 2.889,00!!
Så nu er det da først at jeg føler mig til grin :evil:

Jeg må indrømme, at jeg blev p....sur, og lige nu ikke kan forestille mig at jeg nogensinde handler i Bauhaus igen. (det går sikkert over, næste gang jeg kan spare penge på deres prisgaranti :roll: )

Pops

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#2 » 13. apr 2008, 20:09

Jeg forstår ikke helt din harme.

På den ene side har Bauhaus klokket i det, ved ikke at tage skiltet ned, men på den anden side har du jo fået grillen til den billige pris.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#3 » 13. apr 2008, 20:14

Jeg forstår godt harmen.

For grillen burde have kostet 2795 MINUS 12%.

Desværre er Bauhaus i sin fulde ret til at gøre som de gør. Man kan ikke klage når varen er BILLIGERE end på skiltet.

Smart manøvre af Bauhaus...!

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 13. apr 2008, 20:18

grillguru skrev:Jeg forstår godt harmen.

For grillen burde have kostet 2795 MINUS 12%.

Desværre er Bauhaus i sin fulde ret til at gøre som de gør. Man kan ikke klage når varen er BILLIGERE end på skiltet.

Smart manøvre af Bauhaus...!

2889-2795=94 kr.
94*1,12=105,28 kr.

Altså burde grillen have været 105,28 kr. billigere end den var købt.

Man får 12% af forskellen.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#5 » 13. apr 2008, 20:20

NIX...

Du får en MEGET lavere pris!

Det var i gamle dage Bauhaus regnede på den måde.

De skriver på deres hjemmeside:

prisforskellen + 12% af konkurrentens pris.

Chefen er nok den der har hentet flest penge i Bauhaus gennem tiderne. Han hænger i deres kantiner på opslagstavlen med en tegnestift i panden og et stort rødt krydt over!!!

Så vær meget opmærksomme om i får den pris i har krav på!!!

Lars Nielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 13. apr 2008, 20:39

I realiteten gælder prisgarantien først, når du har købt en vare til en højere pris.
Inden da er de i deres gode ret at prissætte varen til samme pris.
Det vil sige at prisgarantien ikke træder i kraft med yderligere rabat.
Hvis jeg var dig, ville jeg have betalt først, og derefter have påråbt mig prisgaranti. Så havde du retten på din side.

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 13. apr 2008, 20:52

Lars Nielsen skrev:I realiteten gælder prisgarantien først, når du har købt en vare til en højere pris.
Inden da er de i deres gode ret at prissætte varen til samme pris.
Det vil sige at prisgarantien ikke træder i kraft med yderligere rabat.
Hvis jeg var dig, ville jeg have betalt først, og derefter have påråbt mig prisgaranti. Så havde du retten på din side.

men man kan jo ikke få prisgaranti når der nu ikke er nogen prisforskel.

Forstil dig nu at der ikke havde været prisgaranti.
Grillen er prissat til kr. 2.889,00, men da du kommer ned til kassen og skal betale viser stregkodescanneren kr 2795,-

Hvad ville du så gøre?

Insistere på at betale hvad der stod på skiltet i butikken, eller betale hvad der stod på kasseapparatet og skynde dig ud af butikken.
udtryk gør indtryk

Emneforfatter
Forddriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 13. apr 2008, 21:06

Jeg købte ikke grillen. I mine øjne ville de snyde mig for de 12% og så ville jeg da ikke lægge én krone i butikken.

Hvis det havde været den anden vej, altså at varen var billigere en skiltet viste, ville jeg ikke sige noget som helst. Kald mig bare dobbeltmoralsk...

Min harme går på, at de prøver at undslå sig de 12 %.

Pops

Kasper Stengaard Sørensen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 13. apr 2008, 21:13

Forddriver: Skod for dig at du ikke fik din grill! Men det er godt for os andre at vide, at man altså skal købe første, vente 5 min. og så gå hen til kundeservice og kræve sin prisgaranti.
Den kan godt tænkes at Bauhaus rent faltisk havde sænket prisen, og ikke kun gjorde det for at snyde dig. Man pokkers også.

Sidsel80
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#10 » 13. apr 2008, 22:42

Næææh, Bauhaus i Aalborg er nogle skiderikker hvad angår den prisgaranti. Vi tog derud idag for at købe lidt ind til haven, men ville da også prøve om det kunne lade sig gøre at få Weber Style termometeret til de 199 som Davidsen har det til salg for i deres nye katalog.

Vi købte først termometeret og det kunne vi da snildt, da vi så gik ned til infomationen for at gøre krav på denne prisgaranti, ja så skulle vi altså lige vente på en som kunne hjælpe os med det - faktisk ventede vi 35 minutter... ~:-( I mellemtiden læste jeg så lige op på deres garanti, og mente at vi var i vores gode ret til differencen + de 12% - vi stod der jo trods alt med en udskrift af Davidsen kataloget.

Da så endelig at denne haveafdelingsansvarlige kom ned, ja lur mig om han så ikke fortæller os at der jo ikke var noget der beviste at det var identiske trådløse Weber Style termometere, næh, faktisk så skulle vi enten have noget fra Davidsen som beviste at det var samme vare, altså inddirekte skulle vi have et termometer fra Davidsen... Vi skulle jo kunne fremvise EAN nummeret - plus et eller andet item id over stregkoden...?!

Jeg blev en smuuuuuule harsk i betrækket vil jeg godt indrømme.

Ikke nok med alt det her, vi blev sørme også oplyst om at grill-afdelingen jo slet ikke hørte under hans område og at det slet ikke skulle have været åbent... - Men der var ingen problemer da vi ville købe noget!? :evil: :roll: :angry:

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er færdig med at handle med Bauhaus, men vi fik ikke engang et undskyld for at vi havde måtte vente i 35 minutter - jeg synes bare ikke det er service :(

Så Pops du har min fulde sympati!

- Sidsel
Griller: Weber Performer Touch n' go 57 cm, Weber Go Anywhere, Dan-Cook 58 cm & Dan-Cook 45 cm.
Gejl: Rotisserie, JBI Smoker, kyllingeholder, wok, grill-bakke og diverse termometre af mere eller mindre trådløs karakter.

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#11 » 13. apr 2008, 22:56

LOL det er så komisk denne modvilje Bauhaus folkene åbenbart har!! Det er
som om de tror de skal opføre sig modvilligt.. og det er jo helt sikkert at
ledelsen vil have dem til at smile og betale pengene ud, det er jo det hele
det stunt med de 12% går ud på, at skabe omtale og få folk til at rende rundt og sige
"ja og så fik jeg det XXX kroner BILLIGERE end dér hvor det var på tilbud!!
fantastisk, IKK!??"
Men i stedet opfører Bauhaus personalet sig sådan som det er den modsatte
hensigt Firmaet Bauhaus opnår! Medmindre de mener "al omtale er god omtale!!" LOL!!

Sidsel80
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 14. apr 2008, 08:23

Orv ja, de fik termometeret tilbage, og lur mig om ikke vi bare køber det et andet sted til en dyrere pris - for det er ikke prisen, det er princippet nu... iiiih, jeg er forresten stadig arrig! ;)

- Sidsel
Griller: Weber Performer Touch n' go 57 cm, Weber Go Anywhere, Dan-Cook 58 cm & Dan-Cook 45 cm.

Gejl: Rotisserie, JBI Smoker, kyllingeholder, wok, grill-bakke og diverse termometre af mere eller mindre trådløs karakter.

Kemo-Kalle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 14. apr 2008, 09:22

Jeg forstår jer alle.
For jeg forstår hellere ikke deres prisgaranti
En lille idé

Var det ikke noget med at chefen var i kontant angående en anden dum sag.
Så er det at jeg vil spørge chefen... Har du ikke en kontaktperson i tv der kunne kigge lidt på bauhaus og deres forskellige fortolkninger af deres fælles regler
MHV. Kemo-Kalle
Livet er som et glas Jalapenos - hva du gør i dag kan brænde din røv imorgen

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#14 » 14. apr 2008, 16:54

Kemo-Kalle skrev:Jeg forstår jer alle.
For jeg forstår hellere ikke deres prisgaranti
En lille idé

Var det ikke noget med at chefen var i kontant angående en anden dum sag.
Så er det at jeg vil spørge chefen... Har du ikke en kontaktperson i tv der kunne kigge lidt på bauhaus og deres forskellige fortolkninger af deres fælles regler

Der har allerede været nogen efter dem, for nogen år siden.

Kan ikke huske hvilket program det var fra. Journalisten købte en boremaskine med deres prisgaranti og spurgte om de ikke skulle sætte listeprisen ned da de jo ville være billigst, men det mente ekspedienten bestemt ikke var nødvendigt.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#15 » 14. apr 2008, 16:56

grillguru skrev:NIX...

Du får en MEGET lavere pris!

Det var i gamle dage Bauhaus regnede på den måde.

De skriver på deres hjemmeside:

prisforskellen + 12% af konkurrentens pris.

Chefen er nok den der har hentet flest penge i Bauhaus gennem tiderne. Han hænger i deres kantiner på opslagstavlen med en tegnestift i panden og et stort rødt krydt over!!!

Så vær meget opmærksomme om i får den pris i har krav på!!!

Kan godt se de har lavet deres prisgaranti om.

My bad.

Så kan jeg sgu godt forstå forddrivers harme - så var jeg sgu også blevet stram i betrækket.

Jeg kan dog nyde de 100 kg. HeatBeads der stadig er i skuret, købt ved Bauhaus Aalborg til ca. 60kr. pr. pose.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#16 » 14. apr 2008, 19:32

Kemo-Kalle skrev:Var det ikke noget med at chefen var i kontant angående en anden dum sag.

Jo jeg var desværre i Kontant....det er næste umuligt at færdes på gader og stræder efterfølgende.....ALLE vil have min underskrift....specielt de unge piger... :wink:

Ejjjj spøg til side, jeg har købt for en royalistisk formue weberudstyr i Bauhaus og der har aldrig været problemer med at få prisgarantien igennem, skal dog lige nævne at jeg kun har handlet i Bauhaus Tåstrup og Næstved. Hver gang har jeg mødt søde og hjælpsomme ekspedienter....også selvom de har måtte bløde flere tusinde kroner, så jeg har kun gode oplevelser med Bauhaus og deres prisgaranti.... :D
Anders

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#17 » 14. apr 2008, 20:21

Chief,
de tør da ikke andet hehe ;-)

Emneforfatter
Forddriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 14. apr 2008, 21:44

Jeg har også tidligere købt en Performer samt en del tilbehør på prisgarantien. Ved Performeren skulle jeg slås en hel del for at få rabatten, men det øvrige har aldrig været noget problem, derfor regnede jeg da også med at jeg nok skulle få rabat denne gang.

Som en lille "happy end" på min historie kan jeg fortælle at jeg har brugt et par timer her til aften på at samle min nye Q320 Ltd købt i XLbyg til 2889,00.

SÅ kan sommeren bare komme an :P

Emneforfatter
Forddriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 16. apr 2008, 16:20

Nu har jeg så modtaget et svar på min klage til Bauhaus:

"Vi er selvfølgelig villige til, at sælge dig en Weber Q300 grill til 2795,00 og samtidig udbetale dig 12% prisgaranti."

Det er så for sent....

planten
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#20 » 16. apr 2008, 16:34

Sidste sommer gik jeg ind i Bauhaus Aalborg, med et udskrift af Davidsens avis som jeg havde fundet på nettet under armen.. de havde en Weber Q300 noget billigere end Bauhaus og der var ingen problemer overhovedet jeg fik den til samme pris som Davidsens og så blev der oven i købet også trukket 12 % fra og der var endda smil på ham manden der ordnede det fin service

Heine :D :D :D :D
WeberQ 300 er fremtiden

Kirkebakken Klarup et godt sted at være

Billede

Tjek www.3-kant.dk

Hilsen Heine Klarup Far til Frederikke Josefine og Mathilde

bikri
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 16. apr 2008, 20:16

Hej med jer...

Jeg har lige haft en god oplevelse med Bauhaus. Jeg havde set Weber spirit E-320 i Bilka kataloget til 4495kr. så gik jeg ind i Bauhaus og der stod den til 5795kr jeg gik op og sagde det i informationen og hun var venlig og sagde at jeg bare skulle gå ind og finde grillen og købe den og gå op og få den til den lave pris -12%.
så jeg gav 3959,12 kr fedt nok.

De medarbejdere i Bauhaus som snyder os kunder for de 12% har ikke set pointen.... Det kunne jo være at man fik en god oplevelse og havde lyst til at handle en masse. og at man sagde det til andre.
istedet får de nogle sure kunder, som godt kan finde andre steder at handle.

Emneforfatter
Forddriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 17. apr 2008, 19:36

Update:
Bauhaus har idag sendt en mail, hvor de lover mig et gavekort til butikken på 500 kr. [smilie=pdt_aliboronz_25.gif]

Det var godt nok en overraskelse.....

Højbjerg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#23 » 18. apr 2008, 11:29

Hej

Efter at have surfet lidt på nettet omkring Weber, fandt jeg denne hjemmeside og læste dette smarte trick omkring Bauhaus' prisgaranti. Jeg gik derefter ind på Davidsens hjemmeside og fandt deres seneste tilbudsavis og printede forsiden med en Spirit E-310 til kr. 3.499,- og gik i Bauhaus. Her fik jeg grillen til samme pris - 12 %, så kan kun sige at de holder hvad de lover. Der skulle godt nok 3 ansatte til at tjekke at det var den samme grill, men 20 min. efter kørte jeg glad fra Bauhaus med en billig grill.

Selv overtrækket fik jeg 12 % på også, det havde jeg dog ikke selv opdaget, men den søde dame i kundeservice spurgte om jeg skulle have det, og det siger man jo ikke nej til :D

Sidsel80
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#24 » 18. apr 2008, 12:05

Tja, vi fik da også vores termometer til 175 kr - og Heat Beads til 61 kr...

Men det krævede endnu en tur til Bauhaus, og at vi snakkede med en kompetent medarbejder der ikke decideret løj for os som den første gjorde.

... Det betyder forresten at hvis nogen skal til Bauhaus i Aalborg, så kan de nok købe et nyt trådløst termometer til 199 :) (Eller billige Heat Beads til 69,95)

- Sidsel

Brugeravatar

shaman
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#25 » 22. apr 2008, 18:34

Højbjerg skrev:Efter at have surfet lidt på nettet omkring Weber, fandt jeg denne hjemmeside og læste dette smarte trick omkring Bauhaus' prisgaranti. Jeg gik derefter ind på Davidsens hjemmeside og fandt deres seneste tilbudsavis og printede forsiden med en Spirit E-310 til kr. 3.499,- og gik i Bauhaus. Her fik jeg grillen til samme pris - 12 %, så kan kun sige at de holder hvad de lover.

Ditto her (Bauhaus i Aalborg)! [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Mvh,
/Søren
Aktuel grill: Weber Q1200
Tidligere: Cadac Carri Chef Deluxe camping gasgrill / Weber Genesis S-330 gasgrill

jochrisyogi
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#26 » 30. apr 2008, 00:32

Har lige haft en super oplevelse i Bauhaus i dag, så det er ikke bare P... med deres 12 % prisgaranti

http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic ... highlight=
Men venlig hilsen
Jørgen Den stolte ejer af en Weber Q 300
:::::::::::::::
Livet er som en drenge skjorte...........kort og beskidt

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 12. aug 2008, 19:25

Har lige haft en kammerat nede i bauhaus af 3 omgange.. første gang for at købe en performer m/gastænding set i davidsen til 2399 ( og dyrere i bauhaus).. I første omgang får min kammerat forklaret at han kun kan få den til 2399 og garantien kun gælder hvis han efterfølgende finder ud af at prisen er billigere et andet sted.
Da han kommer hjem snakker jeg med ham og fortæller ham at det ikke er tilfældet og med en udskrift fra deres hjemmeside kører han endnu engang ned til bauhaus, men får blot at vide at det altså ikke gælder og sælgeren fortæller den samme historie en gang til. Min kammerat bestemmer sig for at kører hjem og vil skrive en klagemail... nu er jeg imidlertidig blevet så irriteret, at jeg spørger om jeg må få lov til at ringe til bauhaus og spørge om det virkelig er deres politik... jeg ringer, præsentere mig og fortæller om sagen ganske kort hvorefter jeg bliver bedt om at vente... efter 7 minutters fantastisk telefonmusik, kommer jeg til at snakke med en medarbejder som jeg så forklarer sagens kerne igen. Han forklarer mig at det der står på hjemmesiden, i virkeligheden betyder, at hvis man opdager i op til 14 dage efter man har købt sin varer at den er billigere et andet sted, så kan må få de 12 % ekstra ellers kan man kun få varen til samme pris som konkurrenten. Han skynder sig dog at sige at jeg nok skal få afslag på 12% og at jeg har ret til det... lidt modsigende, men jeg lader dog være med at komme med mine fantastisk forslag om gratis reklame i div forbrugermagasiner.

Herefter vender min kammerat tilbage til bauhaus og den nu godt irriterede ekspedient... Min kammerat forklarer at jeg har haft ringer og snakket XX og at han har sagt at der skal være afslag.. Ekspedienten er tydeligt irriteret og min kammerat er nødt til at snakke med XX og som fortælle den irriterede ekspedient at han skal lave et afslag på 12%...

så jeg har kun en ting at sige... bevar roen og klag hvis de ikke overholder garantien... det kan jo skyldes en uvidende ekspedient.
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#28 » 12. aug 2008, 19:42

Det er faktisk ganske rigtigt hvad den første ekspedient sagde.

Prisgarantien siger :

Som Europas største byggevarehuskæde tilbyder vi dig branchens absolut bedste prisgaranti
Du behøver derfor ikke længere bruge tid på prisundersøgelser. Skulle du mod forventning - inden for 14 dage efter dit køb - finde et identisk produkt billigere hos en konkurrent, refunderer vi prisforskellen + 12% af konkurrentens pris. Dét kalder vi købstryghed!
Det eneste du skal gøre er at medbringe din kassebon fra os samt tilstrækkelig dokumentation fra anden national udbyder. Vær dog opmærksom på, at prisgarantien ikke gælder for varer, som andre kun udbyder til salg i begrænset omfang og tid, kø- og åbningstilbud, postordresalg, skaffevarer, varer udbudt over internettet samt internetbaserede forretninger.

Det vil sige man skal først købe varen ( til Bauhaus pris), og derefter få refunderet prisforskellen +12%.
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#29 » 12. aug 2008, 20:01

Jeg købte fredag og lørdag weberstyle knive i Bauhaus til kr. 199,- pr. stk - ligesom Davidsen reklamerede med. Jeg spurgte til deres MINUS 12% og fik præcis samme forklaring, at det gælder, når man har KØBT en vare i Bauhaus, og finder den billigere andetsteds.

Alternativt kan man KØBE varen til den pris, man har set den til andetsteds - altså gøre opmærksom på det på forhånd.

Det er fair nok.
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 12. aug 2008, 20:02

Det vil sige man skal først købe varen ( til Bauhaus pris), og derefter få refunderet prisforskellen +12%.

og det var lige præcis det der skete... og hvis det skulle ske at man kræver at få varen lige så billigt som et andet sted FØR man har betalt, ja, så burde garantien ikke gælde ( hvis vi flueknepper lidt).. Eller rent faktisk hvis man så finder det billigere hos en 2. konkurrent, ja, så gælder det faktisk igen...
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#31 » 12. aug 2008, 20:08

mwinther skrev:og det var lige præcis det der skete...

hvad er problemet så??
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#32 » 12. aug 2008, 20:09

Hmm, vil lige kigge lidt på beskrivelsen...
Skulle du mod forventning - inden for 14 dage efter dit køb - finde et identisk produkt billigere hos en konkurrent, refunderer vi prisforskellen + 12% af konkurrentens pris. Dét kalder vi købstryghed!

Mod forventning... er det mon ikke deres forventning og ikke min de hentyder til?? Det kan læses på begge måder og et eller andet sted burde det nok komme forbrugeren til gode, hvis man har dårlige hensigter, hvilket man ikke har hvis man forventer at man får sine penge retur plus 12 % hvis man kan finde det billigere andre steder.

varer udbudt over internettet

Se nu begynder det at blive svært... hvis det ikke gælder for varar udbudt over internettet, hvilket man i princippet kan sige alle varer i f.eks. bilka, føtex osv er, ja så er det praktisk talt umuligt.

Konklusionen må være at det handler om være utrolig præcis i sine formuleringer, hvis ikke vil "snydes" eller "snyde".
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 12. aug 2008, 20:11

hvad er problemet så??

At varen blev købt først og derefter krævet til ny pris plus 12 %. Desuden som jeg skriver i det tidligere indlæg, så kommer det an på hvis forventninger der refereres til.
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#34 » 12. aug 2008, 20:20

Der står jo ingen steder, at "Bauhaus vil være 12% billigere, end alle andre" - der står PRISGARANTI - og rent juridisk betyder det, at det garanterer SAMME pris, som du kan købe varen til andre steder - HVIS du vel at mærke ikke har købt den i Bauhaus endnu.

Har du det, får du yderligere en reduktion på de netop 12%.

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#35 » 12. aug 2008, 20:25

tja Trine, der står vel at hvis man indenfor 14 dage finder varen billigere ( mod forventning, min eller deres) ja så får man varen til samme pris minus 12 %.

Hvis de vil undgå de her diskutioner, ja så må de præcisere hvad de mener... Nu har det jo været oppe et par gange og eftersom de er klar over at folk misforstår, ja så må de vel ændre det... ellers kunne man jo diskutere om det ligge på grænsen af vildledning??
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#36 » 12. aug 2008, 20:27

Michael - der står "indenfor 14 dage EFTER DIT KØB".........det giver ligesom sig selv, ikke?

Når jeg faldt i hullet forleden, skyldes det alene, at jeg ikke havde nærlæst reglerne, og jeg synes sådan set, deres reglement er OK.

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 12. aug 2008, 20:31

Ja, det læser jeg så som at man indenfor 14 dage skal komme med bonen og beviset hvis man vil have sine 12 %... om det sker 10 sekunder efter eller 3 dage giver i min verden det samme.
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#38 » 12. aug 2008, 20:33

Såvidt jeg kan se er der vel ikke noget at diskutere.

1) Du køber varen i Bauhaus, bære den ud i bilen.
2) Du går tilbage til kundeservice, med dokumentation for at du har set varen til en lavere pris et andet sted.
3) Du får refunderet prisforskellen, plus ekstra 12%
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

mwinther
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#39 » 12. aug 2008, 20:35

lige præcis, og det var der den haltede.
Michael Kvist Winther

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#40 » 12. aug 2008, 22:37

Har kun prøvet deres 12% garanti én gang, da vi købte vores TnG plus lidt tilbehør. Vi gik direkte til informationen med en udskrift fra Davidsen under armen, fik besked på at hente hvad vi skulle bruge, og så fik vi de 112% garanti med det samme. Super service, og det var i Glostrup.

Nu er Bauhaus i fuld gang med at bygge her i Hillerød, og satser da så på at komme til at handle der lidt oftere. Der skal alligevel være en hel del penge at spare, inden jeg gider at fare helt til Glostrup for at købe billigt ind.

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#41 » 12. aug 2008, 22:41

Har selv en enkelt gang været berettiget til at få de ekstra 12%, det skete i Bauhaus Glostrup UDEN problemer. En af mine venner har fået penge tilbage 2-3 gange også i Glostrup uden problemer, om det så er Glsotrup der overholder hvad de lover, skal jeg ikke gøre mig klog på :shock:
Hej fra
Morten

Brugeravatar

gti_1800
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#42 » 21. aug 2008, 13:38

Har idag brugt deres prisgaranti.
Var i Holbæk, og fik en fin behandling.
Købte en Q300, Pris Bauhaus 2885,00, hos Davidsen 2499,00.
Så ny pris i bauhaus 2199,00
Det er da vist ok.
Mange glade grill hilsner
Gti_1800

Ham der griller på altanen.
OTG 57
Q300

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#43 » 21. aug 2008, 16:18

gti_1800 skrev:Har idag brugt deres prisgaranti.
Var i Holbæk, og fik en fin behandling.
Købte en Q300, Pris Bauhaus 2885,00, hos Davidsen 2499,00.
Så ny pris i bauhaus 2199,00
Det er da vist ok.

Tillykke med den og det er en meget fin pris :D
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#44 » 21. aug 2008, 17:43

til information:
Vi var igår i bauhaus Randers og her lå ved kassen en lille seddel, man kunne tage med hjem:

Billede

Her har man mulighed for, at komme med sin mening og der er også mulighed for at komme med personlig kritik / ros.
Da jeg skrev min kunne jeg se at helelandet var med.

Så hvis de af jer, der her i tråden har dårlige erfaringer med bauhaus, vil noget med det er det nu I har chancen.

Men glem alt om at bruge den viste kupon, den er nemlig sendt afsted.
:lol: :lol: :lol:

Med venlig hilsen

martini1983
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: Prisgaranti i Bauhaus - eller hvad mener I?

Indlæg#45 » 22. apr 2009, 09:46

Jeg har lige et spørgsmål.
Er lidt usikker på om hvis jeg vil have de 12% prisgaranti, ift. feks. Davidsen,
skal det så være en vare i deres katalog eller vil en udskrift fra deres hjemmeside kunne gøre det?

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#46 » 22. apr 2009, 09:49

martini1983 skrev:Jeg har lige et spørgsmål.
Er lidt usikker på om hvis jeg vil have de 12% prisgaranti, ift. feks. Davidsen,
skal det så være en vare i deres katalog eller vil en udskrift fra deres hjemmeside kunne gøre det?

De gange jeg har brugt prisgaranti har jeg medbragt en udskrift af den pågældende side fra Davidsens katalog og så har de selv tjekket på Davidsens hjemmeside om det var et katalog- eller nettilbud.
Med venlig hilsen
Morten

martini1983
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#47 » 22. apr 2009, 10:11

DVs. det skal være et katalog tilbud?

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#48 » 22. apr 2009, 10:21

martini1983 skrev:DVs. det skal være et katalog tilbud?

Ja, iflg. Bauhaus hjemmeside/betingelser må det ikke være et tilbud fra en netbutik.

Hvad havde du i tankerne at købe?
Med venlig hilsen
Morten

martini1983
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#49 » 22. apr 2009, 10:26

En Q120 så jeg kan grille når mor'en er på aftenjob så kan knægten og jeg lige hurtigt klare et par pølser istedet for at skulle starte 57'eren.. 8)

Og ville bare forberede mig til at kunne få den lidt billigere ved Bauhaus.

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#50 » 22. apr 2009, 11:23

martini1983 skrev:En Q120 så jeg kan grille når mor'en er på aftenjob så kan knægten og jeg lige hurtigt klare et par pølser istedet for at skulle starte 57'eren.. 8)

Og ville bare forberede mig til at kunne få den lidt billigere ved Bauhaus.

Fornuftig idé.

Davidsen har den i avisen til 1499,- i rød
Med venlig hilsen
Morten

Tilbage til "Gasgrill"