Min første Weber, jeg valgte Q300

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Weberdude
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Min første Weber, jeg valgte Q300

Indlæg#1 » 1. aug 2007, 23:13

Hej allesammen :)

Helt ny herinde. Jeg fandt siden da jeg søgte info om hvilken grill jeg skulle have. Da jeg sammen med kæresten lige er flyttet i en ny lejlighed gik valget på en gasgrill, især faktisk efter at have læst herinde.
Vi gik i dag ned for at købe en Q200, men da jeg så Q300'en blev jeg helt forelsket :lol: Indirekte grill, str. og ikke mindst det ekstra tilbehør. Den er noget større, men passede faktisk lige perfekt wee.

Nu skal der bare grilles konstant den næste tid, jubiiii hvor vi glæder os :P

Jeg har et spørgsmål: Nogen siger jeg skal have lavasten i grillen? Er det meningen i en Q300. Syntes at have læst herinde at det slet ikke er nødvendigt?

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#2 » 1. aug 2007, 23:28

Hej weberdude

Velkommen til.

Nej du behøver ikke lavasten i din Q, bare kom igang som den står.
Robert

Emneforfatter
Weberdude
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 2. aug 2007, 00:07

Hej igen,

Mange tak for svaret, det lyder super.

Har lige siddet og luret brugernes opskrifter, får jo næsten lyst til en gang natmad :lol: hueee hvor jeg glæder mig

Brugeravatar

Kong Mundvand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. aug 2007, 06:37

Ingen sten i Q300 -basta
Kong Mundvand

"En sulten mave lader sig ikke spise af med ord og billeder"

nfr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Min første Weber, jeg valgte Q300

Indlæg#5 » 2. aug 2007, 11:44

Weberdude skrev:Da jeg sammen med kæresten lige er flyttet i en ny lejlighed gik valget på en gasgrill, især faktisk efter at have læst herinde.
Vi gik i dag ned for at købe en Q200, men da jeg så Q300'en blev jeg helt forelsket :lol: Indirekte grill, str. og ikke mindst det ekstra tilbehør. Den er noget større, men passede faktisk lige perfekt wee.

Har selv købt en 220'er selv - primært for transportabilitetens skyld - men er superglad for min.
Der er en basal kom-godt-i-gang guide med videoer og det hele på weberq.dk

Dog vil jeg sige, at mht. rengøring af risten er sølvpapirtricket (når I er færdige, sølvpapir med blanksiden nedad på risten, låg på, vente et kvarter [1] og når det ikke ryger mere - er risten perfekt ren. Meget lettere...

[1] Et kvarter eller 12 timer, afhængig af om folk glemmer det...
/Niels
Weber Q 220 (2007)

planten
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#6 » 2. aug 2007, 21:05

Welkommen i klubben købte også Q300 igår det blev til en handel i Bauhaus da de jo har prisgaranti og Med Davidsens ugeavis under armen fik jeg den til 2463kr Fremragende!!!!!!!!!!! men tillykke med din Nye Q300 :D :D
WeberQ 300 er fremtiden

Kirkebakken Klarup et godt sted at være

Billede

Tjek www.3-kant.dk

Hilsen Heine Klarup Far til Frederikke Josefine og Mathilde

Emneforfatter
Weberdude
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 2. aug 2007, 21:35

Arg det var billigt, jeg gav 2995. i Bilka dog får jeg 8% yderligere rabat gennem kæresten.

Jeg har lige brugt den for første gang til aften, lavede nogle koteletter med barbeque samt nogle champs. muuuumz

Jeg er suuper overrasket at på trods af det var første gang den blev brugt var smagen helt i top :P Nøøøøøøøøøj hvor er det bare NEMT og glæden er helt i top hele vejen, ingen dumme kul eller lugten af tændvæske. Varmen er meget koncentreret og det er et kæmpe plus når man griller på en altan, men kan sidde 1meter fra uden man lægger mærke til den.

Glæder mig til i morgen :lol: Kæresten syntes jeg er sindsyg, men hun elsker maden :lol:

Brugeravatar

Kong Mundvand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 2. aug 2007, 21:40

Hellere lidt sindsyg end bare syg!
Kong Mundvand

"En sulten mave lader sig ikke spise af med ord og billeder"

nfr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 2. aug 2007, 21:44

Weberdude skrev:Kæresten syntes jeg er sindsyg, men hun elsker maden :lol:

Så vent til du bare /må/ eje en ekstra grill - eller begynder at snakke om urtepotter...
/Niels

Weber Q 220 (2007)

planten
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#10 » 2. aug 2007, 21:51

Ja jeg må godt nok sige at jeg har set mange sjove ting herinde... det ender nok med at man bliver nødt til at prøve noget af det :lol: :lol: :lol: :lol:
WeberQ 300 er fremtiden

Kirkebakken Klarup et godt sted at være

Billede

Tjek www.3-kant.dk

Hilsen Heine Klarup Far til Frederikke Josefine og Mathilde

Brugeravatar

PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 2. aug 2007, 22:29

Tillykke med den, du bliver helt sikkert glad for den :D
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Bjarne Laursen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 11. aug 2008, 15:10

Blev i sidste uge den lykkelige ejer af min første Weber Q300 gasgrill, fik den til i mit lokale Bygma der havde den på tilbud til 2499,00 kr.
truede dem :0) med at gå til Bauhaus og få de 12 % i prisgaranti, de gik så med til 2200,00 ved at jeg købte for de 300,00 kr i butikken, helt i orden, da jeg i forevejen ville have købt et weberstegetermometer og dækken. men eller en meget fed grill, kan man købe en brødrist til den ??

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#13 » 11. aug 2008, 22:39

Velkommen til Bjarne Og tillykke med den ny Q :D :D :D
Den bliver du helt sikkert meget glad for - Det er hurtigt, nemt og supergodt :D :D
Jeg har aldrig set en dicideret brødrist til en Q, men jeg har da prøvet at lægge brødet på en (no name) spareribsholder, og det fungere rigtigt så godt.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

iceman
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#14 » 12. aug 2008, 00:16

Prøv lige at tjekke bilka avisen for denne uge, der står q300 sltså til 2489,- og det så jeg den også til i eftermiddags da jeg var der. Og det mener jeg da at du kan holde dem op på at du vil have din til.
MVH Poul E Møller (Iceman)
http://www.tommyslagter.dk

mwesth
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#15 » 12. aug 2008, 09:02

Tillykke med valget... du har fået en supergod grill!
*** Morten ***
Weber Q300, Smokey Mountain Cooker, Go-Anywhere, Performer Touch'n'Go og 350 kg betongrill

Markhaven
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 12. aug 2008, 10:07

Q300 er en kanon grill. Jeg har selv haft min et par måneder, og vi er snart parate til at sende vores ovn på pension. ALT kan laves i en Q300, og suppleret med en 57'er så har man ikke brug for mere (det skulle da lige være en 57'er mere :) ).
MVH
/Søren

Weber® One-Touch® Silver 47 cm
Weber® One-Touch® Gold 57 cm
Weber® Q™ 300

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 12. aug 2008, 10:12

Hej Weberdude, hjertelig velkommen til dette skønne forum :D
Hej fra
Morten

skovser
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 13. aug 2008, 21:57

Køb en stegeplade til den!!! Det duer, som man siger i Jylland! Perfekt til bacon og bøffer til cheeseburger eller bare kødstrimler til wok!
Har lige fået en pizzasten, som jeg glæder mig som et lille barn til at prøve i weekenden!
1 stk. Q300, 1 stk. gammel 47 cm. Weber kuglegrill.

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 13. aug 2008, 22:43

Ja, det eneste problem med at få en grill, er alt det tilbehør man så også lige skal ha, og når man så har fået det, så er der lige en ny grill som man også godt lige ku bruge - pas på - det griber altså om sig med de griller :P :P
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Tilbage til "Gasgrill"