Lørdagens engelske brunch

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
Jinx
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Lørdagens engelske brunch

Indlæg#1 » 18. okt 2008, 11:59

Jeg var så heldig at erhverve en støbejernsplade i Silvan i denne uge - og den skal jo indvies før eller siden :-) Så den stod på engelsk brunch med engelske pølser & bacon, scrambled eggs og fried bread (næste gang bliver det også med tomat og champignoner)

Billede

Der var sørme varme på, næste gang tror jeg at jeg ligger kullene lidt anderledes (og ikke direkte nedenunder som Weber anbefaler). Det gik nemlig lidt for stærkt (eller måske bare et spørgsmål om tilvænning til hastigheden..)

Havde desværre ikke grillen i vatter, men satte pladen, så fedtstoffet løb ned i rende i de mindste. Men fried bread blev heller ikke så godt som det kunne blive - men smagte ok.....

Glæder mig til at bruge pladen igen til noget andet :-)
Indehaver af Weber Performer, JBI smoker og diverse Weber grej.

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Lørdagens engelske brunch

Indlæg#2 » 18. okt 2008, 12:17

Jinx skrev:Jeg var så heldig at erhverve en støbejernsplade i Silvan i denne uge - og den skal jo indvies før eller siden :-) Så den stod på engelsk brunch med engelske pølser & bacon, scrambled eggs og fried bread (næste gang bliver det også med tomat og champignoner)

Billede

Der var sørme varme på, næste gang tror jeg at jeg ligger kullene lidt anderledes (og ikke direkte nedenunder som Weber anbefaler). Det gik nemlig lidt for stærkt (eller måske bare et spørgsmål om tilvænning til hastigheden..)

Havde desværre ikke grillen i vatter, men satte pladen, så fedtstoffet løb ned i rende i de mindste. Men fried bread blev heller ikke så godt som det kunne blive - men smagte ok.....

Glæder mig til at bruge pladen igen til noget andet :-)

Det lyder godt, :D
Du kan bruge panden til mange ting eks frikadeller.
Med venlig hilsen

Mariano
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#3 » 18. okt 2008, 12:44

Uhm! Jeg ææælsker engelsk morgenmad. Det ser bare lækkert ud, Jinx :)

Her et gammelt skod-billede :wink: fra en af vores morgener på Hotel Park Inn i London.

Æg, cumberlandpølser, hashbrownies, blodpølse, baked beans, back bacon m.m. Muuuuums!

Billede

Brugeravatar

webermeister
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#4 » 18. okt 2008, 15:54

Mariano skrev:Æg, cumberlandpølser, hashbrownies, blodpølse,

æhm...hash-brownies??? forstår at billedet er lettere sløret :twisted:
hilsen Lars
http://www.facebook.com/webermeister

Billede
a boy and his toy: OTG 57, Q300, smokey joe, JBI-smoker

knoltot
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 18. okt 2008, 16:18

der findes bare ikke noget bedre en brunch
M.V.H
Thomas Jørgensen

Mariano
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 18. okt 2008, 16:24

webermeister skrev:
Mariano skrev:Æg, cumberlandpølser, hashbrownies, blodpølse,

æhm...hash-brownies??? forstår at billedet er lettere sløret :twisted:

He he 8)

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#7 » 18. okt 2008, 16:58

Jinx, jeg erhvervede også een - dog en lidt anden model, og jeg har brugt den een gang - til rødspætter, og det samme skete for mig, den bliver forrygende varm, så næste gang skal der dælme skrues ned for brænderne lige under panden.

I morgen skal der faktisk laves gode frikadeller på den.

Lækker brunch, du har begået, det vil jeg vist snart overraske familien med, smart måde at undgå os og fedt på inde i huset.
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Emneforfatter
Jinx
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 18. okt 2008, 21:24

TrineHG skrev:Jinx, jeg erhvervede også een - dog en lidt anden model, og jeg har brugt den een gang - til rødspætter, og det samme skete for mig, den bliver forrygende varm, så næste gang skal der dælme skrues ned for brænderne lige under panden.

I morgen skal der faktisk laves gode frikadeller på den.

Lækker brunch, du har begået, det vil jeg vist snart overraske familien med, smart måde at undgå os og fedt på inde i huset.
Ja, det er med at passe på med de kul, men man bliver heldigvis klogere. Hvad gjorde du før du tog den i brug første gang? Jeg vaskede den af i varmt vand, lod den stå lidt længere på grillen inden kødet kom på (måske 10 min.), men har ikke brændt den af i så lang tid - gik ud fra, når weber ikke har skrevet noget i deres brugsforvirring, så man man jo gå ud fra den bare er klar.

Vil man have noget a la engelsk bacon herhjemme, kan man købe tulips bacon back - det smager godt, men er i knapt så tykke skive.
Ellers kan man købe the real deal på Abigaels eller food from home - der kan man få både bacon og pølser - og Mariano, også cumberland pølser og engelsk black pudding (må man sige bvadr)...

Husk at engelsk bacon ikke skal være sprødt..... meget vigtigt.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at hash brownies skal man nok have i Amsterdam - men derimod hashbrowns - eller pommes røsti som de hedder herhjemme, er til at få i enhver dagligvareforretning :-)

TrineHG - god fornøjelse med dellerne på pladen - har du i øvrigt prøvet karbonader på pladen, eller er det for håbløst pga. manglende fedtstof?

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#9 » 18. okt 2008, 22:11

Jinx, jeg gjorde som du, vaskede panden af, og lod den stå og varme op kort tid - men ikke 10 min. - før jeg lagde noget på den.

Nu bruger jeg jo gasgrill, så jeg skal blog skrue ned for blusset på direkte varme. Den er jo ikke så "høj" panden, så derfor kommer der ikke ås meget fedtstof på.

Jeg har faktisk et indlæg her på GG ang. karbonader, men dem lavede jeg bare i en alm. foliebakke, jeg søger lige efter det.........

NÅ, jeg kan sgutte finde det, så får du lige et par fotos her.

Men fedtstof MÅ og SKAL der til.

God lørdag aften :-)

Billede

Billede

Billede

Emneforfatter
Jinx
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 18. okt 2008, 23:18

TrineHG skrev:Jinx, jeg gjorde som du, vaskede panden af, og lod den stå og varme op kort tid - men ikke 10 min. - før jeg lagde noget på den.

Nu bruger jeg jo gasgrill, så jeg skal blog skrue ned for blusset på direkte varme. Den er jo ikke så "høj" panden, så derfor kommer der ikke ås meget fedtstof på.

Jeg har faktisk et indlæg her på GG ang. karbonader, men dem lavede jeg bare i en alm. foliebakke, jeg søger lige efter det.........

NÅ, jeg kan sgutte finde det, så får du lige et par fotos her.

Men fedtstof MÅ og SKAL der til.

God lørdag aften :-)

Billede

Billede

Billede
Ja, ingen karbonade uden fedtstof.... mmmm...... karbonader........ Bliver helt sulten igen.
Og lækkert billede i øvrigt - er det alm. brun sovs der er til? Karb. kan også anbefales med bretange eller bearnaise sovs - og så kogte grøntsager til....mmmmm.

Emneforfatter
Jinx
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 18. okt 2008, 23:19

God lørdag aften

Og i lige måde forresten :-)

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#12 » 18. okt 2008, 23:37

Jinx, jeg kender godt Bretagnesovsen - vi har faktisk fået cafe de Paris i aften....... en anelse anderledes i smagen. Men tæt på.......

Ja, jeg kom lidt touch of taste samt rød skummetmælk i foliebakken, og lod det koge ind, smagte til med salt, peber og en drys sukker samt lidt kulør, det blev gooooooooodt ;-)

og NU er det godnat, ellers ender det skisme med natmad, og den går altså ikke, hahah.

Natnat :-D

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#13 » 19. okt 2008, 00:18

det må snart være baked beans tid tror jeg!!!

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 19. okt 2008, 12:27

Trine HG: Hvad har karbonader md engelsk brunch at gøre [smilie=pdt_aliboronz_12.gif]
Hej fra
Morten

Chiller-16
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#15 » 15. mar 2010, 10:58

I er jo for syge fucking Grill'nørder !!!
får i grillet noget kød derude !!!!

Chiller-16
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 15. mar 2010, 11:02

Det er jo for sygt med sådan en sydende grill !!!!
- jeg æææææææææælsker kulbrændt mad !!!!

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#17 » 15. mar 2010, 19:35

øhhh .. jamen, så få tændt din grill op ;)
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

jansej
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#18 » 16. mar 2010, 18:55

:D De der pølser og det bacon, det er vel hjemmelavet ??? :lol:

Hjemme gjort, er vel gjort... :D