Hovedrengøring af OTG57

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
Borby
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hovedrengøring af OTG57

Indlæg#1 » 24. apr 2008, 18:31

Hej

I weekenden står den på hovedrengøring af min elskede OTG57, men jeg er i tvivl om hvilke rengøringsmidler der er bedst at bruge, den skal jo gerne skinne når jeg er færdig :D

Nogen der kan hjælpe :oops:
Weber 57 OTS

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#2 » 24. apr 2008, 19:13

Jeg plejer at vaske den med sæbevand og derefter polere den i det man bruger til keramiske kogeplader. Weber har også noget man kan spraye på - jeg har købt det, men ikke prøvet det endnu.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Smokeasaurus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. apr 2008, 19:26

Jeg plejer at smøre indersiden ind i brunsæbe og lade den stå en dags tid, så er det lige til at skylle den ren.

Udvendig giver jeg angus ret. Vask i alm sæbe og poler med noget rengøringsmiddel til keramiske kogeplader. Så bliver den som ny.
// SmokeAsaurus

- Tommerup Røger
- Weber Smokey Mountain
- Primo Oval XL & Junior
- Le Pitchoun Pizzaovn

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 25. apr 2008, 18:05

Jeg plejer at bruge ovnrens, både inden i og uden på. jeg har ikke tålmodighed til at vente en dags tid på at den brune sæbe har haft tid til at virke.

Jeg tager det som regel med, at der bliver gjort forårsklar i udendørskøkkenet... Så ser det hele bare så lækkert ud.

Måske skulle jeg prøve den der polish til de keramiske plader som afslutning.
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 25. apr 2008, 18:11

Hej

Jeg gjorde for nyligt min performer ren. Jeg smurte den ind i brun sæbe, lod den stå til næste dag og højtryksspulede den med varmt vand. Den blev rigtig fin. :( men den blev også utæt, lige som en ny grill. Så de næste par gange derefter kunne den ikke slukke briketterne ordenligt. Men nu slutte den tæt igen så der er ikke sket den store skade.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 25. apr 2008, 18:36

...ja, der er mange bud på, hvordan det gøres :D

.......husk bare: ikke for tit :wink:

........... det går - som beskrevet af morfmir - lidt ud over grillevnen :D
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Brugeravatar

mgs
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 25. apr 2008, 18:42

ja et godt lag fedt og snavs beskytter vel også godt

/morten

R7 multirøgeovn
baker kuglegril
weber go any wer
Performer touch n´go
hotwok
Primo Kamado Rund

hmm gasgrill er det ikke bare en stor grillpande he he

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#8 » 25. apr 2008, 18:58

Jeg vil i hvertfald ikke gør den SÅ REN en anden gang. Men nøjes med at børste låg og bund indvændigt. Og så bruge krudtet på ristene. et er jo også dem som har direkte kontakt til kødet. Og til riste bruger jeg altid Leth tricket med staniol og fuld tryk under risten. Så er den lige til at børste ren.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Aastradsen
Bruger
Kontakt:

Indlæg#9 » 25. apr 2008, 19:16

Det der spray fra Weber virker ikke, har prøvet det nu et par gange og erfaret at knofedt er det bedste!

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#10 » 25. apr 2008, 19:21

Netop. Varmt sæbe vand først og så noget sprit for at få den helt op at skinne.

/Thomas
Billede

Tilbage til "Kul-/briketgrills"