En lille hilsen fra Kina

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere

Emneforfatter
Meyer2
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

En lille hilsen fra Kina

Indlæg#1 » 28. nov 2006, 20:52

Hej alle,

Her er en lille gastronomisk hilsen fra kina, hvor forretten idag var søstjerne suppe m/ snegle og små stykker svinekød.

Hovedretten var kalvekød i skiver m/chili, søgræs og nudler

Dertil thé og en øl.

Det smagte faktisk ret godt.

Jeg kan desværre ikke grille på mit hotel værelse, så jeg må nøjes med at sende lidt kulinarisk inspiration fra Kina.

Jeg har oprettet mig selv som Meyer2, når jeg er ude at rejse, men er stadig Meyer,

Go´ grill

-Meyer
Vedhæftede filer
SNV30018.jpg
SNV30018.jpg (115.24 KiB) Vist 2166 gange

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#2 » 28. nov 2006, 21:45

Hey Meyer
LoooooooL det morer mig at du ikk kan la vær med at poste selvom du holder weber pause --- men det nyder vi andre da bare at du skriver og sender billeder :D
Nøøøøj hvor gad jeg godt sætte tænderne i det mad der, bare det ikke er noget med hund eller kat så spiser jeg det sq!! (men pas på du ikke kommer til at spise hund eller kat derovre!!

m v h thorsten
a k a kamado

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#3 » 28. nov 2006, 22:25

Hej Thorsten
Principielt er der vel ingen forskel på hvilken slags dyrekød man spiser. Der kan være forskel på hvordan de forskellige former for kød er opdrættet. Men der er nok ikke den store forskel på de lidelser hunde og katte bliver udsat for i kina og de pinsler burhøns og kyllinger bliver opdrættet under i Danmark. Og at afvise at spise hund eller kat bare fordi de er nuttet er imho for snævertsynet.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#4 » 28. nov 2006, 22:26

Hej Meyer

Hvordan smager sådan en søstjerne?
Det lyder som en sej omgang:-)

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 28. nov 2006, 23:00

morfmir;
tænkte netop på dyrevelfærden. Der er ingen sammenligning med hvad hundene og kattene i kina oplever, i forhold til--ja selv burhøns i danmark.

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 29. nov 2006, 06:56

velbekomme......

jeg fik det helt skidt ved tanken om den der søstjerne..... kan slet ikke forestille mig at den kan spises.....

men ellers lyder retten meget spændende.

Ang. kat og hund og alt andet.... jeg er temmelig enig med morfmir - det må være livet før det slagtes der er interessant, ikke om rasen..... men kamado - er der noget dyr i Kina, der har haft det godt før det døde, med mindre det er importeret? (spøger af interesse, ikke bedrevidende, for jeg ved intet om det, har bare ikke en følelse af at de går rundt og tænker på at dyret skal have det godt)

mange hilsner

Kitty

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 29. nov 2006, 12:06

Søstjernesuppe.... :shock:

Tror ikke lige jeg kunne få det ned....

[smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif]
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Brugeravatar

ruca
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 29. nov 2006, 13:09

Jeg vil også gerne have mig det frabedt
ruca
Med venlig hilsen
Ruca

Emneforfatter
Meyer2
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 29. nov 2006, 17:42

Hej alle,

Er det ikke et spørgsmål om vaner, hvad vi kan spise. Når jeg er ude at rejse spiser jeg alle de lokale specialiteter.

Hvis kineserne har levet af det i 1000 år, så sker der vel ikke noget at en dansker prøver det en enkelt gang.

Det smager ligesom en tørret søstjerne lugter, hvis I nogensinde har fundet en på en strand, sammen med svinekød og snegle var det faktisk en ret god smag!! Det ville jeg ikke være ked af at prøve igen.

Go´ grill (uden mig)

-Meyer

Emneforfatter
Meyer2
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 29. nov 2006, 17:44

Man spiser forøvrigt ikke søstjernen, den ligger kun og giver smag!!

-Meyer

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 30. nov 2006, 06:50

min far er/var fisker - og jeg husker lugten af dem... derfor mit uhhh ... men du har jo helt ret i at man ikke dør af at prøve noget, andre har spist i generationer.

mange hilsner

Kitty
Senest rettet af Kitty 30. nov 2006, 13:18, rettet i alt 2 gange.

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 30. nov 2006, 10:09

Næh, jeg tror såmænd heller ikke jeg ville dø af det.... Men mine sarte nerver kan nok ikke lige holde til tanken om at spise noget den der stjerne har ligget i. Men.... jeg ved det godt... Jeg er mere end almindeligt pivet hvad mad angår. Hvis jeg ikke ved hvad det er spiser jeg det ikke....

[smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif]
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"