Hvor køber I vakuumposer med riller?

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
verner28
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Hvor køber I vakuumposer med riller?

Indlæg#1 » 14. dec 2020, 11:03

Hej

Jeg har en Lacor vakuumpakker. Hvor kan man få poser/ruller med riller, der passer til?

Pt har jeg nogle poser, med riller på den ene side. Jeg synes ikke at de fungerer optimalt. Ofte suges der ikke nok luft ud af posen, og jeg må gentage processen indtil posen bliver forseglet. Altrnativt forsegle posen inden alt luft er suget ud af den.

Poserne skal mest bruges til nedfrysning eller vakumering af krydderier.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Hvor køber I vakuumposer med riller?

Indlæg#2 » 14. dec 2020, 11:46

Jeg har en Lacor og benytter ruller her https://www.vakuumtuete.de/shop/Shop_Li ... &Rubrik=20
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 19. dec 2020, 07:23

verner28 skrev:Lacor vakuumpakker. Hvor kan man få poser/ruller med riller, der passer til?
Hej Verner ( og andre ) -
Når vacuumeringen ikke lykkes, er det meget sjældent pga. poserne. Men ligger de rigtigt og er pakningerne til suge området smidige, eller har der måske været trukket væske ind som har gjort pakningerne hårde, stive.

verner28 skrev:Poserne skal mest bruges til nedfrysning eller vakuumering af krydderier.
UPS - den gør mig urolig.
Krydderier og alt andet i pulverform må man aldrig vakuumere. Det kan stort set aldrig lykkes at pakke, uden at noget af indholdet suges ind i systemet. Det kan hindre at lukke ventilerne lukker helt tæt.

Indenfor suge området i underdelen er der jo et rør hvor luften suges ud, og det er forhøjet for at undgå at væske suget ind når videre ind i systemet. Det må ikke være dækket af at man lægger posen for langt ind, så lukker den for sug.

verner28 skrev:Jeg har en Lacor og benytter ruller her - + link til Tyskland.

Hvorfor gå over åen efter vand. Vi har i Dk, på Fyn, en særdeles konkurrence dygtig og 100% pålidelig forhandler, som man kan komme i direkte tlf. kontakt med. Du finder ham på foodcare.dk . Indehaveren hedder Mads, og han svarer næsten altid selv.

Hilsen og God Jul ( trods isolationen ) til alle -
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 19. dec 2020, 09:48

BertramGT skrev:Jeg har en Lacor og benytter ruller her https://www.vakuumtuete.de/shop/Shop_Li ... &Rubrik=20

Jeg køber også alle mine poser og ruller ved vakuumtuete.de da de er billiger end andre steder i den kvalitet
De har en masse gode rabatter når man køber flere poser eller ruller
Der ligger også en rabatcode her på GG et sted til vakuumtuete.de den virkede godt nok ikke for mig sidste gang.
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Tilbage til "Sous Vide"