oksespidsbryst ala restaurant flammen ( måske sousvide )

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
hoffer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

oksespidsbryst ala restaurant flammen ( måske sousvide )

Indlæg#1 » 12. apr 2016, 19:56

hej , nogen som har bud på hvordan man kan komme tæt på restaurant flammens spidsbryst - hvis altså muligt :-)
havde en ide om måske et x antal timer i sousvide på ca 80g og så på grillen efterfølgende. har før lavet det på 57g i 72 timer hvor det blev super mørt men stadig meget fast i kødet - kunne godt tænke mig at prøve at få det så mørt som på flammen hvor det nærmest er trævlet i kødet når det bliver skåret og man kan bare trække kødet fra hinanden .

kunne jo være der var nogen som har haft held/dygtighed til at gøre det lige så godt .1%¤

Vh
Hoffer
2670 Greve

Weber Summit S-670
Pizzaria Pronto Pizza grill
Weber OTG 57

Brugeravatar

Swopper
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: oksespidsbryst ala restaurant flammen ( måske sousvide )

Indlæg#2 » 13. apr 2016, 07:22

Hej Hoffer...

Jeg har ladet mig fortælle, at det er "BRISKET", som er en anden udskæring end SPIDSBRYST!?!?
Om det passer, skal jeg la' være usagt!?!?

Har selv forsøgt med et SPIDSBRYST, som IKKE var i nærheden af FLAMMEN's!?!?

Kenn
En Sulten Mand,
Er En GAL MAND...

Primo Oval XL
Ø57 OTG
Hot-Wok

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 13. apr 2016, 20:37

Spidsbryst er en del af den amerikanske udskæring som kaldes brisket. Dog er spidsbryst noget mindre, og mangler en del af toppen og bagenden, som typisk er den mere fede del.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Primo Oval XL400
Borniak Røgovn med koldrygning og ventilator
Weber 57 Gold (henvist til sommerhuset)
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 14. apr 2016, 19:24

Spidsbryst er en af mine favoritter og har prøvet mange versioner. Men 72timer ved 56,5 grad så bliver det fantastisk :-)...
Og hvis man evt kommer noget BBQ i posen samtidig. Efter de 72timer så op i et fad og mere bbq ved og så på grill så får man en god bbq sauce :)

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 30. maj 2016, 06:58

Jeg har også tilsvarende portion over til i aften - første portion som test..
Var desuden på flammen i går og snakkede lidt med personalet. Deres kød er ikke lavet i sousvide - ej heller på grill..
det er lavet i ovnen ved 100 grader i 6 timer med rigtig meget salt på toppen.
Det synes at kunne bekræftes da der hverken er grillmærker eller røg ringe i kødet.
Jeg forsøgte faktisk her i weekenden at lave det i smokeren også, men desværre fik kødet for meget varme da jeg faldt i søvn midt om natten og det så steg 8 grader i kernetemp over 3 timer :evil: :evil: :evil: :evil: Pyt op på hesten igen, det må da kunne lykkes...
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 31. maj 2016, 07:33

God tilfreds - det var mørt.. ikke falde på halen mørt, men fin smag.

Billede

Jeg erfarede dog at kødet godt kunne have taget noget mere salt og evt. krydderier/urter med i posen for at give lidt mere smag, så det skal huskes til næste gang.
Uheldigvis kan min SV kun indstilles med hele tals intervaller, så kan ikke køre 56.5 - bør jeg køre den ved 56 eller 57 grader og evt mere / mindre tid ?
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 31. maj 2016, 07:46

Haspalm skrev:God tilfreds - det var mørt.. ikke falde på halen mørt, men fin smag.

Jeg erfarede dog at kødet godt kunne have taget noget mere salt og evt. krydderier/urter med i posen for at give lidt mere smag, så det skal huskes til næste gang.
Uheldigvis kan min SV kun indstilles med hele tals intervaller, så kan ikke køre 56.5 - bør jeg køre den ved 56 eller 57 grader og evt mere / mindre tid ?

Jeg vil sige det er en smags sag om du vil køre 56 eller 57 grader. Den bliver lidt mere rød ved 56 end 57 grader.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 31. maj 2016, 07:47

Treblach skrev:
Haspalm skrev:God tilfreds - det var mørt.. ikke falde på halen mørt, men fin smag.

Jeg vil sige det er en smags sag om du vil køre 56 eller 57 grader. Den bliver lidt mere rød ved 56 end 57 grader.

Oh - mit kød var bestemt ikke rødt da jeg kørte det ved 56 grader... se evt. billedet

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 31. maj 2016, 07:50

Haspalm skrev:
Treblach skrev:

Oh - mit kød var bestemt ikke rødt da jeg kørte det ved 56 grader... se evt. billedet

Har du tjekket med et andet termometer, om temperaturen i badet er i orden?
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 31. maj 2016, 07:52

Treblach skrev:
Haspalm skrev:
Treblach skrev:

Har du tjekket med et andet termometer, om temperaturen i badet er i orden?
God pointe... faktisk ikke... det var første testkørsel så den checker jeg lige op på..

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#11 » 31. maj 2016, 09:24

Husk også, at man nu online, kan købe deres kød :-)
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 31. maj 2016, 09:36

Guruen skrev:Husk også, at man nu online, kan købe deres kød :-)

Vil hellere knække koden så jeg selv kan lave det :)

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 6. jun 2016, 11:12

Så blev temperaturen målt efter.

Display på SV siger 56 grader, Termapennen siger 56.1-56.2

Tilbage til "Sous Vide"