Den Ulitimative Kamado Udfordring

Se eller gense fotos fra de mange Grillguru arrangementer

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Den Ulitimative Kamado Udfordring

Indlæg#1 » 24. sep 2007, 19:50

Jeg udfordre hermed Kamado drengene til den ulitimative kamado test, nemelig at de skal komme og lave pull pork til 900 personer på mit arbejde. Hvad siger i til den 12 Oktober :D
Jeg ved at Chefen er frisk :D men vi skal lige høre hvad kamdo mesteren siger selv !!!!!! 120 kg svinenakke skulle vel ikke være noget problem for jer drenge :lol:

Så er udfordringen igang husk at se alle billederne der kommer i denne tråd

Billede
Senest rettet af EddyTheMadChef 10. okt 2007, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Den skøre kok med den skøre hjemmeside
http://www.EddyTheMadChef.dk
BilledeBillede
Mit ynglings legetøj
Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb
Marst 2009 1 Smokey Mountain Cooker™ 57

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#2 » 24. sep 2007, 20:54

Hvad skete der der ? og jeg forstod ikke hvad der blev ment med det ?

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 24. sep 2007, 20:57

Hvad med tilbehør.

Hvem river hvidkålen og gulerødderne. For ikke at tale om alle bollerne der skal bages?

Jeg er frisk, hvis I mangler en hånd. ;-)
Robert

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#4 » 24. sep 2007, 21:06

Du skal da bare have firmaet til at købe jeres egen vognpark af kamado'er så laver du BBQ hver dag.

Er det forøvrigt ikke nogle svagtspisere hvis de kan nøjes med så lidt kød? Her i huset plejer vi at spise mindst 500g per næse.

Jeg har en kompostkværn I kan låne til hvidkålen ;-)

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#5 » 24. sep 2007, 21:14

robert.albrecht skrev:Hvad med tilbehør.

Hvem river hvidkålen og gulerødderne. For ikke at tale om alle bollerne der skal bages?

Jeg er frisk, hvis I mangler en hånd. ;-)

Vi er jo 9 mand til at lave mad i køkkenet samt 3 tjenere og 3 opvaskere
Så det skulle ikke være noget problem :lol:

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#6 » 24. sep 2007, 21:15

morfmir skrev:Du skal da bare have firmaet til at købe jeres egen vognpark af kamado'er så laver du BBQ hver dag.

Er det forøvrigt ikke nogle svagtspisere hvis de kan nøjes med så lidt kød? Her i huset plejer vi at spise mindst 500g per næse.

Jeg har en kompostkværn I kan låne til hvidkålen ;-)

/Thomas

Det er jo også kun til den ene lune ret, så er der jo alle de andre retter de får til hverdag :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#7 » 24. sep 2007, 21:33

Pas på Eddy - du kan blive taget på ordet!!!
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#8 » 24. sep 2007, 21:46

Weberguru skrev:Pas på Eddy - du kan blive taget på ordet!!!

Det regner jeg også med :D jeg har holdt menuén den dag ledig

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 24. sep 2007, 21:50

All right.....lets rock and roll.....Kamado...er du med os eller hur... :?: :?:
Anders

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 24. sep 2007, 22:08

hmmm 120kg/20kg= 6 stk XL kamadoer hvis der skal kunne være 20kg i hver. Det er jo ikke noget problem :-)
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#11 » 24. sep 2007, 22:09

Lidt hovedregning, så kan der være 30 kg kød i hver Kamado...
KCBS certified BBQ judge

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#12 » 24. sep 2007, 22:09

KimuSan^ skrev:hmmm 120kg/20kg= 6 stk XL kamadoer hvis der skal kunne være 20kg i hver. Det er jo ikke noget problem :-)

De praler med 30 så det er 4 stk :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#13 » 24. sep 2007, 22:10

Men Eddy - skal de virkelig have 120 kg til 900 mennesker, når der også er andre retter på buffet'en?
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#14 » 24. sep 2007, 22:11

4 stk kan vi godt stille med....såmænd nok også et par Junior XL oval til lidt ekstra kapacitet..... :wink:
Anders

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 24. sep 2007, 22:17

Weberguru skrev:Men Eddy - skal de virkelig have 120 kg til 900 mennesker, når der også er andre retter på buffet'en?

ja det lyder ikke af meget. Men ok det er jo også kun Kamado kvalitet der kommer ud af det, så kan være de ikke vil udsættes for mere :-P

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#16 » 24. sep 2007, 22:17

Weberguru skrev:Men Eddy - skal de virkelig have 120 kg til 900 mennesker, når der også er andre retter på buffet'en?

Ja de spiser altid som om de ikke har mad der hjemme :lol:

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#17 » 24. sep 2007, 22:20

EddyTheMadChef skrev:Ja de spiser altid som om de ikke har mad der hjemme :lol:

Når først de smager Pulled Pork spiser de til de revner...sådan plejer det at være, LET'S BBQ...... :mrgreen:
Anders

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#18 » 24. sep 2007, 22:20

Wow.

Prøv at remse op i kilo hvad du egentlig vil lave til spisning den dag?

120 kg Pulled pork
xxx kg brød
xxx kg salat osv.

Jeg tror lige Webergurus presseafdeling skal kigge lidt på dette arrangement. Prøver lige at sende Kamado marketingsCHEFEN en PM.
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#19 » 25. sep 2007, 09:48

HOLD DA ----
ser først dette nu, da jeg lå vandret igår med influenza
(og stadig ikke helt frisk host host)
ØØØØHHH!!??? 120 kg??? DAMN!!

ja altså, det er gjort før, se her
Billede

jeg skal lige snakke med en jeg kender --"way down south"

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#20 » 25. sep 2007, 09:51

Ellers må i have fat i "Topgun" han har en modificeret JBI-forlænger der vidst kan tage 60 Kg af gangen uden at kødet rører hinanden :wink:
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#21 » 25. sep 2007, 09:53

jbi skrev:Ellers må i have fat i "Topgun" han har en modificeret JBI-forlænger der vidst kan tage 60 Kg af gangen uden at kødet rører hinanden :wink:

Vi kan bruge de originale forhøjerriste, forstår ikke at ham på billedet ikke bruger dem, måske er der en mening men at kødet rører ved hinanden... :roll:
Anders

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#22 » 25. sep 2007, 09:58

Hej Eddy
Det er da noget af et projekt du har sat gang i :wink: Godt gået hvis det lykkes - glæder mig i hvert tilfælde til at følge slagets gang.

God arbejdslyst. :P
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#23 » 25. sep 2007, 11:25

60kg er så en del :) Men jeg kan da grille i 3 etager på hele de 57cm i diameter. Og der kunne nu nok blive plads til en 4 etage :)

Jeg kan have en 10-12 kg på hver rist. Har lavet 30kg på en gang, men det kunne godt presses lidt mere.

Kiggede lige på de posts jeg lavede den gang.
Der kan nok også klemmes 14kg ind på hver rist, ved at lave 1kg stege og stille dem på højkant.
Men jeg ved ikke lige om det bliver et så stabilt setup med et tårn af 56kg kød oven på min gamle weber :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

FnkyFrank
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 25. sep 2007, 12:06

Arrgh, der havde nok gået en uges tid eller 2 før jeg havde lavet PP igen efter at have lavet 120kg.
Mvh Frank, Bornholm
Weber Platinum 57, One Touch Silver 57, Go Anywhere, Q100, Q300

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#25 » 25. sep 2007, 12:24

Jeg laver ALT brødet.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#26 » 25. sep 2007, 15:22

fred skrev:Jeg laver ALT brødet.

Og det er du garanteret god til.... lurede lige din beskæftigelse i profilen :wink:

Fred!!! Hvordan laver man rundstykkerne hjemme i køkkenet, så de bliver ligeså luftige, og får samme krumme som ved bageren? Hvad er tricket?
Jeg ved i bruger dampovne, hvilket jeg har forsøgt at kopiere med vandfade, eller vandforstøvere,
men det er stortset umuligt at lave en alm. "håndværker"
Ved det er lidt uden for emnet, men frem for PM er der garanteret mange andre der gerne vil kende hemmeligheden ud over mig.
Billede Billede

JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#27 » 25. sep 2007, 16:19

Det vil være super Fred.....så er alt jo håndlavet af professionelle....det bliver en stor dag.... :D
Anders

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#28 » 25. sep 2007, 18:50

"Hemmeligheden" er ganske enkelt den, at i et prof bageri har vi et raskeskab, hvor der er en relativ fugtighedsgrad på omkring 90 - 95 og en konstant varmegrad på 36 -38 grader.
Tiden for stort set alt dej i et raskeskab er 1 time, hvorefter dejen kommer i ovnen.
Man kan sagtens derhjemme lave en håndværker eller andet, der matcher den du køber.
jbi er inde på noget af det rigtige mht. vandfordamper, men samtidig er det vigtig, at varmegraden også er der (36-38 grader)
En anden ting der også er meget afgørende er, at man udnytter glutenindholdet i melet dvs. at man ælter dejen optimalt, for at udnytte glutenen, man kan lidt firekantet sige, at gluten er en form for elastik - jo mere du udnytter den - jo mere spænd får du i dejen.
En god metode til at undersøge om man har æltet dejen nok er, at tage et stykke dej - fra dejen - på størrelse med en bolle og så trække lidt forsigtig i det, dejen skal være så "elastisk" at man kan trække den ud på størrelse med en underkop - uden at der kommer huller i den, hvis man ikke kan det skal den æltes mere.
I bageriet ælter vi dejen i 10 min. - i en lynælter, og det vil svare til at man derhjemme skal ælte den i ca. 20 min. det er der ikke mange der tænker over, men gør man det, vil resultatet blive godt.
Vi har nok alle set hvordan en Pizzabager kan kaste med en dej, - det kan vi alle, bare dejen er æltet som den skal.
Hvis vi kigger godt på billedet, kan man se på det flütes jeg her har lavet, at det er "rund" i bunden, dvs. at glutenen er udnyttet optimal, selvom dejen er æltet i hånden.

Billede
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#29 » 25. sep 2007, 19:25

fred skrev:"Hemmeligheden" er ganske enkelt den, at i et prof bageri har vi et raskeskab, hvor der er en relativ fugtighedsgrad på omkring 90 - 95 og en konstant varmegrad på 36 -38 grader.
Tiden for stort set alt dej i et raskeskab er 1 time, hvorefter dejen kommer i ovnen.
Man kan sagtens derhjemme lave en håndværker eller andet, der matcher den du køber.
jbi er inde på noget af det rigtige mht. vandfordamper, men samtidig er det vigtig, at varmegraden også er der (36-38 grader)
En anden ting der også er meget afgørende er, at man udnytter glutenindholdet i melet dvs. at man ælter dejen optimalt, for at udnytte glutenen, man kan lidt firekantet sige, at gluten er en form for elastik - jo mere du udnytter den - jo mere spænd får du i dejen.
En god metode til at undersøge om man har æltet dejen nok er, at tage et stykke dej - fra dejen - på størrelse med en bolle og så trække lidt forsigtig i det, dejen skal være så "elastisk" at man kan trække den ud på størrelse med en underkop - uden at der kommer huller i den, hvis man ikke kan det skal den æltes mere.
I bageriet ælter vi dejen i 10 min. - i en lynælter, og det vil svare til at man derhjemme skal ælte den i ca. 20 min. det er der ikke mange der tænker over, men gør man det, vil resultatet blive godt.
Vi har nok alle set hvordan en Pizzabager kan kaste med en dej, - det kan vi alle, bare dejen er æltet som den skal.
Hvis vi kigger godt på billedet, kan man se på det flütes jeg her har lavet, at det er "rund" i bunden, dvs. at glutenen er udnyttet optimal, selvom dejen er æltet i hånden.

Billede

Du mener altså oversat til menneskesprog:
Dejen (den extrem æltede) skal hæve i 37 grader celsius ved ca. 93% luffugtighed i 1 time før bagning?
Og hvad så under bagningen?
Billede Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#30 » 25. sep 2007, 19:34

Yes - til det første. - rundstykker, håndværker og andet småt brød skal bages ved ca. 200 grader i 16 min. - franskbrød og andet stort brød skal også bages ved ca. 200 grader i 30 min.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#31 » 25. sep 2007, 19:44

fred skrev:Yes - til det første. - rundstykker, håndværker og andet småt brød skal bages ved ca. 200 grader i 16 min. - franskbrød og andet stort brød skal også bages ved ca. 200 grader i 30 min.

Tak for din topprofessionelle ekspertise :D
Jeg vil prøve den snarrest, men hvad er bedst tror du- vandforstøver, eller vandbad?
Min ovn kan stilles på flere måder, hvilken skal vælges? undervarme, overvarme, varmluft, eller en kombi af nogle af disse?
hvor i ovnen skal pladen placeres?
Hvilken plade er bedst egnet? jeg har en "homemade" plade fyldt med små huller - er den ikke at foretrække?
Billede Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#32 » 25. sep 2007, 20:11

Jeg vil tro at en kogeplade med en gryde vand på, ville være en mulig model evt. kombineret med et stativ hvor du kunne ligge et stykke plastik over, for at holde på varmen og fugtigheden. Mht. måden at bage brødet på. vil jeg fortrække varmluft pga. cirkulationen. Pladen skal placeres i midten. Pladen med de små huller kunne være et godt forsøg, dog skulle du måske have et stykke bagepapir under.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#33 » 26. sep 2007, 08:01

Weberguru skrev:Wow.

Prøv at remse op i kilo hvad du egentlig vil lave til spisning den dag?

120 kg Pulled pork
xxx kg brød
xxx kg salat osv.

Jeg tror lige Webergurus presseafdeling skal kigge lidt på dette arrangement. Prøver lige at sende Kamado marketingsCHEFEN en PM.

120 kg Pulled pork
120 kg brød
80-100 kg salat, blandet salater, bagte rodfrugter samt diverse grønt
80 kg pålæg

dette er ca tal men det passer meget godt med at hver medarbejder spiser 1/2 kg mad til frokost stor som lille mand som kvinde :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#34 » 26. sep 2007, 08:05

Det lyder fint :D men så skal du tidligt op hvis du vil køre så langt Afstand: 235,6 km | Køretid: 2 t. 21 min. jeg har et lille bageri her med "bolletriller" en Erika

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#35 » 26. sep 2007, 12:17

Hej Eddy!

Kanon frisk ide du der har fået.
Som bager er man jo vant til at komme tidelig op. Afstande er jo ikke noget problem i dag. Fint med en opvirker.
Håber kamado gutterne er med på ideen - for så kører vi.
Jeg vil gerne "sponsere" råvarerne til det vi skal "fabrikere"
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#36 » 26. sep 2007, 13:42

Så Kamado så venter vi kun på svar fra dig !!! Chefen er på, Weberguru er på, og som sidste nyt er fred på med at komme meget tidligt om morgen og bager frisk bagte burger boller til dem alle sammen :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

RobberDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 26. sep 2007, 17:27

-
Senest rettet af RobberDK 15. okt 2008, 23:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#38 » 26. sep 2007, 17:56

puha den slipper helst ikke denne influenza... tåger lidt rundt endnu...
men ja -på her hvis alt kan lade sig gøre med brandvæsen og så vidre på eddys job :-)

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#39 » 26. sep 2007, 18:48

RobberDK skrev:Eddy: Er der noget I kan bruge en ranch kettle til, jeg har ferie den dag og kigger gerne forbi, hvis der er noget jeg kan være med til

Hmmm.. Ranch kettle Ø1m.... med JBI forlænger 2 m højBillede

Måske jeg skulle leje jeres kettle til næste skanderborgfestival, og lave et lille pulled pork & kebab telt :wink:
Billede Billede

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#40 » 26. sep 2007, 19:00

jbi skrev:
RobberDK skrev:Eddy: Er der noget I kan bruge en ranch kettle til, jeg har ferie den dag og kigger gerne forbi, hvis der er noget jeg kan være med til

Hmmm.. Ranch kettle Ø1m.... med JBI forlænger 2 m højBillede

Måske jeg skulle leje jeres kettle til næste skanderborgfestival, og lave et lille pulled pork & kebab telt :wink:

Lyder som en plan.....jeg er klar på at stå og lange pulled pork over desken til folk.

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#41 » 26. sep 2007, 19:06

KimuSan^ skrev:Lyder som en plan.....jeg er klar på at stå og lange pulled pork over desken til folk.

Jamen jeg er sq klar :D
Vi skal nok mindst være 4-5 personer - andre der er friske?
og er der nogen der kender reglerne med næringsbrev mv.?
Kan vi bare leje en plads, og så ellers lave alt den grill-mad vi ønsker?
Billede Billede

xfken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 26. sep 2007, 19:37

JBI@ Det kommer an på hvordan festivallens regler er!

På Roskilde skal man f.eks. søge om det og priserne i din bod sættes efter hvad "fonden" (Roskilde festivallens egen fond) mener det skal koste!

Dyrelægen (plejer det) kommer så og kigger i jeres bod 1-2 gange under festivallen og skriver en såkaldt Smiley-Rapport!

Når festivallen er færdig skal en del af overskudet gives til fonden + en fast pris for at få lov at være der!

umildbart mener jeg ikke man skal have nærringsbrev osv. så længe medarbejder i boden har fået instrukser!

Men som sagt det meste er sådan som det foregår på Roskilde det kan jo være forskelligt!

Men ellers så skriv en mail til de ansvarlige ved skanderborg ;)

Brugeravatar

Stig-TBSgrillshop
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#43 » 26. sep 2007, 20:49

Hej JBI

frisk herfra med et par ekstra hænder, til at lange noget grillmad over disken og smide kul på grillen du siger bare til :D
Stig Jensen

http://www.tbsgrillshop.dk

Primo Oval XL - Primo Kamado Rund - Outdoorchef 58cm Gaskuglegrill Indbygget

RobberDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#44 » 26. sep 2007, 21:21

-
Senest rettet af RobberDK 15. okt 2008, 23:23, rettet i alt 1 gang.

junior5
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#45 » 26. sep 2007, 21:30

Jeg melder mig også gerne til at hjælpe. I skanderborg
Senest rettet af junior5 27. sep 2007, 06:12, rettet i alt 1 gang.
junior5

Q 200
Smokey joe
One-Touch Gold 57 cm
Patton gasgrill

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#46 » 26. sep 2007, 21:38

hold da k--- sikke party det kan blive til skanderborg :shock:

men lige for at vende tilbage, så er vi på til eddys arrangement, mangler "bare lige"
at bytte en vagt, så er det bare derudaf --- :-)

Emneforfatter
EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#47 » 26. sep 2007, 22:01

kamado skrev:hold da k--- sikke party det kan blive til skanderborg :shock:

men lige for at vende tilbage, så er vi på til eddys arrangement, mangler "bare lige"
at bytte en vagt, så er det bare derudaf --- :-)

Og det er der selvfølgelig ingen problemer i vel he he det er vel ikke så tit du skal sove sammen med en fremmed mand :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
vi er vel 2 stykker som holde skansen på nattevagten med at passe de små kamadoér :D
Vi må snakke sammen i starte af næste uge for at få alle tingene på plads
Hvem der kommer hvornår
hvem der henter grille
hvornår FRED skal lande på øen for at bage
osv osv
Det bliver vildt det her :D

BilledeBillede

Mit ynglings legetøj

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#48 » 26. sep 2007, 22:14

ja find lige ud af hvem der henter de 3 x100kg tunge kamado'er, jeg har stadig influenza,
så jeg må nok ikke løfte eller overanstrenge mig den næste måned HOST HOST ;-)

(til info -- der kan være ca 35 kg i en xl kamado oval, og ca 12 kg i den store runde)
måske derfor de kalder den ovale xl en "MEAN BBQ MACHINE"

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#49 » 26. sep 2007, 23:06

35kg. Det er jo småting i forhold til en weber med en stor JBI extension :)
Det kan være at jeg slet ikke har brug for sådan en Kamado alligevel (mon jeg selv tror på det hvis jeg siger det ofte ? ) :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#50 » 27. sep 2007, 13:12

Hvis I har behov for en hånd til projektet må I sige til, så skal jeg forsøge at få det passe ind i det øvrige program (har dog ingen kamando :( at stille op med, men der er vist også nok!)
Med venlig hilsen

hansen

Tilbage til "Fotos fra Grillguru arrangementer"