"Sparke dæk" Primo oval large og xlarge

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

"Sparke dæk" Primo oval large og xlarge

Indlæg#1 » 14. nov 2016, 12:50

Hej alle sammen.

Nu er det jo snart jul, og da jeg har nået en alder hvor det både bliver sværere at finde på gave ønsker, og mine hobbyer bliver dyrere, vil jeg ønske mig et tilskud til en ny grill.

Jeg har haft en Chargriller Akorn i 3,5 år for ligesom at prøve om Kamado grill var noget for mig, og den har virkelig lavet noget lækkert mad. Så nu synes jeg det er på tide med en rigtig keramik bandit ude på terrassen.

En af mine venner har været igennem en masse bøvl med en Auplex og har nu en Primo, og derfor har jeg besluttet at det skal være en Primo oval grill. Problemet er så at jeg ikke kan finde ud af om det skal være large eller xlarge.

Vi er kun 2 til hverdag så en large er helt sikkert rigtig fin, og har det samme grill areal som min AKORN.
Men oval xlarge er ikke meget dyrere og har endnu flere muligheder når der skal laves flere ting samtidig.

Jeg tror ikke jeg kan beslutte mig før jeg har set begge to, og håber derfor at der er nogen i Nordsjælland området som vil vise deres grill frem, så jeg kan se dem rigtigt.

På forhånd tak for hjælpen.

/Kim
/Kim

Primo Oval XL, Weber Spirit Original E-310, Chargriller AKORN Kamado, Bradley original smoker.

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: "Sparke dæk" Primo oval large og xlarge

Indlæg#2 » 14. nov 2016, 17:26

Du skal være velkommen her hos mig i Helsinge

Jeg har 3 stk xl og 1 junior

Bare ring 61222405
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 14. nov 2016, 17:40

Hej.

Tak for det, jeg skriver en besked.

EDIT. Så fik jeg snakket med Johnny, og jeg skal se på en XL på søndag :-D
/Kim

Primo Oval XL, Weber Spirit Original E-310, Chargriller AKORN Kamado, Bradley original smoker.

nicoalair
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 14. nov 2016, 19:10

Hej
Vil bare lige høre hvor du havde købt din Akorn grill henne. På forhånd tak

Vh
Nicolai

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 14. nov 2016, 21:56

Hej.

Jeg købte den via Amazon og fik den sendt hjem med fly fra SHOPUSA, ellers skulle jeg vente 2 måneder på at få den leveret med skib, og det kunne jeg jo selvfølgelig ikke :lol:
/Kim

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 20. nov 2016, 15:41

Så fik jeg endelig set en Primo oval XL i virkeligheden, og jeg er nu blevet sikker på at det er den helt rigtige størrelse.

Tak til Johnny for fremvisningen af grills og alle de gode tips, og så selvfølgelig for smagsprøverne på en superlækker bøf, og kalkunspyd :savl2:

Jeg måtte lige have gang i grillen da jeg kom hjem, selvom det kun blev til et par hakkebøffer i denne omgang.
/Kim

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 21. nov 2016, 09:30

Kim, må jeg spørge hvorfor valget er faldet på en Primo? Pga. den er oval?

Jeg står selv og vil investere i en Kamado, men jeg er meget i tvivl. Jeg hører kun godt om Primo, men jeg er også en smule forelsket i en KEG og den minder jo lidt om Akorn. Skifter du, for at få en oval Kamado, eller fordi du ikke er tilfreds med din Akorn?

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 21. nov 2016, 12:25

Jeg er meget glad for min Akorn grill men har lyst til at prøve en keramik Kamado, og så synes jeg bare Primo er mest fleksibel med det ovale design, og så lokker den lange garanti også.
/Kim

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 22. nov 2016, 16:49

Gauze skrev:Kim, må jeg spørge hvorfor valget er faldet på en Primo? Pga. den er oval?

Jeg står selv og vil investere i en Kamado, men jeg er meget i tvivl. Jeg hører kun godt om Primo, men jeg er også en smule forelsket i en KEG og den minder jo lidt om Akorn. Skifter du, for at få en oval Kamado, eller fordi du ikke er tilfreds med din Akorn?

Hej. Jeg har både KEG og Primo XL, så du er velkommen her til et kig og en snak. I Rødovre...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 22. nov 2016, 17:11

Hej Finn.

Tak for tilbudet, jeg har nu allerede bestilt en XL som er på vej med fragtmanden :-D
/Kim

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 22. nov 2016, 17:16

skaal-um skrev:
Gauze skrev:Kim, må jeg spørge hvorfor valget er faldet på en Primo? Pga. den er oval?

Hej. Jeg har både KEG og Primo XL, så du er velkommen her til et kig og en snak. I Rødovre...

Finn, mange tak, men der er lidt langt fra Viborg :) Kan du fortælle hvad er godt og skidt ved de?

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 23. nov 2016, 16:58

Kim S skrev:Hej Finn.

Tak for tilbudet, jeg har nu allerede bestilt en XL som er på vej med fragtmanden :-D

Det er dejligt, for den bliver du rigtig glad for... .1%¤
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 23. nov 2016, 17:34

Gauze skrev:
skaal-um skrev:

Finn, mange tak, men der er lidt langt fra Viborg :) Kan du fortælle hvad er godt og skidt ved de?

Det er da ellers en skøn tur ad den gamle landevej...

Der er skrevet meget om begge grilltyper, så jeg kan nok ikke tilføje noget nyt, men et par betragtninger har jeg da.
Jeg har ikke noget skidt at sige at sige om dem, men min yndling er Primoen, som jeg købte i starten af "Primo-tidsalderen" og som stadig er noget af det bedste jeg har investeret i. Den kører på nr. 2 firebox, som også er flækket, men det er uden betydning. Den kan det hele og har plads til det hele og det fryder mig at bruge den. Jeg har små støbejernsfade og pander og alt kan være i den på en gang.
Ang. KEGen, så havde jeg gået og luret på den, men efter at have set den i brug, så måtte jeg have en. Desværre var der ikke tilbud... :roll: . Den bliver brugt meget her, ikke mindst fordi den står på terrassen og Primoen står nede i baghaven :lol: . Den er hurtig at tænde op og meget økonomisk og så har den en støbejernsrist nederst og en svingbar grillrist øverst, det er ret smart. Jeg har også en varmefordeler til indirekte grillning, som også kan bruges som stegefad. Så alt i alt er der også god plads i den også hvis man bruger begge riste samtidig.

Jeg kan vist ikke sige mere om dem, udover at jeg også er rigtig glad for KEGen, men den er altså ikke en Primo XL.
(PS: Jeg har hørt, at man kan få et beslag, som passer på jydekrogen, så du kan køre rundt med den, KEGen...Smart :lol: :lol: :lol: )

Nu blev det jo til et opus om mine følelser for grillerne i stedet for kolde facts, men jeg synes de har hver deres forcer. Der er et par andre griller på matriklen, som også har deres specialer som PKen er sammen med pillegrillen er de rene flæskemaskiner, Weberen har rotisseriet osv. Der er fordele ved at have nogle stykker, så køb da en af hver... :lol:
FINN

Tilbage til "Kamado keramisk grill"