S æltekrog til Kitchenaid

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

S æltekrog til Kitchenaid

Indlæg#1 » 8. nov 2016, 16:02

Jeg er den "U"lykkelige ejer af en Kitchenaid artisan som jo kommer med en fantastisk dejkrog der gør den til en mester ælter (ironi kan forekomme) :lol:

Det er lykkedes mig at finde et sted i Holland hvor de laver eller modificerer S kroge så de passer til kitchenaiden.

Ind til nu har jeg lavet en lille gang kærnemælkshorn og det var en klar forbedring i forhold til med den originale dejkrog!

Krogen er købt her: http://superdoughhook.jimdo.com/

Og her er lidt billeder af den.. Det ligner en model der blot er tilpasset ved at skære enden af? Men hvad ved jeg.. Det virker! .1%¤
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: S æltekrog til Kitchenaid

Indlæg#2 » 8. nov 2016, 22:22

Efter at have haft samme irritation som du helt sikkert også har oplevet, valgte jeg at lære at bruge min KA med dejkrog og det lykkes, men det kræver lidt ekstra, men for ikke så længe siden brugte jeg den i den tilkøbte ekstra glasskål for første gang sammen med dejkrogen og den sammensætning fungere fuldt ud, det er bare ærgerligt at KA har eller ønsker at indrømme deres problem - men fedt du har fundet denne :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 8. nov 2016, 22:24

Hvordan går man den så til at stoppe med at ryge, når den mixer Freds pizza dej? :)
Med venlig hilsen,
Thomas

Emneforfatter
JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 9. nov 2016, 07:33

Jeg forsøgte også at blive venner med C krogen.. Og den kunne da også godt ælte en pizza dej, men det tog uendelig lang tid fordi dejen hele tiden skal pilles af dejkrogen, så den ikke bare får en snurretur men rent faktisk bliver æltet..
Jeg fornemmer også på kæresten at der kommer en glasskål engang i fremtiden.. Så må vi se hvordan det går.

Techie
Jeg har kun oplevet røg da jeg bagte Meyers kanel snurrer.. Så det må blive et kommende projekt at se hvordan den håndterer dem nu :p

Swanson
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 9. nov 2016, 10:25

JCL7000 skrev:Jeg forsøgte også at blive venner med C krogen.. Og den kunne da også godt ælte en pizza dej, men det tog uendelig lang tid fordi dejen hele tiden skal pilles af dejkrogen, så den ikke bare får en snurretur men rent faktisk bliver æltet..
Jeg fornemmer også på kæresten at der kommer en glasskål engang i fremtiden.. Så må vi se hvordan det går.

Techie
Jeg har kun oplevet røg da jeg bagte Meyers kanel snurrer.. Så det må blive et kommende projekt at se hvordan den håndterer dem nu :p

Jeg har længe ledt efter sådan en krog til min artisan. Den får jeg købt. tak for link.

Er det også en fordel med glasskål fremfor den metal skål som følger med ? hvis ja - hvad er fordelen ?

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#6 » 9. nov 2016, 11:44

Er der nogen der har styr på om en Kitchenaid Artisan overhovedet kan klare at der kommer tryk OP på lejerne i huset? Med den originale krog er det jo ikke tilfældet.

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 9. nov 2016, 14:02

psoren skrev:Er der nogen der har styr på om en Kitchenaid Artisan overhovedet kan klare at der kommer tryk OP på lejerne i huset? Med den originale krog er det jo ikke tilfældet.

Per

Jeg sendte selv en forrespørgsel om dette til dem der sælger krogene og her er deres svar:

Hello Per,

We have tested the doughhook from the beginning. The machine that you see on the Youtube fim is being used several times each week for 5 years now. This Kitchenaid is now 15 years old an still working with this doughhook JP12. You can see this fim in the advertising on Ebay.com. Look for JP12. So it is being tested almost every day. The machine can handle the doughhook. When you have more questions dont hasitate to ask us.

best regards, Jan
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 9. nov 2016, 23:49

Aller først vi hart ikke oplevet røg fra vores KA og den er brugt meget ...

Den kører fint en en freds pizza dej, når man lige har lært sin maskine at kende og i mit tilfælde hjælper jeg dejen lidt nedad under æltningen...

Swanson skrev:
JCL7000 skrev:Jeg fornemmer også på kæresten at der kommer en glasskål engang i fremtiden.. Så må vi se hvordan det går.

Er det også en fordel med glasskål fremfor den metal skål som følger med ? hvis ja - hvad er fordelen ?

Årsagen til at jeg købte glasskålen var at den var på tilbud og vi inden jeg købte den tit manglede en skål nr. to - det er en fordel, når man er forholdsvis aktiv i et køkken :-)

Den store fordel ved glasskålen som jeg ser det nu... er at den er formet på en lidt anden måde end metalskålen den er lidt bredere i bunden og det virker til at være det afgørende for den orginale krog, for siden vi opdagede at den faktisk æltede dejen uden min indblanding i glasskålen, har vi brugt den flere gange, bl.a. til pizzadej og lignende og den kører det rigtig fint og ælter dejen helt ok - også uden manuelt hjælp :-)
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

hansen48
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 12. nov 2016, 12:15

Er det den dejkrog der hedder JP1 du har købt?
Saltsyder af guds nåde.

Tilbage til "Brød og kager"