Pølsehorn i Karens udgave

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Pølsehorn i Karens udgave

Indlæg#1 » 20. okt 2010, 19:21

Efterårsferie, drengene hjemme, den ene med kæresten på besøg, så må jeg jo lave lidt børnevenlig mad. Mandag fik vi hj.lavede burgere, tirsdag kyllingelår med pommes frites og salat og i dag pølsehorn. Det begyndte egentlig med at jeg kom til at bruge for meget væske til den opskrift, fru guru og andre har brugt, men det endnu nu med at blive godt. Og så er der endda friskbagt franskbrød til morgenmad i morgen, hvidt brød, som jeg ellers aldrig bager.

Pølsehorn – 24 stk + 2 franskbrød (20.10.2010)

7,5 dl vand
2,5 dl minimælk, tilsammen lunt
2 pk gær
4 tsk salt
4 tsk sukker
250 g blød bagemargarine
1700-1800 g hvedemel

Gæren udrøres i den lune væske på røremaskine og de andre ting hældes i, der æltes i 6 min.

Hæver 1 time

Slåes ned med dejkrogen og tages ud på bordet, deles i to og den ene halvdel formes til 2 franksbrød, den anden halvdel deles i tre kugler, der rulles ud og skæres i 8 trekanter (i alt 24 pølsehorn). Pølser uden skind (fra Brugsen, korte pølser eller halve alm.) lægges på og dejen rulles som et horn. Der behøver ikke være lukket til pølsen.

Efterhæver 20 min. og bages pænt lysebrune ved 210 gr.

Franskbrødene bages bagefter.

Den nemmeste dej, jeg nogensinde har brugt til pølsehorn, og de smagte supergodt

mvh Karen

P.S. Nej, der er ingen billeder, jeg fotograferer ikke...

Tilbage til "Brød og kager"